Thailandsfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Thailandsfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hej igen från Jims fiske i Khaolak
    Idag så var det Lennarts premiärtur tillsammans med Erik och hans fru/sambo och dom fick en hyfsad start 1 tappat hugg av en stor fisk som körde in i den andra linan så den kunde gå loss, men sen fick dom 14 dorados och på hemfärden så kom en fin Kingmakrill på ca 6-7 kg och sen så avnjöt dom fisken på Jims Restaurang.
    Vi har satt upp skylten nere på stranden och idag så var det 2 olika som kom och pratade fiske så vi får hoppas att det lossnar litenu.
    Harebra
    Lasse

Kommentera

• hej igen från Jims fiske i Khaolak
      En nyhet NU FINNS JIM FISKE PÅ FACEBOOK (bara så ni vet) datorn tog inte jims utan det blev Jim istället men nu vet ni att vi finns där också.
      Men nu till dagens fiske ,det var Erik och Emeli från Öland som var ute igen (Erik har fått smak för det här ) och det är ju en liten tävlan mellan mig och Lennart vem som tar don största och dom flesta . lennart fick ju 15 fiskar förra gången så nu var det ju upp till bevis för mig ,
      och slog jag det inte men vi fick 4 dorados och 4 Kingmakrillar idag (de ni).
      och det roliga med det var att dom högg runt bojarna då man sitter och håller i spöet, men sen på vägen in så sitter jag och tittar på spöna och samtidigt så går lekana sönder på båda spöna så vi tappade 2 wobblers. (inte bra) för jag får inte tag i Tigers här nere så jag får åka runt nu och jaga på dom fiskeaffären som jag vet av.
      Lennart ska ut på en liten tur imorgon på sightsing och lite fiske så vi får se om han får något då tilldess
      Harebra
      Lasse

Kommentera

• Hej igen från Jims Fiske i Khaolak
        Vad är väl en dag på havet ,kan vara långtråkig ,varm ,bullrig(från motorn) och sen helt underbar när det tjuter till i rullen när linan löper ut av det dära hugget som du suttit och väntat på hela dan.
        Det var lennart(som varit med tidigare) och Hasse och vi gick ut och det blev bottennapp så vi förlorade en Rappalawobbler diret (skit) och sen vidare rakt ut. vid första bojen en liten känning men inget mera ,vid 2 bojen högg en 3 kg dorado på Hasses bläckfisk och sen en till och sen vidare vid 3 bojen hade Lelle 1 liten dorado som gick loss och sen började tröskandet boj efter boj helt tomt ,kl 13.30 så kom vi fraḿ till en boj och jag pekade till Suan att vi skulle bara gå runt och sen vidare till nästa som skulle bli vår siata innan vi skulle vända och då tjöt det till på den blå/gula wobblern och så småningom kom det upp Kingmakrill på12,58 kg och sen vid den sita bojen så fick vi dubbelhugg och Hasse fick in sin 5 kg Kingmakrill men Lennarts släppte sen ett varv till och då högg det på Lennarts spö men den släppte också och sen på nästa varv så högg det på Hasses spö och upp kom en 6 kg kingmakrill och sen bar det av v hemåt och kl. 3 så åkte vi rakt in i regnet så det blev regnrockar på och efter ca 45 min så slutade det men vi såg in mot land att det var helt grått och sen kom det igen med blixtar och åska åsså small det utav bara h--vete rakt ovanför oss ,Nästan så att vi blev svedda i håret (inge kul alls men vi måste ju komma iland så det blev flytvästa p för att hålla värmen, vilket händer ibland när det regnar och blåser ordentligt.
        nåväl vi kom iland och sen har vi avnjutit en god middag hos Jim på fisken och nu så ska jag gå isäng och imorgon så ska jag och Lennrt göra 5 st bord till Jims mere på stranden, och Hasse var intresserad av att gå ut igen men det får ni höra om i någon annan rapport Tilldess
        Harebra
        Lasse

Kommentera

Igår så var det Lennarts tur att guida och det blev skit redan från start, det ena paret dök inte upp så han fick gå ensam med Tom ,
          dålig start dåligt fiske efter 12 plastpåsar och en långrev med en massa döda bläckfiskar på så högg tillslut 2 dorados och sen ett tappat hugg på trollingen och sen imorse så ringde Tom och låg magsjuk och dom som ska åka hem inatt.(det värsta som kan hända ,sitta magsjuk på ett plan i 10-15 timmar) så vi får hoppas att dom andra som inte dök upp inte ligger magsjuka någonstans. men dom skulle vara här i 3 veckor så dom hinner höra av sig.
          Ska ut på söndag med Jonny &Bobby och vad som händer då det får vi se.
          Har varit på shoppingresa på 5 fiskebutiker idag men det är stört omöjligt att få tag i Stormwobblers i tigermönster, så jag har målat några med nagellack idag och vi provar på söndag så får vi se.
          Tillsdess
          Harebra
          Lasse

Kommentera

• Hej igen från Jims fiskei Khaolak

Igår så var det en regnig dag både på land och till havs och väldigt blåsigt men vi gick Jonny & Bobby och det blev först en plastpåse och var det jobbigt runt bojarna och helt dött, sen vid 12,30 så ville Juan gå hemåt så vi tog på oss regnrockar och sen flytvästar för att hålla värmen,
            lite närmare land så mojnade det lite och då högg en Kingmakrill på 3,6 kh (har våg nu) men sen kom det något tråkigt, vi bar upp grejerna till vägen och Jim skickade Chem att hämta dom, vi mötte honom och åkte därifrån i godan ro, men han hittade inte fiskegrejerna utan åkte hem och sa till Jim att jag hade tagit dom, så i morse så stod Chem & Juan här och funderade var är grejerna, dom blev stulna under natten så vi har fått ställa in idag och får åka och köpa nya grejer , det rök grejer för ca 50.000 bth där. SHIT
            man får tänka som så att det är ju bara prylar och ingen människa är skadad och att allt går ju att ersätta.
            Tillsvidare
            Harebra
            Lasse

Kommentera

Lennart har varit ute med 2 killar från Skellefteå Håkan & Robert och vid den tredje bojen så fick dom en Kingmakrill på 4,6 kg
              och sedan en guldmakrill och blev det bara tappade hugg för resten av dagen och sen blev det middag hos Jim och det uppskattades mäldigt mycket av alla fasteb 2 st inte åt av fisken, Lennart är ute idag söndag med familjen Rönn som har ett hus här och har en son Ivar som brinner för fiske så vi får hoppas att dom får riktigt SKITFISKE där ute idag ,
              Tilldess vi får resultatet
              Harebra
              Lasse

Kommentera

Lennart har varit ute med 2 killar från Skellefteå Håkan & Robert och vid den tredje bojen så fick dom en Kingmakrill på 4,6 kg
                och sedan en guldmakrill och blev det bara tappade hugg för resten av dagen och sen blev det middag hos Jim och det uppskattades mäldigt mycket av alla fasteb 2 st inte åt av fisken, Lennart är ute idag söndag med familjen Rönn som har ett hus här och har en son Ivar som brinner för fiske så vi får hoppas att dom får riktigt SKITFISKE där ute idag ,
                Tilldess vi får resultatet
                Harebra
                Lasse

Kommentera

• Hej igen från Jims fiske i Khaolak.
                  Efter ha varit inblåsta i 1 vecka så var det dag igen. så Lennart gick ut me Mats,Mattias,Marie,och Ivar igen ,och efter att Jagoch Lennart har byggt om båten i 3 dagar,(det den tiden när man bara kan vara där i 4 timmar) vi har flyttat på iceboxen och gjort en bänk där vi har dieseln och verktygen, och lite till, som annars for omkring överallt på båten, så nu är den som vi vill ha den och inget thaistail som det var tidigare, Lennart var jättenöjd med premiärturen och likadant med dom fiskande, alla fick var sin fisk så det var frid och fröjd när dom kom in, Ivar med familj skulle äta middag på stranden hos Jim ikväll och jag (vet) att det brukar vara till belåtenhet, imorgon ska jag ut och sen har vi fullt ända till 4 jan, förutom nyårsdagen då vi ska vara lediga, men tillsvidare
                  Harebra
                  Lasse

Kommentera

• Ses snart Lasse. Ska bli skoj att åka ut den 13feb med er! :-)
                    //Roger Karlsson
                    I näst kast så .....

Kommentera

Igår så gick jag ut med Jonny och Tampa från Namkem och vi började med en god frukost nere på stranden,
                      Sen kom vi oss ut och det blev jättebra med ombygget på båten,(några justeringar till bara så kommer vi att vara jättenöjda.
                      men fisket blev vi inte nöjda med,efter den andra bojen så fick vi 2 hugg som tyvärr inte ville sitta kvar och sen dött på flera bojar ,och problem med don stora wobblerna som inte ville gå ned, men tillslut så fick Tompa en Dorado och då kom en stor båt som ville lägga till vid just den bojen och i samband med det så hoppade ett 10 tal dorados och man såg hur dom drog iväg, sen när vi skulle gå iland så var det så stora dyningar så att Juan släppta av oss på brggan hos LaFlora för han ville inte gå in med båten till land.
                      Lennart är ute idag medan jag ligger med ont i halsen och tänker ta det lungt idag ,(bara vara hemma och mysa)
                      Harebra
                      Lasse

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Hornswoggle, 2024-06-22, 11:38
                      2 svar
                      803 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg marryjoy63  
                      Startad av Mathias 70, 2025-09-24, 15:35
                      2 svar
                      452 visningar
                      3 gillar