Ursprungligen postat av Muikku
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöring 2012 Skåne
Collapse
X
-
Måste finnas andra sätt få loss den. Med Flytkasuner. Man blir ju lite sugen på dra loss den om man får behålla den.Ursprungligen postat av nicolaswickstrom Visa inläggDet er en russisk båd uden forsikring. Og en kran koster ca. 1 mio pr. dag...jeg søgte på google. Oplysningerne kommer fra en person fra Falck redningstjæneste.
Hade blivit en fin turfiskebåt.
Kommentera
-
jag har fått en del öring under måttet i ystad trakterna under kvälls fiske- 19.00-21.00.Ursprungligen postat av Supermallan Visa inläggIngen som fått ngn havsöring på sistone?
Själv har jag fiskat guldiga öringar i en jämtländsk liten sjö senaste veckan. Har även fiskat lite röding, största på 1,4 - ingen dålig bit
.
dom är väldigt förtjusta i kinectics 360 drag
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Supermallan Visa inläggKollade lite efter 360-drag nu men det verkar finnas många. Snälla om du har lust så kan du väl länka till den typ du gillar så ska jag köpa mig ett par. Vilken färg?
Förresten, vadar du ut i Ystad? Vet du vilken vattentemperatur det är ungefär där?
Funderar på ett nattpass vid bron.
jag fiskar mest med 18 grammarna. färgerna Three Amigos och Shoeshine herring funkar bäst för mig.
sen tacklar jag dom med owners s-61 krok stl 2 tycker det funkar bättre. krokar bättre än tre krok. också är dom tunna i godset så dom penetrerar lätt öringens stenhårda käft. http://www.google.com/imgres?q=owner...9,r:4,s:0,i:84
innan du börjar fiska så trä i en nylonlina o gnugga mot kanterna så där inte är ojämnheter. i vissa får man ha en liten liten rundfil o jämna till dom. osså tänk på att ha en gummikula eller lyspärla mellan bete och krok för att skydda knuten.
ja jag vadar jag har inte tagit tempen på vattnet. men skulle gissa på att det låg på 16-18 grader,
Kommentera
-
Hej alla
Det blev ett d360 three amigos, samt ett mindre d360 - last kiss tror jag färgen hette
Plus ett toby 7g, i en favoritfärg (silverblank med röda fläckar) och ett litet genomskinligt och blått mini goby 8,5 gram. Jag gillar små drag, synd man inte kommer lika långt när man kastar bara.
Ska blåsa rätt mycket inatt, vet inte om jag pallar stå vid bron, jobb också... kanske blir segt imorgon då. Men jag har god lust
Krokodiljägaren, vevar du snabbt eller långsamt? Spinnstopp?
Kommentera
-
Tyvärr inte fiskat öring på ett tag. Däremot ute med båten Spinnaren. Blev 12 torskar och 5 tappade. Så nu är frysen full med Torskfilé.Ursprungligen postat av Supermallan Visa inläggHej alla
Det blev ett d360 three amigos, samt ett mindre d360 - last kiss tror jag färgen hette
Plus ett toby 7g, i en favoritfärg (silverblank med röda fläckar) och ett litet genomskinligt och blått mini goby 8,5 gram. Jag gillar små drag, synd man inte kommer lika långt när man kastar bara.
Ska blåsa rätt mycket inatt, vet inte om jag pallar stå vid bron, jobb också... kanske blir segt imorgon då. Men jag har god lust
Krokodiljägaren, vevar du snabbt eller långsamt? Spinnstopp?
Jag har tagit alla mina öringar på denna färgen. Tyvärr ingen på de andra färgena. Men det är nog mer psykologiskt, att jag tror mer på denna färg och därför fiskar mest med den. Kör 18 gram. provat enkelkrok men tappar för mycket fisk så det blev trekrok igen och flourcarbontafs på ca 60 cm som den får glida på.

Veva in jämn hastighet så betets inbyggda gång får jobba. Detta funkar på grundare vatten men inte så bra på Limhamnsön tex där det är djupare. Fått en öring där på 360 men den tog ända in vid kanten vid grunda branten.
Men där kan nog vara Öring vid brofästet nu om man kommer dit senare på kvällen när det mörknat lite.
Annars brukar jag mest fiska i Klagshamn på mina "hotspots". Står där öring när jag kommer så hugger de på 5 första kasten. Sen blir det oftast dött.
PS.
Tycker även ni skall prova ABUs Toby drag, de nya färgerna. Se bilden.
Speciellt det grön/guld uppe till vänster och koppar/svart med orange prickat uppe till höger.
Två drag jag kommer testa mycket nu i höst. Tappat stor insjööring på det grön/guld för någon månad sen. Var fisk efter det draget nästan varje kast. Byte jag färger eller drag så ingen fisk efter. Det blå eller svart/gul/orange längst ner kan kanske också funka i rätt vatten.
Fyra drag man bör ha i lådan utöver 360.
Senast ändrad av Silverfisk; 2012-07-31, 14:18.
Kommentera
-
Glöm för allt i välden inte att göra spinnstopp när ni fiskar med drag som 360 eller snurrebassen, det är deras förmåga att rotera 360 grader runt sin egen axel som ofta utlöser huggen..
Nu på sensommaren och hösten är det än viktigare att fiska oregelbundet och varierat då de flesta öringar är på väg upp i åar och bäckar och har andra saker än mat i huvudet..Men med lite trixande går det oftast att reta upp dem!
Skulle också rekomendera bombarda och en räkimitation på lång flourcarbontafs till kinkiga sommaröringar.
Skitfiske på er!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
603 visningar