Ja det stämmer.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöring Skåne 2014
Collapse
X
-
Hej allesamman, väcker liv i denna tråd efter sommaren.
Är helt novis på havsöringsfisket. Dock väldigt sugen på att lära mig. Är det någon vits att försöka nu på hösten innan fredningsperioden?
Och när börjar den egentligen? Har hört och läst både 15 sept och 1 oktober.
Alla tips och trix är mer än välkomna!
Edit: Bor och fiskar i Malmö förresten.Senast ändrad av OscarN; 2014-09-09, 18:17.
Kommentera
-
15:e i skåne. Det är bara köra hårt. Fisken stiger olika fort. En del har redan börjat förvandlingen och en del gör det senare. Skall själv ut till helgen.Ursprungligen postat av OscarN Visa inläggHej allesamman, väcker liv i denna tråd efter sommaren.
Är helt novis på havsöringsfisket. Dock väldigt sugen på att lära mig. Är det någon vits att försöka nu på hösten innan fredningsperioden?
Och när börjar den egentligen? Har hört och läst både 15 sept och 1 oktober.
Alla tips och trix är mer än välkomna!
Edit: Bor och fiskar i Malmö förresten.
Kommentera
-
Var ute å testade lyckan i fredags med far, självklart fick han en öring på 3.6kg å 74cm (Inte helt säker på längden, då jag var upptagen med att rädda spö från grenar...)
Vi fick även små gäddor på 1.5kg å en abborre på 500g, värsta artfisket!
Glömde tillägga var det var... I rönne å. Mer specifik plats är hemligt.
Senast ändrad av Snöhäst; 2014-09-15, 08:57.Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.
Kommentera
-
Säsongen är över i Skåne. Men i januari kör vi igen!
Skulle vilja tipsa om min arbetskollega som hyr ut rum på Österlen för er som tänker åka dit och vrakfiske i vinter eller fiska havsöring från januari.
Vi pratar om toppboende och god frukost till överkomliga priser. Två sovplatser per rum. Så klart behöver ni inte åka hit för fiska. Utan bara för koppla av.
Find the best digital marketing agencies in the world. At Moonfruit, we connect businesses like yours with the world’s most elite digital marketing agencies.
Kommentera
-
Hej allihop,
Var ute vid stenrevet vid Ålabodarna en kort sväng.
Hade hög sjö och pålandsvind, tyvärr var det inget som bet och fluge var ju inte lönt.
Nån som är sugna på å åka ut evt. nästa söndag 3/19 ? tänkte köra en sväng till Malmö, kanske Gislöv eller Pisseviken, får se hur vädret utvecklar sig..
/TT
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Sista turen tyvärr för i år, men en fin skärgårds gädda på 9,2 som tog en jack Cobb blev ett fint avslut....1 Foto
-
Kanal: Fiskerapporter
2025-09-24, 15:35 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av anteman, 2025-05-12, 14:47
|
5 svar
606 visningar