Ursprungligen postat av Bjarten
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tävling: Novembergäddan 2012
Collapse
X
-
Jodå, nya medlemmar får visst vara med i tävlingen.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
-
Okej?Ursprungligen postat av Bjarten Visa inläggKom ihåg att inga nyanmälda medlemmar får vara med i tävlingen. Eller hur var det nu igen...hahaha...
Kändes som lite ironiskt från din sida..
Kommentera
-
Jepp jag håller med, ska se om jag hinner gå igenom och delsummera lite senare idag. Behöver ta tag i några andra saker innan.Ursprungligen postat av frusnahjältar Visa inläggBergman: Det är nog dags att lägga ut en summering av dom 5 längsta godkända här i tråden.
Finns ju en del gäddor som inte är godkända eller väldigt tveksamma. Och en del som inte följt reglerna men är väldokumenterade ändå...C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Kommentera
-
Vad snackar du om egentligen? Det var inget av de publicerade bidragen i artikeltävlingen som blev strykt utan du valde själv att hoppa av när jag frågade dig ang. de 10+ nyregistrerade kontona. Ville inte du avsluta ditt konto här förresten? Jag väntar fortfarande svar på det via mailen.Ursprungligen postat av Bjarten Visa inläggÄr väl inget snack om saken. Är det minsta tveksamhet med ett bidrag i även denna tävling är det bara stryka rakt av. Så var det tydligen i den andra tävlingen. Eller just ja, vissa gjorde ju skillnad på folk o folk...
Jag håller på att gå igenom samtliga anmälda fiskar i tävlingen och kommer strax publicera ställningen.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Kommentera
-
*trumvirvel*
Placeringar just nu:
117 cm - kullmer82
114 cm - donsko
106 cm - Schmax
102 cm - THNJocke
90 cm - mdb1
31 cm - elitepiscari
(Jag har valt att godkänna de bidrag som dokumenterat längderna med hjälp av film utöver foto. Så länge längden tydligt framgår så är det ok med både foto och film. Spara orginalfilmerna och låt bidragen ligga kvar på YouTube tills tävlingen är avslutad.)
Underkända:
117 cm - HappyFisherman (övertäckt mätskala)
115 cm - Viktor D (övertäckt mätskala)
113 cm - endosmoke (övertäckt mätskala)
(Jag har försökt kolla längden med hjälp av att använda de delar av mätskalorna som syns på bilderna. Tyvärr har jag inte lyckats verifiera längderna. Om ni har fler bilder som kan hjälpa till med godkännandet av dessa bilder så får ni gärna lägga upp dem så tar jag ytterligare en kik på det.)C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Kommentera
-
och jag som trodde jag inte skulle ha en chans i denna tävling... det som krävs just nu är alltså att man får en gädda och mätar den rätt
KassPåAttHåva
Abborre: 46cm 1,25kg
Gös: 77cm 4,56kg
Gädda: 109cm 10,41kg
Harr: 590g 40cm
Öring: 500g+
Röding: 1,03kg 46cm
Regnbåge: 2.5kg 53cm
Havsöring: 4,07kg 78cm
Kommentera
-
Lite oväntat att tävlingen svåraste delar skulle vara att mäta fisken och ha med en ritad bild istället för att få upp fiskar en bit över 100 cm.
Fortfarande lite sur över att min fisk på 57 cm inte kommer med. Helst nu när man hade placerat sig och rätt bra.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av MaxximJo, sesong 2025 är nog ny klappad och klar. Sjöarna här börjar frysa till. Sista fisketuren gav sex...1 Foto
-
Kanal: Fisketävlingar
2025-11-19, 23:07 -
-
av MrRodarchTjenare alla fiskesugna!
Jag tillsammans med några klasskamrater på Forshagaakademin har startat...-
2025-11-08, 13:31 -
-
av MaxximFina fiskar har registrerats. Har fått en hel del själv också, men ingen updatering på gäddfemman. Har...3 Foton
-
2025-10-02, 18:19 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Fiskefuralles, 2025-01-07, 09:18
|
15 svar
988 visningar