Gäddfestivalen Suck! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfestivalen Suck!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfestivalen Suck!

Kul tävling med massor av deltagare, ca 370st. Skitskoj ända till prisutdelningen där ett rent spektakel utbröt.

Vid prisutdelningen missades alla första dagens (first day) fiskar i C&R-klassen, vilket följden blev att alla inte fick priser för sina större fiskar (Efter över 1 timmes väntan pga omräkning). Själv kom jag 6:a precis utanför väljarbordet, borde vunnit en Daiwa Luna 300 för den platsen. Lämnade in protest direkt efter att 7-platsen gick till en 98 centimetare, vilket slutade med att jag fick 8:e pris för att de andra priserna delats ut. 7:plats var en otroligt vacker box med handbyggda Monarch Doc beten (värde 4.000 SEK). De hade helt enkelt missat att skriva in min största fisk, inget märkvärdigt bara en på 100 cm. Jag skiter egentligen i priserna, men det är mycket tråkigt för tävlingen som sådan. Det blev en VJ-utrustning från Rozemeijer, bra för jag behöver prova VJ, men stackars alla som väntade priser för sina fiskar mellan 82-95 cm. De delades ut till fiskar mellan 71-81 cm istället. Jag var en av dem som inte heller fick pris för första dagens fisk på 94 cm.

/MT
    Senast ändrad av Muskytracker; 2008-10-13, 18:01.

Att tävla i fiske överhuvudtaget tycker jag är sjukt... Anser att då har man missat poängen med fiske... Borde förbjudas helt och hållet...

Kommentera

Får poängtera att det är Blekinge gäddfestival jag syftar till som gick av stapeln denna helg under mycket fina förhållanden (lite väl blåsigt dock)!

Kommentera

Ursprungligen postat av Master Visa inlägg
        Att tävla i fiske överhuvudtaget tycker jag är sjukt... Anser att då har man missat poängen med fiske... Borde förbjudas helt och hållet...

Poängen med fiske är olika för olika fiskare.

Kommentera

Ja, där har du en poäng som jag inte kan säga emot...
          Synd bara att det då är så....

Kommentera

Hoppas nu det slutar väl så inte de stackars sponserna behöver hosta upp med mer prylar för att några av de tävlande kommer kräva detta, utan att det blir ett eventuellt överskott från själva tävlingen som istället kompenserar schabblet. Annars kan det nog bli jobbigt att hitta sponsorer för arrangörerna framöver.

Kommentera

Min 92cm fluggädda blev helt plötsligt 101cm framme vid prisbordet, nöjd över mina priser
              Dock får tävlingsledningen skärpa till sig rejält.. frös ju förfan kulorna av sig för o stå där o vänta på
              att dom inte har skött de dom ska..

Kommentera

Jag klandrar dig inte Matte71, synd bara att någon annan förmodligen förlorade pga tävlingsledningens spektakel.

Kommentera

Du han före mig muskytracker. Har varit med på festivalen under många år och tycker att det är totalt obegripligt att vissa av arangörerna fortfarande är med. Dagens rabalder är givetvis det värsta men jag tror det var förra året som karlskronas mätplankor hade hamnat i karlshamn på morgonen och det har alltid varit strul vid prisutdelningen.
                  Jag hade själv en gädda i det glappet mellan priserna idag så undrar hur det blir med det.. grymt tråkigt att en så trevlig festival förlöjligas av dessa sjukt klåpiga arrangörer är det i alla fall...

Kommentera

Ja, det var inte imponerande det som hände precis. Vet inte vem som bär skulden så jag ligger lite lågt där.
                    Men jag fick välja p.g.a en 4:e plats och är nöjd.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Fiskefuralles, 2025-01-07, 09:18
                    15 svar
                    964 visningar
                    4 gillar
                    Senaste inlägg DJ Mqt
                    av DJ Mqt