Havsfiska i Norge ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsfiska i Norge ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Havsfiska i Norge ?

    Jag och en polare har tänkt att åka över och prova havsfisket, suttit och letat lite men inte kommit fram till något direkt . Vore bra om man kunde hyra utrustning på plats och även nån dag få en guide , tänkt att vara borta några dagar , ej en hel vecka dock . Tänkt att åka bil från Uppsala . Någon med nått förslag på bra ställen till rimliga priser , tack på förhand !

  • #2
    fel land för rimliga priser... köpte 2 gula lökar idag på en vanlig mataffär.. 22nok...

    hur långt hade ni tänkt åka? hitra/fröya är nog de stället som inte ligger för långt norr ut. dyrt, men bra ordnat med allt från utrustning till standard. dock börjar vädret bli sjukt känsligt ute vid kusten nu. höstväder med hårda vindar.. det vill man inte ha när man sitter i hyttan med fiskefrossa

    annars finns det säkert bra ställen ner mot molde.. där man kan hyra utrustning och båtar.

    Kommentera


    • #3
      fröya/hitra ska man lätt åka i aprill-maj vädret brukar vara ganska stabilt som vi har upplevt det fisket är som bäst då skulle jag säga, prova mycket mete och fånga många olika arter som fröya är kännt för men även spinn fiske efter bleka kan vara grymt bra där!!

      Kommentera


      • #4
        Har vart på Hitra 2 ggr. Första gången blev det mest Sej och en och annan hyfsad torsk på runt 16 kg. Andra gången blev det mest Långa och Lubb då det var rätt dött på grundtopparna. Vi fick flera fiskar över 8 kg och den största vägde 24,5 kg.
        Hitra och Fröya är har ju det bästa Långa och Lubbfisket i världen. Och jag tror att det brukar komma igång i slutet av sommaren. Vi var där i början av Augusti och då hade det precis börjat bli bättre.
        Det finns bra spön att hyra, bra boende med ordentliga båtar.

        Har ni tidigare erfarenhet av havsfiske?

        Kommentera


        • #5
          När planerar ni att åka?
          Fiskebussen har bra utrustning att hyra och har riktigt bra priser på sin paketresa till Helnessund.
          Dom guidar inte turer själva (vad jag vet) men det finns möjlighet att gå ut med turbåt (fiskebåtar som tar max 5-6 pers)...
          Är bra kartplottrar i båtarna och i land så finns sjökort uppsatt med utmärkta hotspots för olika arter
          Fiskebussen har dock kört årets sista resa och nästa säsong drar igång 2 maj.
          Jag har åkt med Fiskebussen i 9år nu och gillar deras upplägg och är lika trevligt varje år att få komma upp dit en vecka och njuta av natur och Fiske...
          du hittar dom via FB eller på hemsidan http://www.fiskebussen.se

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jerrie, 2022-08-10, 19:43
          8 svar
          561 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Vallviksuffe  
          Startad av Jonnte, 2022-08-15, 07:51
          4 svar
          482 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Moddifier  
          Startad av alfons74, 2024-01-02, 20:48
          0 svar
          113 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg alfons74  
          Arbetar...
          X