Gösrapporter Mälaren 2018 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gösrapporter Mälaren 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Leakim12345 Visa inlägg
    Hur länge till kan man trolla gös nu? När det blir kallare än 15-16 grader i ytvattnet brukar det vara trögt av min erfarenhet. Hur trollar folk när dom inte längre står ytligt?
    Det funkar helt OK till mitten av september, sen blir det successivt trögare. Du lär få fler gäddor ju kallare det blir i vattnet.

    Kommentera


    • Var ute i söndags och trollade på Lambarfjärden. Fick en mindre 1,5-kilosgös som fick åka med hem till middagsbordet. Hade ett rejält hugg med tydlig indikation på gös med kraftiga stötar ner i vattnet. Tyvärr visade det sig vara en gädda, dock en rejäl bit på 9,2 kg och 97 cm.Click image for larger version

Name:	IMG_20180826_132002_edit (003).jpg
Views:	1
Size:	357,2 KB
ID:	1787586

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av BERRA BOCK Visa inlägg
        Var ute i söndags och trollade på Lambarfjärden. Fick en mindre 1,5-kilosgös som fick åka med hem till middagsbordet. Hade ett rejält hugg med tydlig indikation på gös med kraftiga stötar ner i vattnet. Tyvärr visade det sig vara en gädda, dock en rejäl bit på 9,2 kg och 97 cm.[ATTACH=CONFIG]101872[/ATTACH]
        Då är det verkligen befogat med en gäddtafs
        Lasse Gös

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av LSG Visa inlägg
          Var ute idag och fick två bonusgösar när jag körde dropshot efter abborre. Dom tog på ca 14 m utanför friliggande grund. Abborre då? Ja, ett 80-tal och flera väldigt fina.

          Ankrar med frontmonterad elmotor som redan har kammat hem priset som årets julklapp (till mig själv). Och Södra Björkfjärden var adressen.
          Tack för informationen, är det grynnorna man hittar via eniro.se eller behöver man åka runt på fjärden och hitta egna grynnor?

          Kommentera


          • Här är bättre upplösning än eniro.

            https://www.genesismaps.com/SocialMap/Index

            Kommentera


            • Ska dom kartorna stämma el är det bara exempel? Mycket fel vid mina fiskevatten

              Kommentera


              • Jag tycker dom stämmer väl med några fläckar där det blivit fel.

                Mycket mer info än pappers sjökorten eller eniro.

                Kommentera


                • Jo lite mer info är det ju men du ser ju grunden på eniro med. Sen är det bara ha på lodet

                  Kommentera


                  • väldigt trögt fiske på min sida, var ute i tisdag fick en liten gös runt 1,5 kg. Jag tappade en som jag tror var mitt livs gösfiske. Jag hade en liten jigg med en liten krok, var på vägg hem såg ett eko, testade och fick ett brutalt hugg och nästan tappade spöet. Gjorde mothugg tyckte att det fastnade bra och började veva, det så var jävla tung! jag har fått gös på runt 7 kg men det har var dubbelt så tung, det var mycket svårt att väva, spöet var helt böjd och jag trodde att rulle, linan eller spöet skulle bli av hela tiden och när den var nära ytan flydde den under båten och då släpptes den  Jag såg den aldrig och vill tro att det var en gädda, eller en felkrokad fisk men den lämnade inga märken på jiggen eller på tafsen, så all tyder på att det var mitt livs gösfiske, har fortfarande ångest, jag vet att det gäller bara att fortsätta nöta, nöta och att det kommer att hända nån gång!

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Leakim12345 Visa inlägg
                      Hur länge till kan man trolla gös nu? När det blir kallare än 15-16 grader i ytvattnet brukar det vara trögt av min erfarenhet. Hur trollar folk när dom inte längre står ytligt?
                      Bara att smälla på en djupparavan, så får du ned betet.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Skruttapan, 2008-10-09, 21:59
                      171 svar
                      39 477 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Hepper2
                      av Hepper2
                       
                      Startad av BERRA BOCK, 2022-12-30, 11:15
                      7 svar
                      970 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Startad av RUSTY HOOK, 2023-03-31, 22:50
                      48 svar
                      3 310 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Startad av Fiskefuralles, 2023-08-02, 22:17
                      1 svar
                      328 visningar
                      6 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av Xerup, 2024-03-04, 11:54
                      15 svar
                      1 357 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg MathiasJK  
                      Arbetar...
                      X