Tävling: Novembergäddan 2013 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tävling: Novembergäddan 2013

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag hade turen att vara med om en drömfångst i helgen. Jag daddade inte länge med gäddan och brydde mig inte om att fota med måttband, men om längden betvivlas så har jag fler foton till Bergman samt vittne om så behövs.

120cm och 12.7kg. Vertikalad. Klipp från drillningen finns på bloggen! Ses i HD såklart.

Senast ändrad av Numse; 2013-11-12, 15:09.
    Bloggen | Portfolio

Kommentera

Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
      Jag hade turen att vara med om en drömfångst i helgen. Jag daddade inte länge med gäddan och brydde mig inte om att fota med måttband, men om längden betvivlas så har jag fler foton till Bergman samt vittne om så behövs.

120cm och 12.7kg. Vertikalad. Klipp från drillningen finns på bloggen! Ses i HD såklart.

Grattis till nytt PB, riktigt fin. Tvivlar inte på att gäddan är tagen i november men betvivlar att den kommer att godkännas som tävlingsbidrag.
      KassPåAttHåva

Abborre: 46cm 1,25kg
      Gös: 77cm 4,56kg
      Gädda: 109cm 10,41kg

Harr: 590g 40cm
      Öring: 500g+
      Röding: 1,03kg 46cm
      Regnbåge: 2.5kg 53cm
      Havsöring: 4,07kg 78cm

Kommentera

Riktigt fin gädda men tror knappast du kan använda den som tävlingsbidrag. Grattis vilket fall som helst!

Kommentera

Här är filmen på damen jag tog i lördags 10.36kg fördelat på 115cm http://www.youtube.com/watch?v=9c4UJoVwNQo&sns=em

Kommentera

Ursprungligen postat av JerkMartin Visa inlägg
            Här är filmen på damen jag tog i lördags 10.36kg fördelat på 115cm http://www.youtube.com/watch?v=9c4UJoVwNQo&sns=em
            Regler:
            - Gäddan skall vara fångad i Sverige, Norge, Finland eller Danmark inom tävlingsperioden
            - Gäddan skall vara fotograferad/filmad så att man TYDLIGT ser gäddans längd på fotot/filmen. Måttband, måttklistermärke eller liknande är ett krav och ska vara placerat så nära gäddan som möjligt utan att mätskalan är övertäckt. Ha gärna något extra referensföremål med på bilden för att eliminera fusk. Konstiga foto- /filmperspektiv alternativt mätverktyg långt från gäddan kommer ej godtas. Tag gärna flera olika bilder så att fotograferingen blir så säker som möjligt.
            - Om två anmälda gäddor är lika långa så vinner den som först anmälts via denna tråd.
            - Det måste gå att styrka att gäddan är tagen efter startdatumet. Rita en gädda på en lapp som du även skriver "Novembergäddan 2013" på. Lägg lappen i en påse/plastmapp så den inte förstörs i det blöta vädret och se till att ta med den på fisketurerna framöver. Lappen skall sedan vara väl synlig på fotona som anmäls till tävlingen.
            - Fotot ska vara upplagt i denna forumstråd innan tävlingsperioden går ut.
            - För att kunna deltaga i tävlingen måste man vara medlem i forumet här på Fiskesnack.com
            - Behåll de omodifierade orginalbilderna i digitalkameran eller datorn så dom kan skickas in vid behov.
            - Alla sportfiskefångstmetoder är tillåtna.

Grattis, men mjo.. reglerna var ganska klara, ta med en TYDLIG bild där det står "Novembergäddan 2013" och rita en gädda på bilden, sedan ta kort på gäddan med ett måttband under och bilden jämte.. Är liksom inte så svårt

Kommentera

@Arcten
              Reglerna är till för att stävja fusk. Tävlingen går inte ut på att ta ett kort på en lång gädda bredvid ett måttband, utan att faktiskt fånga en lång gädda. Sen om folk tror oss eller ej är en annan sak. Låt Bergman bestämma.
              Bloggen | Portfolio

Kommentera

Ursprungligen postat av Arcten Visa inlägg
                Regler:
                - Gäddan skall vara fångad i Sverige, Norge, Finland eller Danmark inom tävlingsperioden
                - Gäddan skall vara fotograferad/filmad så att man TYDLIGT ser gäddans längd på fotot/filmen. Måttband, måttklistermärke eller liknande är ett krav och ska vara placerat så nära gäddan som möjligt utan att mätskalan är övertäckt. Ha gärna något extra referensföremål med på bilden för att eliminera fusk. Konstiga foto- /filmperspektiv alternativt mätverktyg långt från gäddan kommer ej godtas. Tag gärna flera olika bilder så att fotograferingen blir så säker som möjligt.
                - Om två anmälda gäddor är lika långa så vinner den som först anmälts via denna tråd.
                - Det måste gå att styrka att gäddan är tagen efter startdatumet. Rita en gädda på en lapp som du även skriver "Novembergäddan 2013" på. Lägg lappen i en påse/plastmapp så den inte förstörs i det blöta vädret och se till att ta med den på fisketurerna framöver. Lappen skall sedan vara väl synlig på fotona som anmäls till tävlingen.
                - Fotot ska vara upplagt i denna forumstråd innan tävlingsperioden går ut.
                - För att kunna deltaga i tävlingen måste man vara medlem i forumet här på Fiskesnack.com
                - Behåll de omodifierade orginalbilderna i digitalkameran eller datorn så dom kan skickas in vid behov.
                - Alla sportfiskefångstmetoder är tillåtna.

Grattis, men mjo.. reglerna var ganska klara, ta med en TYDLIG bild där det står "Novembergäddan 2013" och rita en gädda på bilden, sedan ta kort på gäddan med ett måttband under och bilden jämte.. Är liksom inte så svårt
                Jag har redan anmält denna fisk enl. reglerna tidigare i denna tråd. La ut filmen på den också för de som var intresserade

Kommentera

Grattis alla till kanonfina fångster! Men det är glasklart vad som gäller! Själv har jag varit för lat/glömsk att måla en tävlingslapp fast jag är ute och och fiskar efter storgäddan ofta, men skulle jag mot förmodan fånga en vinnarfisk och inte ha lappen mm, så är det bara att bita i det sura äpplet och hoppas jag har lärt mig något till nästa gång!!

/Matte

Kommentera

Ursprungligen postat av Enroth
                    Tävlingen går inte ut på att ta ett kort på en lång gädda bredvid ett måttband. - Du har sagt i ett tidigare inlägg att du har tagit ett sådant kort också.
                    Vart då?
                    Bloggen | Portfolio

Kommentera

Click image for larger version

Name:	PB151750.jpg
Views:	1
Size:	660,7 KB
ID:	1771023
                      107cm gädda på 9,1kg. Fick förrövrigt denna i ett dubbelhugg med en 7,2a

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2025-01-09, 10:54
                      44 svar
                      2 919 visningar
                      3 gillar
                      Senaste inlägg Maxxim
                      av Maxxim