Jag har en liten öppning antingen lör. eller sön. förmiddag. Får se om det håller sig öppet hela vägen, i så fall blir det nog några timmars nötande någonstans. Själv då?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöring Skåne 2014
Collapse
X
-
Ja jag tänker prova men svårt att bestämma mig var. Barnviken, brofästet, klagshamn, Lomma? Har inte planer på köra så långt. Det kommer inte mycket rapporter nu om landad fisk pga vädret. Var står fisken nu på västsidan kring Malmö? Är det helt kört med frånlandsvind? Frågorna är fler än svaren.
Kommentera
-
Jag kommer troligen sticka ut både lördag och söndag XD
Troligtvis så blir det abbekås, barsebäck, klagshamn eller falsterbo.
om en sak är säker så är det att allt och alla måste äta oavsett hur väder och vind är XDMed vänliga hälsningar Linus "Drutten" Holmberg!
Kommentera
-
Rätt! jag testade igår eftermiddag längst inne i hamnen i Gislövs läge, kallt blåsigt och jäkligt men 2 varav en godkänd.om en sak är säker så är det att allt och alla måste äta oavsett hur väder och vind
Vitt snappsdrag 30 gr.
Jag brukar följa strömmen/tidvattnet när jag fiskar där, på morgonen går tångklumpana och skiten ut, då fiskar jag utanför, senare på eftermiddagarna och kvällen kommer skiten in igen och då är det oftast lönt att testa inne i hamnen. (gäller hela året)
Denna tiden på året skiter dom i om man fiskar där men när båtarna kommer i råder det fiskeförbud längst inne.
Jag fick info för ett par år sedan av en fiskare att det ska finnas ett bra ställe lite efter hamnen i Trelleborg (om du kommer från Malmö) stenigt grunt och jäkligt men det ska hålla mycket Hö.
Någon som vet var detta kan va ?
Fiskaren har flyttat från Trelleborg uppåt i Sverige så jag kan inte fråga honom.
Ni som fiskat mycket borre i Malmö kanal kanske känner till honom, han och hans kompis var ganska väl/ökända för några år sedan (Pekka och Krille) ok att det mesta han sa var överdrivet men han var/är en duktig fiskare som brukar/brukade ha koll på fisket.Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-01-23, 08:40.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
609 visningar