Vi läste upp innan tävlingen att tävlings tiden var från kl 0900-1400 men att man hade en timma på sig att komma in alltså senast kl 1500 .
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mälar EM 2008
Collapse
X
-
Då missade jag och min medtävlande det isf. Vi hörde det inte. Men isf var det ju ok.
Tack för en trevlig tävling och hoppas det blir fler tillställningar.sigpicMörtsnurb
http://teamsilverguiderna.blogspot.com/
Kommentera
-
Tävlingen hölls i bra novemberväder, mulet och blåsigt! Tävlingsområdet var väl tilltaget från Stäket i söder till Skokloster i norr, vilket innebar minimalt med trängsel. Mycket varierande förhållanden, djupa fjärdar, grunda vikar och långa vassar.
Vi, Team Berras Sportfiske fiskade vid djupa branter 3-10 m med närhet av både skydd och mat för Gäddan. Provade ett 15-20 tal olika beten och inspinningstekniker innan vi hittade rätt för dagen. Aggressiva ryck 50-60 cm direkt efter det att betet träffat vattnet ( Väckarklocka) sedan spinnstop 10-15sekunder, sakta inspinnig 3-4 meter nytt ryck osv. gäddorna högg efter spinnstopen. Fiskade med uppgraderade multirullar från UT Reel Technolgy vilket innebar långa kast med färre ankringar och mindre störningar av fiskeplatserna. Vårt fiske bedrevs till 80% på områden som ingen annan besökte under dagen. Vi fick tävlingens största gädda på 107cm och 8200gram.
Vi har lärt oss att fiska efter grov gädda av Leif Engström, inget nytt har i princip tillkommit sedan hans artiklar och böcker.
Uppskattad tävling av oss deltagare, bra arrangemang och prisbord!
Ser fram emot nästa tävling våren –09. Mälaren är ett trevligt fiskeområde. Vi deltar gärna på tävlingar i detta vatten.
Vill tacka Be Outdoor för sponsringen av vårat Team.
Johan Funk & Ivar Gustavsson:
Kommentera
-
Bugar å bockar för en bra tävling, ni skötte er grymt bra
Härlig stämning med trevliga deltagare.
Vi hade däremot en fantastiskt kass fiskedag, då jag själv gick totalt bom!!!
Men Patrik som var med i båten lyckades ju ändå att ta 2 rejält feta på 48cm & 50cm= 98 cm. Ingen topplacering precis.Tror att gäddorna hade roligt
åt mina Zaltar som for förbi dom denna dag, men det bjuder jag på!
Vi vann iallafall 2 snygga & välgjorda tröstpris innan start- Team Gram jerkbaits. Tack Roger! (skulle ha häktat på dom, då hade vi säkert vunnit!) Men vår taktik(som sög denna dag) var att lämna jerkspöna hemma.
Gällande tävlingstider!!!
Vi var nästan sist in i Rosersbergsviken- kl 14.20
Därinne ser vi en röd Silver Hawk med 3 personer som fiskar för fullt i den lilla viken bakom åmynningsviken. Patrik frågar mig om dom är med i tävlingen men jag som är väldigt godtrogen säger att det kan dom ju inte vara, det vore ju fusk! Jag hoppas verkligen att jag hade rätt & att den båten var utom tävlan, om inte så vet dom själva att dom fiskade på övertid.
Jag såg även på Sigtunas KM att en båt börjat fiska 10 minuter innan start.
Förstår inte varför det ska vara så jävla svårt att förstå en tävlingstid
Vi som håller i tävlingar får väl hädanefter vara ännu tydligare vid genomgång.
Tycker dessutom att locka med herrejösses feta prisbord inte har någon betydelse, man fiskar väl för att det är jävligt kul & att tävla bara ökar spänningen lite extra. Rik på fiske lär dom flesta av oss aldrig bli och tyvärr så ökar det nog bara risken för puckade fuskare som inte kan hålla sig till regler!
Lagom nivå på startavgift är enligt mig runt 100 kr/per person.
Fiske är kul även utan superpriser, vi hade ju bara 20 kr i startavgift på den här tävlingen och jag såg inte någon som gick & grät för att dom inte vunnit storkovan
Väl mött ute på sjön & tack igen för en trevlig & bra tävling
Tobbe/ Team Trollspö
Kommentera
-
Sorgligt att folk inte kunde sköta tiderna. Vi ringde faktist fröken ur för att checka att tiden var mogen på morgonen. Lika så på vägen hem, vi körde några sista kast 13:50, sen la vi ner.
Precis som att landstigning var förbjuden. Vi såg tre glada gossar sitta på stenbryggan mitt emot sigtuna. Båten fint förtöjd. Dåligt det med, eftersom att det inte var tillåtet.
Tips telefon, och anmälningar. Ska det verkligen behövas på en fisketävling? När alla borde vara glada, respektera det som sagts. Ingen orkar väl arragera om det ska fuskas och myglas.
Kommentera
-
Kommentera
-
Synd at man inte var med. Jag fiskade vid bondkroken och vidare mot Ekoln. 3 timmars fiske resulterade i 8st gäddor. Den största ser ni på bilden vi hade nog fått ihop en hyfsad längd!. Ska sattsa på att vara med nästgång.
Mycket bra att det finns arrangörer en eloge till er
Mera info på www.janssonsmobilkranar.se/racingSportfiskeguide Christian Jansson
www.janssonsmobilkranar.se/fiske
Kommentera
-
Tjenare, jag var en av det glada gossarna som satt på stenbryggan mittemot Sigtuna och avnjöt en tidig lunch. Vi såg när ni kom in i viken och powerfiskadeUrsprungligen postat av Kapten Blixten Visa inläggSorgligt att folk inte kunde sköta tiderna. Vi ringde faktist fröken ur för att checka att tiden var mogen på morgonen. Lika så på vägen hem, vi körde några sista kast 13:50, sen la vi ner.
Precis som att landstigning var förbjuden. Vi såg tre glada gossar sitta på stenbryggan mitt emot sigtuna. Båten fint förtöjd. Dåligt det med, eftersom att det inte var tillåtet.
Tips telefon, och anmälningar. Ska det verkligen behövas på en fisketävling? När alla borde vara glada, respektera det som sagts. Ingen orkar väl arragera om det ska fuskas och myglas.
med er buster xl. Vi var fullkomligt medvetna om att det var en fisketävling i området men vi var utan tävlan(nöjesfiske). Senare på eftermiddagen när vi skulle dra upp båten på trailern stötte vi på ytterligare två båtar som var ute och nöjesfiskade p.g.a det fina vädret.
Min poäng är att bara för att ni är med i en tävling så betyder det inte att ni är ensamma ute på vattnet, speciellt inte när det är fint väder.
Jag var själv med på KM(14:e plats)förra månaden som var en mycket trevlig tävling, hann tyvärr inte anmäla mig till denna vilket var synd.
Jag måste hålla med Tobbe(Team Trollspö)när han säger att höja startavgiften till mer än 100kr/per person skapar bara mer problem(mer pengar=mer fusk=mer regler). Om ni som idag anklagar era medtävlande båtar för fusk men som i själva verket är båtar som inte är med i tävlingen hur skulle det då bli om startavgiften höjdes ytterligare/ det tål att tänkas på
Vill också tillägga att jag tycker det är kul när det arrangeras tävlingar och att nästa år är jag med.
Sonny...Team Pikekiller/Isso
Kommentera
Foton
Collapse
-
av MaxximJo, sesong 2025 är nog ny klappad och klar. Sjöarna här börjar frysa till. Sista fisketuren gav sex...1 Foto
-
Kanal: Fisketävlingar
2025-11-19, 23:07 -
-
av MrRodarchTjenare alla fiskesugna!
Jag tillsammans med några klasskamrater på Forshagaakademin har startat...-
2025-11-08, 13:31 -
-
av MaxximFina fiskar har registrerats. Har fått en hel del själv också, men ingen updatering på gäddfemman. Har...3 Foton
-
2025-10-02, 18:19 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av BrainDisorder, 2025-01-09, 10:54
|
44 svar
2 841 visningar