FS AbborreFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS AbborreFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Surt, på ett igen Classe! Tappar själv bättre borre ibland för jag glömmer ta med håven ibåten. köpte en sådan här nu, till borren.
    https://www.happyangler.se/sv/tillbe...aft/p/3642122/
    Senast ändrad av Matte77; 2020-01-19, 20:43.

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
      Surt, på ett igen Classe! Tappar själv bättre borre ibland för jag glömmer ta med håven ibåten. köpte en sådan här nu, till borren.
      https://www.happyangler.se/sv/tillbe...aft/p/3642122/
      Jag har en fin håv :-) bara det att den låg kvar hemma :-) hahaha
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

      Kommentera


      • #23
        Slarvar med mina håvar av lathet så de ligger jämt hemma i bilen eller på bryggan=) Tappa en drömborre 1,5-2kg som satt löst, hade jag haft med håvjäven så... I år köper jag håvar och har parmanent i alla båtar.. hoppas jag=)

        Kommentera


        • #24
          Yes jag lyckades få upp en 4 hektos abborre på årets första tur och därmed är det första och förmodligen sista gången jag leder tävlingen :-)

          2/3 av sjön täcktes av nattgammal is, men jag hittade en vik jag kunde sjösätta kajaken i. Fick den rapporterade abborren på fjärde kastet, ett par timmar senare fick jag en ännu mindre. Det var typ det enda som hände....

          Kommentera


          • #25
            Drog mängder med småborre idag, var de stora tagit vägen så här års är en gåta.

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
              Drog mängder med småborre idag, var de stora tagit vägen så här års är en gåta.
              Körde du också jiggning eller någon annan metod?

              Jag letade upp betesfiskstim och hittade flera rejäla "bulor" på 6-8 meters djup, det var där jag trodde abborrarna fanns. Trots idogt jiggande i och kring dessa bulor kände jag dock inte ett nafs. De två borrarna jag fick högg utanför en vassudde på 3-4 meters djup där jag inte såg tillstymmelse till betesfisk.

              Jag körde långsam jiggning med lätta skallar så att jiggen långsamt dalade ned genom stimmen, men kanske det är fel metod när det är så här kallt i vattnet, kanske är drop shot effektivare? Jag har aldrig kört den metoden, men har några sådana riggar i beteslådan, kan kanske vara värt att prova?

              Kommentera


              • #27
                Provade vanlig jigg på olika djup först, började få lite småpet men inga riktiga hugg på 11-12 meters djup. Hittade stim på 14-15 meters djup som var aktiva ett par meter ovanför botten så det blev dropshot med lång lina ner till blyt. Man får ta det försiktigt när man vevar upp om man returnerar fisken, snabb hemtagning ger tryckskador.

                Kommentera


                • #28
                  Idag så lyckades jag äntligen få årets första abborre, var tvungen att fira detta faktum med att registrera den i tävlingen, trots att den inte direkt var någon bjässe...
                  Det är det tidigaste på säsongen jag lyckats få upp en abborre i öppet vatten, 2019 lyckades jag inte förrän 30:e mars!
                  Men jäklar så svårtrugade och långsamma de verkar vara, hade ju mycket, MYCKET hellre haft is så man kan sitta med vertikalpirk och bara smådarra lite, det brukar vara bra mycket mer effektivt.
                  Vi får väl se om det blir några mer försök, annars ses vi väl igen när abborr-säsongen börjar på riktigt, dvs. till sommaren!

                  Kommentera


                  • #29
                    Fiiiiiiin borre Erik!!!!

                    Kommentera


                    • #30
                      Balanspirk var det enda som funkade när jag var ut senast, dock lite grundare 8-9 meter.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 173 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      2 971 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      46 svar
                      2 966 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Henke E, 2023-03-31, 13:14
                      3 svar
                      325 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      104 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X