Tromsö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tromsö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tromsö

Hej!
    Planerar för en veckas camp-resa i Norge nästa år och vore tacksam för tips från allt kunnigt folk här.
    Denna gång vill vi prova Tromsötrakten för fiske efter katt, plattfisk samt en o annan mattorsk. Hur är fisket efter kungsfisk, långa(?), marulk i de trakterna?

Skulle också bli tacksam över tips på camper i nejden. Har kollat lite på Maribell och Lauklines än så länge, ris o ros om dessa?

Slutligen undrar jag hur Nordic Sea Angling kan ta 8750kr för en veckas vistelse på deras nya camp i langsundet..... Jämförde med Maribell som skulle kosta oss 4600 pp inkl flyg, boende o båt om man var 4pers. Visst har nsa bättre båtar men nära dubbla priset?

Låter intressant ska till Tromsö midsommar veckan nästa år kommer att följa tråden
    Skitfiske
    www.gramslures.se

[url]http://gramslures.blogspot.se/

Kommentera

Följer tråden men ingen har tydligen varit där ?
      www.gramslures.se

[url]http://gramslures.blogspot.se/

Kommentera

Nordic sea angling har ju ett helt annat upplägg på resan en vad du får hos till ex Maribell. NSA har alltid guide på plats som hjälper dig, båtarna är bra mycket bättre och utrustningen i dom, säkerheten tycker jag också är viktig tror inte Maribell har VHF i båtarna.Går till ex en båten i sönder får du en ny båt direkt går båten sönder hos Maribell så sitter du där kanske eller i bästa fall så får du en snipa. Sen får man ju själv överväga om man vill betala det dubbla för dom sakerna.

Jag hade valt NSA för då kan du utforska ett mycket större område tack vare deras båtar, sen vill jag gärna ha den biten med säkerheten osv.
        Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Tack för svaret Patrik och jag respekterar dina åsikter om att båtarna är bättre. Jag håller dock inte med om att jag skall behöva betala för en guide om jag inte utnyttjar dess tjänster. På andra camper jag varit på har det funnits minst en behjälplig representant i samma utsträckning. Har själv åkt med NSA tidigare och de stackars guiderna hade inte mycket tid över då alla övriga gäster drog dem åt var sitt håll.

Har överseende med priset på deras resor till Söröya och Havöysund p g a geografisk placering, få konkurrenter i området samt flyg, chartrad buss 4tim, färja 1½tim ingår i pris.
          Men till Tromsö är det kortare flygväg, endast 45min buss som ingår samt fler konkurrenter i området, fast till exakt samma pris som övriga destinationer.
          Det är detta jag inte förstår.

-Kanske har du haft otur under vistelsen på andra camper? Eller var det bara negativa spekulationer om service och säkerhet hos just Maribell?

Kommentera

Hej!

Nä jag har inte haft någon otur med vistelsen på andra camper. Det var bara negativa spekulationer men jag kan samtidigt säga att jag vet många som varit uppe i Tromsö och fiskat med Maribells båtar och haft boende hos dom, dom har varit nöjda. Tag kontakt med Team Isola www.teamisola.blogspot.com dom var där uppe i somras och kan nog ge dig possitiva/negativa åsikter.
            Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Tack för tipset Patrik, har själv hört bra om dem men för flera år sedan. Saker förändras ju.. Men om du känner många som varit där och blivit nöjda så låter det lovande ändå!

Skulle ändå vilja haft fler tips/alternativ men ingen här verkar ha varit kring Tromsö som Gram uttryckte?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av LinusGrahn, 2025-02-15, 19:52
              0 svar
              131 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg LinusGrahn  
              Startad av pikeman59, 2025-03-27, 08:17
              1 svar
              290 visningar
              0 gillar