Thailandsfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Thailandsfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hej igen från Jims Fiske
    Nu har tunan kommit in ,idag så var det Krister med svärson och han son Marcus som skulle ta dom , och på vägen ut så högg 3 tunor och sen vi den första bojen så fick Marcus 2 dorado och sn så kom några tunor till innan vi började gå hemåt , sen när det tjorvade sig och vi tog upp alla linor så såg vi att vi hade haft ett hugg på den röd/vita wobblern utan att vi märkt av det, och sen så kom något och klippte av tunataclet så att vi bara hade 1 bläckfisk kvar så då tog vi 3 tunas till och sen gick vi hem , men 2 dorados och 12 tunas så var vi nöjda, åkte iväg till Tablamu och köpte 2 tunatackel och 2 wobblres till resten av veckan.
    Harebra
    Lasse

Kommentera

Idag så blev det snabbstart med Ole & Mari från Norge, redan efter 5 min så kom första hugget (troligtsvis en GT som spöet uppförde sig men den gick tyvärr loss) ,men det dröjde inte mer än 10 min så högg det igen och in kom en GT på 3.4 kg ,sen kom några tunas innan Mari fick 2 dorados och Ole fick några tunas till , och sen fick Ole en dorado och även Mari fick en till ,sen kom det ett hugg på Stormwobblern som tyvärr gick loss även det och sen fick vi några tunas till så dage blev 1/GT 4/dirado (/Tuna så man får vara nöjd över att det hugger så att man inte kommer tom hrm, imorgon är en ny dag och då går vi ut igen ,tillsdess
      Harebra
      Lasse

Kommentera

• Hej igen från Jims Fiske.
        Inte snabbstart men nästan , efter 30 min så kom den första tunan och sen några till på vägen ut ,och sen mellan 2 bojar så högg det till något tungt och upp i båten kom en SAILFISH ,trodde inte mina ögon , men som broder Tuck säger i Robinhoodfilmen (Gud hör bön) även om jag inte tror på den makten så kan man ju Citera , sen fick all några Dorados och vi tappade ett hugg på wobblern runt en boj och sen på vägen hem så kom det flera hugg av tunas så dagen blev 1Sailfish ,6 dorado, 30 tunas så mn får väl säga att det var en lyckad DAAAAG. 2 Sailfish på en vecka man tror inte det är sant.
        imorgon är det LE med dotter och svärson som ska ut och vi får se vad som händer då.
        Harebra
        Lasse

Kommentera

det är inte roligt när man åker på en förkylning här nere i denna värme,vilket jag har gjort,näsan bara rinner och huvudet känns som en ballong men utgick vi L-E Holmner och Evelina och Johnny ,och på vägen ut så kom några tunas och vid en boj så fick L-E en fin dorado och Evelin fick en riktigt fin tuna ,sen på vägen in så kom det en dorado till på tunatacklet och några tunas till, så när vi räknade in så ar det 2 dorados och 6 tunas och det får man vara nöjd med, men det är väldigt varmt här nere just nu jag känner att man bränner sig i ansiktet och på läpparna även hur mycket man än smörjer sig, idag ska dom sänka en liten utrangerad militärbåt har ute i havet någonstans och Juan är ute med våran båt för att skjutsa några människor från (the goverment) alla båtar ställer upp för sådant idag, ska bara vila hemma hela helgen och försöka bli bättre till veckan som kommer ,har Må, Ti, To, Fr bokat men sen är det nog slut med fisket för denna säsong skulle jag tro,men man vet aldrig .
          Harebra
          Lasse

Kommentera

• Hej igen från Jims fiske
            Bobby blev så sugen att att bokade in måndagen med 2 killar från Baan Luk och vilken pangstart, efter 20 min så låg 2 GT i båten , 1/3 och 1/3,5 kg sen fick Bobby sin första fisk på sitt nya spö,1 tuna) han har ju tappat alla som har huggit innan, sen, och nar vi gick hem så kom det en massa tunor till innan vi fick några dorados och vid den 3 bojen så blev i kvar , och när vi kom hem så låg det 17 dorados, 23 tunas och 1 näbbgädda i båten, mycket bra resultat idag, sen kom Jim hem till oss och berättade att hon hade varit på ett möte med (the goverment i Khaolak) som har fått upp ögonen att fisket och (speciellt dykningen ) har ökat och dom vill ha gemensamma regler och priser på detta och lite uppstyrning ang. säkerhet på båtarna vilket jag tycker är bra, dom ska träffas igen om 3-4 dagar igen och fortsätta diskussionen ang detta, och Jim högg på (the goverment) om en ordentlig väg ner till stranden så att folk och eventuella räddningsbilar kunde komma ned om det skulle behövas. Jag är bra efter min förkylning så det var roligt att gå ut igen och fiska. imorgin har jag 2 pers som ska ut och vi får se vad som händer då.
            Harebra
            Lasse

Kommentera

Är lite sen med rapporten från i tisdags men vi fick 20 tunas varav 6 st riktigt fina och 6 dorados.
              imorgon ska jag ut igen med Niklas ock 2 pers till .
              Tillsdess
              Harebra
              Lasse

Kommentera

Satt och väntade i morse och fick tillslut ett sms att dom var lite sena från hotellet men nu var dom på väg, vi gick ut och jag sa att nu går vi för tuna och det var stendött ,inte en enda tuna högg på vägen ut, sen tog vi 3 bojar innan vi försökte med bläckfisk/fisk på krokarna ,men vi stannade och jag tog upp en massa angelfisk och Albin fick 1 dorado på angelfiske, sen åt i lunch och började gå runt med småfisk på krokarna och då högg det några dorados ,samma vid nästa boj och sen gick vi rakt ut (väster) och där kom den första tunan, sen tog vi 1 dorado till innan vi började gå hemåt och då hittade vi tunerna det var mycket fina tuner söm högg och sen närmare land så kom det ett hugg på wobblern som tyvärr gick loss, har tappat 5 hugg nu i rad på wobbler ,inte bra, men med 6 dorado och 13 tunas så var Niklas, Robert och sonen Albin nöjda ,
                och imorgon så är det min sista fisketur för den här säsongen (tror jag) men man vet aldrig det kan komma någon som bara vill ut och fiska och jag har 2 dagar M T om det behövs men jag är ganska nöjd vad det gäller fisket denna säsong,
                Tillsimorgon
                Harebra
                Lasse

Kommentera

Ja i imorse så var det dags för den sista fisketuren och det var Mats ,Sara och Viktor som skulle ut och prova fiskelyckan, och vi gick rakt ut (väster) och det dröjde inte länge innan den första tunan kom som följdes av några till innan vi började gå runt bojarna och vid den tredje bojen så såg vi hur det var dorados som simmade omkring så vi satte fast oss och jag tog upp småfisk som vi anglade med och vi tog några dorados och sen en god lunch (som vanligt) sen vidare till nästa boj men några tunas däremellan och sen några dorados till innan vi började gå hemåt där några tunas högg på vägen in, sen när vi räknade så var det 7 dorados och 25 tuna så det blev en bra dag,
                  sen så kolla jag statistiken och fick fram att vi har varit ut med 112 båtar denna säsong och fått 261 tuna , 231 dorado , 66 kingmakrill , 15 baracuda , 7 gt , 2 gt , 2 sailfish ,dorados har minskat väldigt mycket detta år men vi har haft dåligt fiskeväder med mycket blåst och sen väldigt varmt i ytvattnet och jag tror att det är där vi har hat problemet.
                  Men Jim är nöjd och även jag och jag tror nog att jag kan säga samma om Lennart,
                  Vi hoppas att vi kan starta igen omkring den 15 nov igenoch börja med nya rapporter då ,Tills dess ha en bra sommar och SKITFISKE på er all
                  Harebra
                  Lasse

Kommentera

• Ja hej igen från Jims Fiske i Khaolak.
                    Nu har vi startat för denna säsong och idag så gick premiärturen med Jonny & Bobby och en ny boatdriver som jag ska ha i fortsättningen.
                    Det var inget trevligt väder idag så fisken var inte riktigt på lekhuör men Bobby fick en Kingmakrill på ca 6-7 kg vi såg jättemycket fisk både stort och smått men dim var inte hungriga, men vid sista bojen när jag tog upp den gröm/gula wobblern så var der kraftiga bitmärken på den och jag kan inte fatta att vi har sett det huggen för wobblen hade riktiga märken på sig,sen på vägen in så fick Jonny ett hugg ganska nära stranden men det ville inte sitta kvar..
                    Sen har vi fått problem här nere .vi har förlorat våra telenr. så det är dessa som kommer att gälla nu Lasse 0995241067 ;Pia 0995237536 så ni som läser detta om ni kan sprida detta nr vore det bra via Facebook och annat .
                    Annars så ser jag bara ut som en röd krafta just nu efter en dag ute på havet men allt är ok Tillsvidare
                    Harebra
                    Lasse

Kommentera

• Hej igen från Jims Fiske i Khaolak
                      Idag så gick den 2dra turen efter att vi varit inblåsta i 1 vecka,
                      Det var Christer som ville gå ut innan han åker på tisdag till Krabi(vad man nu ska göra där som man inte kan göra här) och det blev en fin start
                      1 bojen 2 dorados 2 bojen 8 dorados (varav 1 fin) 3 bojen ett riktigt hugg så det bara tjöt i rullen när linan löpte ut och efter en 15 minuters kamp så kom det in en 10-12 kgs Kingmakrill, sen vid sista bojen så fick vi 2 dorados till och sen blev det hemfärd och med ca 20 min färd kvar så högg en Kingmakrill på ca 5-6 kg så det blev en lyckad dag, imorgon så ska vi ned till Jims på starnden och rensa upp efter grävmaskinerna för nu så får dom sätta ut soldtolar och massagehyddor ,men under ordnade former .(inget nere på stranden ) utan allt uppe på kanten .
                      på tisdag så ska Lennart på premiärtur med ett svenskt par så vi får se vad det ger för resultat.
                      Tillsdess SKITFISKE
                      Lasse

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                      2 svar
                      813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg marryjoy63  
                      Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                      2 svar
                      458 visningar
                      3 gillar