FS AbborreFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS AbborreFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #71
    Jahapp, det gick åt skogen idag också. Några pet som jag missade, ett rejält påslag som jag misstänker var gädda eller gös samt en liten borre - det var allt.

    Försökte också med dropshot ett tag, men det blåste för mycket.

    Men jag fortsätter att kämpa på....

    Kommentera


    • #72
      Kul grej det här! Har nyligen återupptäckt fisket så deltagandet här blir en morot!

      Kommentera


      • #73
        Lika trögt idag som förra veckan, hände absolut inget de första timmarna. Men till slut smällde det på en fisk i all fall, trodde först det var en liten gös men det var en abborre på 570 gram.

        Årsbästa hurra :-)

        Kommentera


        • #74
          Trots periodvis hårda vindar och regnskurar var abborrarna lite piggare än föregående veckor. Fick ett 10-tal sammanlagt, de flesta dock små. Lyckades i alla fall ta upp en på 580 g och 35 cm och en på 31 cm (som jag inte vägde), så nu har jag klättrat upp lite i tabellen. Det gäller ju att passa på när de flesta verkar vara upptagna med gäddfiske :-)
          Senast ändrad av TiSo; 2020-05-15, 19:00.

          Kommentera


          • #75
            Jag har fiskat abborre lite då och då, men som vanligt för min del är det bara småttingar, ingen över 25cm än i år.

            Kommentera


            • #76
              Förra veckans fisketur var en bomtur de luxe...9 timmars fiske utan ett enda hugg...

              Idag blev det bättre. Kom ner till sjön lite tidigare än normalt och möttes av klarblå himmel och en spegelblank sjö. Jag tänkte att det inte var optimalt för fiske och att om jag skulle få någon abborre så skulle det vara senare på förmiddagen när det börjar blåsa lite vind.

              Men det blev tvärtom, fick 5 hyggliga borrar första timmen, den största på 35 cm innebär en liten uppgradering.

              Sen kom vinden och fisket tvärdog av någon anledning som jag inte fattar, det enda som högg var några mindre gäddor.

              Men en härlig försommardag var det, 14 grader vattnet och 16 i luften.

              Kommentera


              • #77
                Är det bara jag som fiskar abborre eller :-)

                Hur som helst, idag blev det bara en 3 hektos abborre, däremot var gösen riktigt i gasen. Fick 4 st mellan 1 och 2 kilo upp i kajaken och en tappad. Dessutom misstänker jag att jag också missade några i krokningen.

                Fattar inte vart borrarna tagit vägen eller varför de inte hugger...

                Kommentera


                • #78
                  Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
                  Är det bara jag som fiskar abborre eller :-)

                  Hur som helst, idag blev det bara en 3 hektos abborre, däremot var gösen riktigt i gasen. Fick 4 st mellan 1 och 2 kilo upp i kajaken och en tappad. Dessutom misstänker jag att jag också missade några i krokningen.

                  Fattar inte vart borrarna tagit vägen eller varför de inte hugger...
                  Jag "försöker" fiska abborre OCH gädda men jag får ju ingenting... Jag skulle bli skitglad över att få trehektos borrar just nu... sitter förvisso i skuggan och försöker återhämta mig efter en lättare förkylning.

                  Kommentera


                  • #79
                    Skulle aldrig gått med i tävlingen , inte fått upp en enda borre sedan dess

                    Kommentera


                    • #80
                      Ytterligare en rejäl bomtur igår.

                      Tänkte att jag skulle prova kvällsfiske så jag drog ut på eftermiddagen. Absolut inget hände, inte minsta pet förrän 22, då förbarmade sig en liten gädda över min jigg. Fortsatte sen till 23 men inget mer hände.

                      Provade alla möjliga, och omöjliga, beten och alla möjliga djup och fiskeplatser, inget hjälpte. Blev så frustrerad att jag till slut hade lust att kasta i hela beteslådan och skrika: "Välj själv era jäklar!!!".

                      Jag fattar inte vad jag gör för fel. Jag har ju fått lära mig att abborren är mer av en varmvattenfisk, att den till skillnad från gäddan, blir mer aktiv på sommaren. Men detta verkar inte alls stämma i sjön jag fiskar i, där blir abborrfisket bättre ju kallare i vattnet det är. Helst ska det var senhöst, nattfrost och 5 grader i vattnet.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 173 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      2 971 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      46 svar
                      2 966 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Henke E, 2023-03-31, 13:14
                      3 svar
                      325 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      104 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X