Blev inte HÖ-fiske för mig inatt, vilket jag ångrar. Var på Vombsjön och fiskade abborre istället. Dåligt fiske men vi fick i alla fall ett femtontal kring 400-500 gram och en på 754g. Rätt fin.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöring 2012 Skåne
Collapse
X
-
Jeg så to flug fiskere med waders ved bron sidst. Men jeg syntes at stenene ser grønne og glatte/släta ud.Ursprungligen postat av Muikku Visa inläggHur är det med flugfiske vid bron samt vadning? Eller är det bara fiske med kastspö som gäller där...?
Kommentera
-
Japp. Sen kommer du ner till stopp. Ta höger. Sen upp till rondell. Ta vänster i rondellen in i Bunkeflostrand. När du kommer in i Bunkeflostrand (andra rondellen efter en skola, liten kyrka på vänster sida, och köpcenter parkering på höger) ta höger i rondellen. Kör tills du passerar statoilmack. Sen slutar husen och sen kommer motorvägen till bron. Kör under och ta första vänster. Följ vägen till du kommer till en utsikt och parkering. Parkera och gå söderut så har du brofästet.Ursprungligen postat av Muikku Visa inläggLåter kanon - får nog testa detta med "bron" en vacker dag snart.
Hur åker man ner till detta ställe? Tänk på att jag kommer från GBG så gärna en smidig förklaring...:-)
Ska man svänga av vid sista avfarten i Sverige för att komma rätt?
Men var försiktig med vada. Det är hala stenar och tvärdjupt plötsligt. Jag rekommenderar inte vada utan lampa och vadarstav. Där kan vara ström också och då är det ett helvete att ta sig upp med vattenfyllda vadare. Jag skulle aldrig vada nattetid första gången utan att ha varit där par gånger på dagen. Vi vill inte höra om några olyckor!
Kommentera
-
Kom nyss hem från brofästet. Vill understryka det Silverfisk säger - vada INTE där när det är mörkt! I dagsljus kanske men det är alltså stora mossiga gröna stenbumlingar, vassa och runda om vartannat som ligger där man ska gå i. Jag gjorde direkt bedömningen att det inte går idag i alla fall. Jag stod på land.
Fick en liten horngädda vid 23.30-00.00. Sen hade jag något på en bra stund som kändes som öring (alla man inte får upp är öringar
). Den kändes inte alls som horngädda, men vem vet eg. Den släppte i alla fall. Det var ingen stor sak, 20-30 cm kasnke, OM det nu var en öring. Sedan tog jag en liten horngädda till vid 01.30.
Grejen med horngäddorna är att de i princip alltid kommer upp i ytan när man vevar in dem. Det gör inte öringarna alls på samma sätt. Inte de jag fått i alla fall. Dessutom så rycker de på ett annat sätt. Den jag tappade kom inte upp i ytan alls. De två horngäddorna gjorde det.
Var tvungen att sticka hem nu, men hade gärna varit kvar till soluppgången, men det är ju midsommar imorgon och lillgrabben på 1,5 vaknar ju om några timmar.
Det var jättemysigt och fint att stå där. Ingen mer ute. Hade hoppats på att träffa någon av er
Kommentera
-
tack för vägbeskrivningen! Tar nog en tur inom kort ner. Var bara lugna, vadar inte om det inte går, kastar självklart hellre från land nattetid om möjlighet finns och det verkar det ju.
Såg igår att boten som förlist söder om bron fortfarande är kvar, det är väl ganska länge den har legat där nu? Varför tas in sådant bort - någon som har koll?
Kommentera
-
Skulle gissa på det är svårt bärga i så grunt vatten. Man måste har pråmar och kranar som klarar vikten men även klarar det grunda vattnet. Det är nog inte så lätt som det kan se ut få loss den. Kan ju även vara ett pågående försäkringsärende som inte är avgjort. Och man vet ju hur lång tid sånt kan ta.Ursprungligen postat av Muikku Visa inläggtack för vägbeskrivningen! Tar nog en tur inom kort ner. Var bara lugna, vadar inte om det inte går, kastar självklart hellre från land nattetid om möjlighet finns och det verkar det ju.
Såg igår att boten som förlist söder om bron fortfarande är kvar, det är väl ganska länge den har legat där nu? Varför tas in sådant bort - någon som har koll?
Kommentera
-
Då kommer den få ligga där så länge den inte är fara för sjöfarten eller miljön. Blir ett bra rev för fisken i området.Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggFörsäkringsärende är vad jag hört och den kommer få ligga där tills den försvinner av sig själv.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
603 visningar