FS GäddFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS GäddFemma 2020

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sdw
    replied
    Jäklar vilken start på tävlingen, innan ens en vecka har gått är ledarresultatet redan mer än en halvmeter över vad jag satt som ett optimistiskt mål för hela året för egen del...

Lämna en kommentar:

• profilen
    replied
    Bra initiativ! Ser fram emot ett nytt år med mkt fiske!
    I år siktar jag på att vara med i toppenstriden .

Om ni upplever problem eller har några förslag till nya funktioner till appen så tveka inte att PM:a eller maila. Under året kommer nya funktioner levereras löpande.

Ni får gärna betygsätta appen i respektive ”Store”. Betyder massor!!

För dem som inte hittat appen än:

Google Play
    https://play.google.com/store/apps/d....xamarin&hl=sv

AppStore
    https://apps.apple.com/se/app/fishch...p/id1189323589

Lämna en kommentar:

• Reekie
    replied
    Kan bara hålla med dig Matte77
    Riktigt kul att läsa om era fisketurer, och vilken jädra fin början på året med delvis öppna vatten, och huggvillig fisk.

Lämna en kommentar:

• Matte77
    replied
    Det har ju inte ens gått en vecka in på nya året... Bra fiskat alla och verkligen kul att läsa om era pass! Har inga större förhoppningar på fisket i denna sjön på vintern men när ni fiskar så här.. blir jag illa tvungen att åka ut imorgon;-)

Braindisorder- Vilken jäkla hängbuk på 96an.. hade den brax eller rom i kaggen?

Reekie- Kul att du är med, 2st 97or snyggt jobbat!

Xerup- Får väl tyvärr säga bra jobbat till dig med då;-)

Lämna en kommentar:

• Spow
    replied
    Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg

Ser fantastiskt skönt ut! Man skulle kunna tro att våren var på väg.

Vad tycker du om Upplev's mätbräda? Jag har själv funderat på att beställa en för att lite snabbare och säkrare kunna mäta gäddorna. Otymplig att bära med sig antar jag men det kan det vara värt.
    Det var riktigt härligt. .
    Brädan är helt ok, det var ett helsike att få dit klistermärket ordentligt dock, fick göra om det flera gånger och sen vid kontrollmätningar så visade den ändå upp till 2cm fel på vissa ställen...
    Ska köpa en hopfällbar bräda från bft så fort den kommer in i något lager igen, smidigare att ha i kajaken.

Lämna en kommentar:

• Reekie
    replied
    Tack så mycket Xerup, rapporterade dom 5 största av 8 fina gäddor så nu har man fyllt i pappret.

kändes rätt skönt då jag endast gjort ett tidigare pass i den sjön och det blev ett bompass.

På fredag blir det eventuellt en tur till och då räknar jag med att göra några uppgraderingar :-)
    Senast ändrad av Reekie; 2020-01-06, 17:37.

Lämna en kommentar:

• Xerup
    replied
    Bra fiskelycka idag Johny! Bra jobbat!

Lämna en kommentar:

• BrainDisorder
    replied
    Ursprungligen postat av Spow Visa inlägg
    Får väl också slänga upp lite bilder från gårdagens pass. -4 natten därpå så isen låg tunn på morgonen, men det släppte upp när solen tittade fram. Blev några underbara timmar på sjön. Gäddorna var riktigt på hugget, ett riktigt ythugg så hela ytan exploderade, riktigt coolt. Tyvärr var det bara de små som var i farten. Men tappade en 100+ på samma ställe för några veckor sedan, så dom finns där.
    Ser fantastiskt skönt ut! Man skulle kunna tro att våren var på väg.

Vad tycker du om Upplev's mätbräda? Jag har själv funderat på att beställa en för att lite snabbare och säkrare kunna mäta gäddorna. Otymplig att bära med sig antar jag men det kan det vara värt.

Lämna en kommentar:

• Old Firehand
    replied
    Får väl också slänga upp lite bilder från gårdagens pass. -4 natten därpå så isen låg tunn på morgonen, men det släppte upp när solen tittade fram. Blev några underbara timmar på sjön. Gäddorna var riktigt på hugget, ett riktigt ythugg så hela ytan exploderade, riktigt coolt. Tyvärr var det bara de små som var i farten. Men tappade en 100+ på samma ställe för några veckor sedan, så dom finns där.
    Hej Spow;

Grattis till en härlig fiskedag!
    När de mindre Gäddorna är riktigt på hugget då brukar Monstergäddorna, dvs 13 kilo+ Gäddorna lysa med sin frånvaro... http://www.trumman.com/fisketips/galleri_46.htm ..

Old Firehand
    Leif Engström

Senast ändrad av Old Firehand; 2020-01-06, 12:07.

Lämna en kommentar:

• Xerup
    replied
    Roligt sniprace i kajaken idag! Sol o härligt väder. Tyvärr blev bilderna i appen knasiga.
    29 cm mcrubber... trodde att jag hade lite gräs på kroken...

Med UL utrustning kan nog dom här gurkorna också vara kul... :-)

Click image for larger version

Name:	20191230_124659.jpg
Views:	373
Size:	3,45 MB
ID:	2531521
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg