Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tävling - Novembergäddan 2007
Collapse
X
-
Håller med, måttbandet är inte helt sträckt.Ursprungligen postat av grindpalm Visa inläggMasta: du kommer max att få 113cm för den...
How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
Försöker inte "lura" mig till en vinst, men måttbandet ligger snett mot gäddan sett och att gäddan inte alls ligger optimalt, 115cm är hur pass lång den var och det går inte alltid att översätta en sådan här bild till hur det var i verkligheten då man sträcker ut gäddan och kniper ihop stjärten.Ursprungligen postat av Alessandro Visa inläggHåller med, måttbandet är inte helt sträckt.
Tycker längderna i denna tävling skötts lite konstigt då jag ser CalleX gädda som den hittills egentliga vinnarfisken och förstår inte varför Bergman ska hålla på och dra ner på längden, fotot är trotsallt inte en bild av verkligheten?
Kommentera
-
Tror inte heller att du försöker "luras", men det gäller att kunna bevisa längden också, så funkar det på söder-trex en annan tävling där man tävlar om stora priser med längden.Ursprungligen postat av MastaPike Visa inläggFörsöker inte "lura" mig till en vinst, men måttbandet ligger snett mot gäddan sett och att gäddan inte alls ligger optimalt, 115cm är hur pass lång den var och det går inte alltid att översätta en sådan här bild till hur det var i verkligheten då man sträcker ut gäddan och kniper ihop stjärten.
Tycker längderna i denna tävling skötts lite konstigt då jag ser CalleX gädda som den hittills egentliga vinnarfisken och förstår inte varför Bergman ska hålla på och dra ner på längden, fotot är trotsallt inte en bild av verkligheten?
Dessutom så är inte stjärtspetsen med på din bild heller precis som CXs.How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
Skriver som Masta att den var 115cm! inte lätt att fota precis, om jag skall hjälpa till och knipa ihop stjärten samtidigt som Tobbe håller i måttbandet. Callex gädda var 118cm! Och denna 115! man vill ju återutsätta dessa skönheter så fort som möjligt.. inte lätt att ta perfekta bilder när man skall hålla måttband sträckt samtidigt som man skall se till att gäddan inte börjar bråka och skadar sig... Tycker att tävlingen (ialf nästa gång) skall vara så att man ser den ungefärliga längden, men den exakta får man helt enkelt lita på att personen talar sanningPå jakt efter 15+
Kommentera
-
Tror också att den var 115cm, men tävlingen är lika för alla.
Då inte bilden visar klockrent att gäddan är 115 så misstänker jag att den kommer att skrivas ner.
Mycket fin gädda dock, ser stooor ut i ditt album. Grattis..
Kommentera
-
Bingo! Du säger det ju själv, stjärten ligger snett vilket skulle innebära xtracm, enligt bild ~117cm lång, i verkligheten 115cm. Frågan är vem som vill ha en fisk på land i flera minuter för att kunna få ett "perfekt" kort, det är en levande varelse som skall fotas, inte en sten.Ursprungligen postat av Alessandro Visa inläggDessutom så är inte stjärtspetsen med på din bild heller precis som CXs.
Fotot är som MP säger, inte en bild av verkligheten utan ett ref. på fiskens längd. Tycker det är extremt synd att det skulle bli en fototävling och inte en gäddtävling.
CalleX 116
MP 115
Alessandro 0 SURA
Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggMen eftersom jag inte har någon erfarenhet när det gäller samlandet på fetingpikes får du gärna lägga fram fler exempel på fetare fiskar, gärna så många så stämpeln "unik höstkondition" försvinner och den blir en i mängden...Senast ändrad av Flodebanan; 2007-11-21, 10:47.sigpic
Kommentera
-
Kommentera
-
Spelar ju ingen större roll eftersom det redan finns tre längre gäddor anmälda...Ursprungligen postat av Team Gram Visa inläggGlömde tidningen gädda 93cm syns tydligt på kortet Man är väl diskad dåGädda, karp och sutare... all the way!
Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!
Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar
Kommentera
Foton
Collapse
-
av MaxximJo, sesong 2025 är nog ny klappad och klar. Sjöarna här börjar frysa till. Sista fisketuren gav sex...1 Foto
-
Kanal: Fisketävlingar
2025-11-19, 23:07 -
-
av MrRodarchTjenare alla fiskesugna!
Jag tillsammans med några klasskamrater på Forshagaakademin har startat...-
2025-11-08, 13:31 -
-
av MaxximFina fiskar har registrerats. Har fått en hel del själv också, men ingen updatering på gäddfemman. Har...3 Foton
-
2025-10-02, 18:19 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Fiskefuralles, 2025-01-07, 09:18
|
15 svar
973 visningar