Vart skicka schweizare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vart skicka schweizare?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vart skicka schweizare?

    Hej där!

    Har en bekant i Schweiz som planerar en resa till Sverige kommande sommaren för fiske och han frågade mig efter rekommendationer. Jag vill ogärna göra honom besviken så vänder mig självklart till er här på fiskesnack då min kännedom endast omfattar Stockholms skärgård. Han var inte särskilt specifik kring typ av fiske, men förutsätter att det är vanligt spinnfiske som gäller. Harr och Öring, till Gädda, Gös, Abborre, ja det spelade ingen större roll. Prio ett verkar vara god fiskelycka och fin natur.

    Så, har ni några bra erfarenheter från fiskecamper (eller övriga alternativ) som ni tror kan göra en bortklemad schweizare nöjd får ni gärna dela med er!

  • #2
    Har inte de en alldeles ovanligt fin natur och dessutom bra fiske i det där landet!?

    Vilken havsfisketur som helst som utgår från Strömstad och rakt ut på havet bör ju vara något av en upplevelse för en Schweizare.

    Man kan ju muta guiden att tejpa fast en mjukisälg runt masten så bör ju lyckan vara fullständig
    __________________________________________________ _____________________________

    Covfefe

    Kommentera


    • #3
      Får jag rekommendera Mellerud i Dalsland?
      Laxfiske i Vänern och bara en timmes bilresa till kusten med allt vad det innebär.
      Massor med mindre sjöar som är fulla med både abborre, gädda och en del gös.
      Och naturen är fantastisk.

      Kommentera


      • #4
        Om han fiskat mkt i deras egna fjällandskap så kanske svenska fjällen inte är så mycket att komma med, trots att det är sjukt fint här. Däremot sthlm skärgård? One of a kind, fina stilla sommarkvällar med aborre i ytan o på grynnor?

        Kommentera


        • #5
          Det beror väl egentligen ganska mycket på vad han är ute efter. Söker han ett "exotiskt" fiske så gissar jag att riktigt stor gädda är intressant, eller möjligen lax/havsöring. Inget av detta är väl direkt lättillgängligt i Schweiz vad jag vet.
          Är det bara "bra fiske" och fin natur som söks så finns ju möjligheter till det lite överallt i vårt avlånga land.
          Var i Sverige har han tänkt bo under sitt besök? Eller anpassas det efter fisket?

          Kommentera


          • #6
            Snacka med Mankan, guide i vackra St:Anna skärgård.
            Han kan gädd, gös, abborr och havsöringsfisket.
            Billig och trevlig, blir en oförglömlig naturupplevelse och bra fiske.
            http://fishingforfunguide.se/
            //C
            http://sportfisher.se

            Kommentera


            • #7
              Skicka honom till Göteborg så får han uppleva ett riktigt bra havsfiske med den här http://www.pequodfishing.se/ mvh

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Jerrie, 2022-08-10, 19:43
              8 svar
              561 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Vallviksuffe  
              Startad av Jonnte, 2022-08-15, 07:51
              4 svar
              482 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Moddifier  
              Startad av alfons74, 2024-01-02, 20:48
              0 svar
              113 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg alfons74  
              Arbetar...
              X