Fiskesnacks Gäddfemma 2022 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnacks Gäddfemma 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskesnacks Gäddfemma 2022

    Nytt år, nya möjligheter och givetvis en ny tävling.

    Vi lyfter på hatten och gratulerar den nya gäddkungen bbrolle till vinsten utav FS Gäddfemma 2021 med en totallängd på 511 cm.

    -

    Tävlingen startar 2022-01-01 och pågår till 2022-12-31. Fiskarna ska vara fångade inom dessa datum.

    Registrering av fångst sker samma dag fisken har avlivats eller återutsatts. C&R ska tillämpas men skadade fiskar avlivas.

    Endast fiskar fångade efter att du anmält dig får anmälas till tävlingen.

    Fisken ska vara fångad med sportfiskemetoder.

    Längden på de fem längsta räknas samman vid årets slut. En bra bild eller film från mätningen krävs för registrering. Använd mätplanka, tumstock, måttband eller vad du har att mäta med när bilden tas.

    Vi använder FishChamp - Sportfiske app av Robert Olofsson för registrering av fångst. Spara bilderna i telefonen och lägg gärna ut dom även här i tråden ifall appen klipper bilderna så helheten inte syns.

    Använd följande inbjudningkod för att gå med i tävlingen: pike2022


    Ladda ner appen FishChamp från App Store eller Google Play, samt lämna gärna en recension om appen som tack för att vi får använda den.

    Hoppas att alla som varit med tidigare år fortsätter att vara med samt att nya storfiskare ansluter och visar upp fina gäddor, stora som små. Ta hand om varandra och fiskarna och må 2022 få bli ett år där alla får vara friska.
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

  • #2
    Grattis bbrolle kul med en ny kung på tronen.

    Ska vi köra ett år till vore det bra om någon har möjlighet att radera icke godkända fiskar.

    Reglerna står ju klart och tydligt på första inlägget så egentligen borde det inte vara några problem.

    ​​​​​​

    Kommentera


    • #3
      Kan ju bara bli bättre än 2021 så jag är all in!
      Non é pericoloso sporgersi

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
        Grattis bbrolle kul med en ny kung på tronen.

        Ska vi köra ett år till vore det bra om någon har möjlighet att radera icke godkända fiskar.

        Reglerna står ju klart och tydligt på första inlägget så egentligen borde det inte vara några problem.

        ​​​​​​
        FYI: Admin / tävlingsskaparen kan antingen ta bort fångsten helt eller markera den som "Ej godkänd". Inom kort kommer man även kunna ladda upp två bilder per fångst och mer förbättringar kommer under året! Har ni fler förslag eller synpunkter på appen så tar jag gärna emot dem via PM.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av profilen Visa inlägg

          FYI: Admin / tävlingsskaparen kan antingen ta bort fångsten helt eller markera den som "Ej godkänd". Inom kort kommer man även kunna ladda upp två bilder per fångst och mer förbättringar kommer under året! Har ni fler förslag eller synpunkter på appen så tar jag gärna emot dem via PM.
          Ok är det pm till dig eller BrainDisorder som gäller då?
          Förra året var det en tjome som la upp fem fiskar på ett bräde som inte följde reglerna över huvud taget. Skrev i tråden om det men troligen är han ingen aktiv fiskesnackare då han inte tog bort sina rapporter.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

            Ok är det pm till dig eller BrainDisorder som gäller då?
            Förra året var det en tjome som la upp fem fiskar på ett bräde som inte följde reglerna över huvud taget. Skrev i tråden om det men troligen är han ingen aktiv fiskesnackare då han inte tog bort sina rapporter.
            Jag är inte admin/tävlingsledare så jag kan inte göra något. BrainDisorder is your man. Man kan ju alltid ta bort sina egna fångster om man råkar regga fel/felaktigt.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

              Ok är det pm till dig eller BrainDisorder som gäller då?
              Förra året var det en tjome som la upp fem fiskar på ett bräde som inte följde reglerna över huvud taget. Skrev i tråden om det men troligen är han ingen aktiv fiskesnackare då han inte tog bort sina rapporter.
              Tänker att en förutsättning är att om man är med i "Fiskesnacks" gäddfemma är ju också att man är med eller åtminstone läser på detta forum då och då.
              Att bilder på fiskar som någon bara håller i luften eller frontar lite inte godkänns tror jag de flesta förstår men det kan ju alltid lyftas här i tråden när någon lägger upp en felaktig bild.

              Jag behöver inte vara tävlingsledare, tänkte mest att bara få igång det utifall någon var ute på nyårsdagen och drog en fin gädda.
              Jag själv hoppas på att lyckas komma ut på onsdag, jag funderar på om jag ska försöka ismeta eller om jag bara ska pimpla men oavsett så är det ruggigt efterlängtat.
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
              8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg

                Tänker att en förutsättning är att om man är med i "Fiskesnacks" gäddfemma är ju också att man är med eller åtminstone läser på detta forum då och då.
                Att bilder på fiskar som någon bara håller i luften eller frontar lite inte godkänns tror jag de flesta förstår men det kan ju alltid lyftas här i tråden när någon lägger upp en felaktig bild.

                Jag behöver inte vara tävlingsledare, tänkte mest att bara få igång det utifall någon var ute på nyårsdagen och drog en fin gädda.
                Jag själv hoppas på att lyckas komma ut på onsdag, jag funderar på om jag ska försöka ismeta eller om jag bara ska pimpla men oavsett så är det ruggigt efterlängtat.
                Precis så tänkte jag med och därför jag skrev till Albin i förra årets tråd att han skulle ta bort sina rapporter.

                Jag har inte fiskat på så länge nu att fiskesuget börjat lägga sig lite.
                Ska dock försöka komma ut på några pimpelpass efter borre snart.
                Men vid islossning är det på gäddan igen :-)

                Kommentera


                • #9
                  ingen jätte men spräckt nollan för året..
                  Bifogade filer

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Najad Visa inlägg
                    ingen jätte men spräckt nollan för året.
                    Grattis, kul med en gädda! En 88:a är inget att skämmas över!
                    Fan vad jag längtar till att få vårmeta lite, men inte från isen.
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                    109 svar
                    6 181 visningar
                    4 gillar
                    Senaste inlägg Fiskefuralles  
                    Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                    38 svar
                    3 010 visningar
                    5 gillar
                    Senaste inlägg Najad
                    av Najad
                     
                    Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                    48 svar
                    3 098 visningar
                    5 gillar
                    Senaste inlägg TiSo
                    av TiSo
                     
                    Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                    0 svar
                    107 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
                    12 svar
                    832 visningar
                    5 gillar
                    Senaste inlägg Najad
                    av Najad
                     
                    Arbetar...
                    X