Fiska Gädda i Trosa - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska Gädda i Trosa

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiska Gädda i Trosa

Kan nån hjälpa mig hade tänk mig och fiska i Trosa området. kan nån ge mig nåt tips om vart man ska ta vägen på sjön?
    Mhv Stefan Lundholm

Vad ska du fiska efter? Och när? Metod?
    sigpic
    www.bjornsfisketrosa.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av wobblers Visa inlägg
      Kan nån hjälpa mig hade tänk mig och fiska i Trosa området. kan nån ge mig nåt tips om vart man ska ta vägen på sjön?
      Mhv Stefan Lundholm
      Hej Stefan Lundholm; Jag har fiskat efter Abborre, Gädda, Gös, Havsöring och Lax i Södermanlands och Stockholms skärgårdar av och till sedan mitten av 1950-talet. Gädda fiskade jag oerhört mycket i Trosa skärgård 1957 - 1985 och hade stuga många år på Mörkö, ett Mörkö med vikar, grynnor, sund, uddar och flader som mer eller mindre blev mitt hemmavatten under många års tid...

Ska du fiska Gädda utanför Trosa nu när isen har gått kan du vid ostliga vindar testa dina wobbler i Anderviken nordost om Trosa, Västerviken och Häggnäsviken lite längre norrut utanför Tullgarn. Blir det sydliga eller sydvästliga vindar bör du söka de Större Gäddorna i grundområdena utefter hela västra stranden av Hållsviken från Käftudden i sydost till längst upp i grundområdet i Hållsvikens norra ände . Den stora, sydvända viken mellan Viksnäs i sydväst mot Römora i nordost och ända längst upp mot det grunda, nästan igenväxta Bredviken i norr har genom åren varit enormt säkra platser för Stora, riktigt Stora Gäddor genom åren...

Många av mina "34 tips som gör dig till en bättre Gäddfiskare!" http://www.trumman.com/fisketips.htm är till stora delar baserade på mitt året runt Gäddfiske i Trosa och Södermanlands skärgårdar. Speciellt i skärgårdsområdena från Tullgarn i norr till Oxelösund i söder lärde jag mig Var, När och Hur jag skulle locka de Stora Gäddorna att bita över mina skeddrag, spinnare och wobbler...
      Go for the Big Northern Pikes!
      Old Firehand
      www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av pikeman59, 2025-03-27, 08:17
      5 svar
      551 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Team Colibri  
      Startad av BjornHans, 2025-07-03, 13:54
      5 svar
      466 visningar
      0 gillar