Island - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Island

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Island

    Jag och några vänner funderar på att åka till Island i sommar och fiske öring och röding. Jag har googlat och sökt i forumet en del men hittar ingen vidare information om vilka priser som gäller för fiskekort/dag. Är det någon som har fiskat i Island eller helt enkelt bara vet vad ett fiskekort kostar och vart man kan köpa det? (tips på fiskeställen mottages också tacksamt - vi landar i reykjavik).

  • #2
    Här är en länk,ska själv fiska i Minnivallalækur i maj.

    http://www.strengir.is
    Slungan

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Messner Visa inlägg
      Jag och några vänner funderar på att åka till Island i sommar och fiske öring och röding. Jag har googlat och sökt i forumet en del men hittar ingen vidare information om vilka priser som gäller för fiskekort/dag. Är det någon som har fiskat i Island eller helt enkelt bara vet vad ett fiskekort kostar och vart man kan köpa det? (tips på fiskeställen mottages också tacksamt - vi landar i reykjavik).
      Myvatn (myggvattnet) är ju mest kända och största sjön, gör skäl för namnet kan jag säga, jävlar vilka mygg som små sparvar. Fisket gick kasst för mig där.
      Isländska kronan är ju så svag så det är svårt att säga vad priserna ligger på,
      fiskade i en sjö nära Rekjavik och fick en öring på ett par hekto det var allt.
      Mest havsröding har jag fått för mig i älvarna, fick en i en älv.
      Förslag på drag är lilla sölvkroken salamander och spinnaren Panther Martin.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

      Kommentera


      • #4
        Hej.
        Tack för era svar.

        Alessandro: vart köpte ni era fiskekort? Har du någon aning om man får slå upp tält lite som man vill i Island?

        Kommentera


        • #5
          Kolla med turistbyråerna, dom vet.
          Små lukki drag funkade också bra förresten.
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

          Kommentera


          • #6
            Borde väl vara hyfsat billigt nu? Nån som har koll om Isländska kronkursen påverkar resekostnaden mycket?
            Fyra Gulp och en Rom & Cola
            Besök min fiskeblogg

            Kommentera


            • #7
              Min flygbiljett gick på 3995:-
              Slungan

              Kommentera


              • #8
                4000 är ju helt Ok pris för resan, men jag menade inte flygbiljetten, snarare levnadskostnader när man väl är framme. Hotell, camp, bilhyra, båthyra, mat etc.
                Fyra Gulp och en Rom & Cola
                Besök min fiskeblogg

                Kommentera


                • #9
                  Inhemska varor är hyffsat billiga, importerade är inte lika förmånliga att köpa. I höstas kunde man göra riktiga fynd på taxfree butiken i Keflavik då varorna köpts in medans isländska kronan var stark men såldes till samma pris i isländska kronor trots kursfallet.

                  Liknande regler som i Sverige när det gäller tältning har jag för mig, men kolla upp med turistbyrån för säkerhets skull.
                  Pike Vobiscum

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Jerrie, 2022-08-10, 19:43
                  8 svar
                  561 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Vallviksuffe  
                  Startad av Jonnte, 2022-08-15, 07:51
                  4 svar
                  482 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Moddifier  
                  Startad av alfons74, 2024-01-02, 20:48
                  0 svar
                  113 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg alfons74  
                  Arbetar...
                  X