Den omstridda Torskfestivalen 2009 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den omstridda Torskfestivalen 2009

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Okej, nu verkar tråden vara avslutad och jag är mycket tacksam för allaq svar.
    Det går ju inte bara att förlora med den här infon
    Hur som helst, hoppas jag får se flera av er nere på festivalen, för jag kommer att vara där!
    Trevlig helg

Kommentera

Allt är relativt Ari, du kanske får 5st fiskar på din 400grammare men han som vinner har 20st på sin 135grammare så då vinner han tävlingen men du går ju inte hem tomhänt heller. Men ibland så kan fisket vara så trögt att du kan vinna på 2 fiskar och dom kan mycket väl vara tagna på en 400 grammare. Men i långa loppet så vinner den lättare pilken över tyngre i tävlingssammanhang.
      Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Nä det finns det inte! men som sagt så fiskar man effetivare med lättare saker för man sular inte i väg en 500 gr rörpilk 40 meter och sen fiskar hem den. Killen som starta tråden ville ha hjälp och det har han fått från folk som är med på dom flesta tävlingarna i öresund. Sen är det upp till var och en hur och med vad man vill fiska! jag berätta mina erfarenheter och dom brukar fungera i alla fall. Vet inte om jag ska vara med om jag är hemma när den är med förmodligen är jag i Norge annars fiskar jag väl med Anders hbg i lag.
        Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
          Allt är relativt Ari, du kanske får 5st fiskar på din 400grammare men han som vinner har 20st på sin 135grammare så då vinner han tävlingen men du går ju inte hem tomhänt heller. Men ibland så kan fisket vara så trögt att du kan vinna på 2 fiskar och dom kan mycket väl vara tagna på en 400 grammare. Men i långa loppet så vinner den lättare pilken över tyngre i tävlingssammanhang.
          Jo så är det nog. Men faktum kvarstår, när jag har fiskat så har dom tyngre pilkarna fungerat.
          Förresten så är tävling inget för mig. Och jag har fått betydligt fler torskar än 5 st. Det var snarare runt 15-20 st första året vi var där nere. Jag har bildbevis, men inte så jag kan lägga dom på datorn för det var på papperskopians tid. =(
          Jag klankar inte ner på någon vad jag vet men du verkar vara en riktig expert och det accepterar jag!

Ps. Det skulle va skitroligt att få följa med ut på en tur...Men jag är ingen expert så jag kan hålla mig lite i bakgrunden bara jag får komma ut så är jag nöjd.
          Senast ändrad av ari_69; 2009-01-17, 23:30.

Kommentera

Ursprungligen postat av ari_69 Visa inlägg
            Jo så är det nog. Men faktum kvarstår, när jag har fiskat så har dom tyngre pilkarna fungerat.
            Förresten så är tävling inget för mig. Och jag har fått betydligt fler torskar än 5 st. Det var snarare runt 15-20 st första året vi var där nere. Jag har bildbevis, men inte så jag kan lägga dom på datorn för det var på papperskopians tid. =(
            Jag klankar inte ner på någon vad jag vet men du verkar vara en riktig expert och det accepterar jag!

Ps. Det skulle va skitroligt att få följa med ut på en tur...Men jag är ingen expert så jag kan hålla mig lite i bakgrunden bara jag får komma ut så är jag nöjd.
            Ta ett snack med Uttern, jag tycker alla skall vara välkomna och det skall fiskas med glimten i ögat.
            Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av ari_69
              Man gör säkert helt rätt o lyssna på dom som kan det där fisket! Men jag säger bara att dom gånger jag fiskat så har det vart succe varje gång, dvs jag har inte åkt hem tomhänt. Och jag har använt den pilken som jag länkade till..
              Förmodligen har jag haft en jävl* tur eftersom jag e amatör i sällskapet.
              Vilket gör det ännu roligare, att verkligen ha lyckats. Och jo, pilkens vikt låg runt 400-500 gr. Fungerar fin fint. Och det finns ju ingen anledning o ändra på något som fungerar, eller hur?

Ps. Anders verkar vara den vettigaste av er med en rimlig förklaring ni andra sätter bara taggarna utåt, synd.
              jag har inga taggar !
              ett tips är att åka ner ett par ggr och fiska med lite olika pilkar så ser du ganska snart vilken typ av pilk som fungerar vid olika tillfällen och platser

Kommentera

Ursprungligen postat av snickarn Visa inlägg
                ska du fiska i sundet på sommarn så räcker 180 grams hallbeck i 99 fall av 100

bäst fiske brukar det vara med wigggler 100 g hallbeck 130 g och wigglan 130 till 150
                vid grunt fiske under 10 meter så räcker det med 60 till 80 gram

en gummimack i toppen på pilken är ofta det som sommar torsken hugger på
                testa även med en upphängare ovanför pilken .då brukar det bli dubble
                jävla pajas

Kommentera

hmmmm

Ursprungligen postat av Nicklas_n Visa inlägg
                  jävla pajas
                  Förstår inte detta påhopp.

Saklig info från Snickarn. Stämmer dessutom väl överens med mina egna erfarenheter. Vad är det som är pajaskonster i det han skrivit????

Undrar

Uttern_
                  Den gamle och navet
                  (han som e ute å cyklar)

Kommentera

Ursprungligen postat av Nicklas_n Visa inlägg
                    jävla pajas
                    menar du typ en sådan här?
                    Bifogade filer

Kommentera

Foton

Collapse