Vaeröy - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vaeröy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vaeröy

Tänkte höra om någon här har besökt Wildwaters camp på Vaeröy...
    Jag och en polare hänger eventuellt med på FJ's läsarresa och tänkte kolla om någon har varit där.
    Hur var boendet?
    Båtarna?
    Guider?

Har ni varit där så hade en liten summering av campen suttit fint!(:

Drivkraften bakom denna fiskecamp är Kristian Keskitalo och han har slutat på Wildwater, så det är nya krafter som tar vid.

Anledningen till att dom satsade på Väröy och inte Röst är att på Väröy får utländska medborgare äga fastigheter. Problemet är resan dit, helikopter resan
    till Väröy är dyrare än flygresan med flygplan till Röst, båda ifrån Bodö.
    Väröy flygtrafik lades ned efter en spektakulär krasch.
    Båtresa är begränsat kapacitet och tar längre tid till Väröy än Röst har jag för mig.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Jag var på Vaeröy i början av september och måste säga att det var kanontrevligt. Resan dit gick väldigt snabbt och smärtfritt då vi flög hela vägen.
      Jag tycker väl inte att helikoptern var särskilt dyr. Den gick på 1200-1300 norska kr tur och retur per gubbe. Klart prisvärt måste jag säga.

Det tråkiga med vår resa var det sunkiga vädret. Vi kunde fiska totalt två-tre dagar pga storm och kuling så det var ganska frustrerande.
      Vi fiskade med Keskitalo och förutom hans tvära sätt och stundtals sura humör i båten så gjorde han ett bra jobb med tanke på omständigheterna. Hälle på 30, 22 och 15 kg samt torsk upp till 19 kg och några fina sejar.

Vi fick definitivt mersmak och blev erbjudna en bra deal på nästa resa (pga vädret) så vi har bokat vecka 20. Då blir det hyrbåt eller Per Lundberg.

Boende, restaurang, personal och båtar var tip top!
      http://eastfieldlures.blogspot.se

Kommentera

Hmm..
        Hur skall jag uttrycka mig snällt (för vi skall ju upp dit igen nästa sommar) Fisket hller ju alltid världsklass,båtarna och boendet är strålande men,men maten verkar ju vara ett återkommande problem
        Har förstått av tidigare foruminlägg att det har varit problem redan på Röst med den saken
        Var själv på Väröy första säsongen,då var middagen helt ok men morgonmålet och lunchpaketet var uselt och vad jag har snackat med mina polare som också var där förra sommaren så hade det bara blivit sämre... Nu när dom har prissatt maten skilt (4000kr/vecka) så är det kanske lite lättare att kräva ordentligt morgonmål/lunchpaket ochatt det alltid skall finns tillräckligt med mat.

hoppas andra som besökt Väröy också skriver vad de tyckt om maten

Kim Syrjälä

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av pikeman59, 2025-03-27, 08:17
        1 svar
        325 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Team Colibri  
        Startad av BjornHans, 2025-07-03, 13:54
        5 svar
        454 visningar
        0 gillar