Gösfisket på Görväln och Lövsta är för närvarande bra, ankrar på 12-14m kastar jiggen ut mot branterna, största gös i söndags 5,6kg i går 5,9, använder ett fotbollshuvud på 20g, grön, (bästa) gul eller naturell färg, shaden är den suveräna norsen, 4"Abborrarna och gäddorna är lika förtjusta i den, största gäddan i söndags vägde 6,8kg.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gösrapporter Mälaren 2012
Collapse
X
-
Var på norrabjörken i går, största gös i vår båt 4,4kg, samma metod som tidigare, jigg mot djupkanten. Även om gösen är målet, så är frågan om alla abborrarna är huvud eller bifångst? fick även ett par gäddor. En polare i båten bredvid drog en gädda på 6,7 på ul, grattis! All fisk på samma typ av bete.
Kommentera
-
Kom ut imorgon runt 18.00 så ska du få tips runt nimbus kör en vit båt styrpulpetUrsprungligen postat av Bothen Visa inläggVar ute vid stäket och mot ängsjö utan resultat (ett hugg). Vilket djup är det som gäller nu? Är det utanför nimbus eller vid Lambarön eller munk-holmen? Tar gärna emot tips på ställen, djup osv.
Kommentera
-
Hej jag är ny här och grön på Gösfiske. Jag bor i Mariefred, har båt och vill fiska gös. Har köpt enkla spön och ganska stora fiskliknande jiggar samt små masklik ande jiggar. Alla tips på såväl ställen som jiggar och tekniker mottages ödmjukt och tacksamt. Ni som tipsar får gärna förklara vad det innebär att tex fisk mot branten som jag läst att någon gör.
Tack på förhand.
Kommentera
-
Hej firehand, har du kört något på dina vanliga ställen i år?Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inläggHej Toni Dorff;
Ibland hugger Gösen kort och försiktigt! Då kan det öka fångsterna betydligt om du har en "Stinger Hook", en 4:a eller 6:a kemvässad trekrok på kort tafs knuten i jighuvudets ögla och sedan instucken på ovansidan av jiggen ganska långt bak.
Go for the Big Walleyes!
Old Firehand
www.trumman.com - http://www.trumman.com/smithwick/rattlin_rogue.htm
Är klar med laxtrollingen nu och vill dra några goda matfiskar framöver, känns som lite lovande kanske, uppskattar ditt kunnande bästa hälsningar!I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggHej firehand, har du kört något på dina vanliga ställen i år?
Är klar med laxtrollingen nu och vill dra några goda matfiskar framöver, känns som lite lovande kanske, uppskattar ditt kunnande bästa hälsningar!
Hej fiskebroder TamTam;
Det ser ganska mörkt ut för min del i år! I början av maj när jag gödslade gräsmattorna på Kärravägen och Sadelvägen i Bålsta lyfte jag upp tre 30-kilos gödselsäcker och skulle lägga in dem i baksätet på bilen. När jag lyfte gödselsäckarna small det till i biceptsmuskeln på högerarmen. Smärtan påminde om när jag fick in ett finger mellan dörren och dörrkarmen. Efter två dagars 6-7 timmars väntan på Enköpings lasarett och röntgen talade röntgenläkaren om för mig att biceptsmuskeln på höger arm gått rakt av...därav smärtan.
Idag står min gamla Buster Magnum fortfarande kvar i carporten...och där lär den förbli tills båda armarna fungerar och jag kan byta olja, stift, filter, packningar på båda Yamaha-motorerna. Du får nöja dig med mina gamla Göstips och nya som du får i år av de som är under 75....
I´ll save the Big Walleyes for you ...my friend!
Old Firehand
www.trumman.com - http://www.trumman.com/smithwick/rattlin_rogue.htm
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
610 visningar