Inbjudan Storsloken 2011 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inbjudan Storsloken 2011

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Inbjudan Storsloken 2011

Sveriges största och bredaste gäddfest har lika dramatiskt som alltid öppnat dammluckorna till årets ohyvlade upplaga av Gäddturneringen Storsloken 2011. Att leta upp Indalsälvskrokodilerna har blivit en riktig klassiker! Nu kör vi igen - för 9:e året i rad! Varmt välkomna den 4 Juni!

För mera info klicka här
    Senast ändrad av Jon; 2011-05-05, 14:38.

tack men nej tack

Kommentera

Finns det någon logisk förklaring till att gäddorna bonkas?

Kommentera

Det känns så fruktansvärt fel att kalla det där "skitarrangemanget" för en sportfisketävling.
        Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

http://www.kingofmälaren.se/

http://xn--kingofmlaren-mcb.se

www.huntyardberras.com

www.bjerks.se

http://leech4you.se/

Fångstgaranti

Kommentera

Hej!

Bra att folk engagerar sig i fisket, synd att en så stor tillställning kan vara så fel. Att ta hem matfisk visst, det ska alla göra i min mening det är en viktig del av hela naturupplevelsen "fiske", men att med den attityden och inställning som storsloken har till "djur & natur" genomföra en tävling med syftet att slå ihjäl så myckert fisk som möjligt, det tycker jag är lite tveksamt! I min mening är det svårt att försvara de moraliska aspekterna med fiske överlag, varför göra detta värre med en taskig attityd!?

Tävling är bra och engagerar många i fisket vilket behövs så på det viset kan väll storsloken vara bra!? Fiska med respekt för djur och natur, vilket ni inte verkar göra!

Skitfiske till er alla, detta är dock en tävling som jag avstår!
          Senast ändrad av Grävlingen; 2011-05-05, 18:08.
          Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av Jon Visa inlägg
            Sveriges största och bredaste gäddfest har lika dramatiskt som alltid öppnat dammluckorna till årets ohyvlade upplaga av Gäddturneringen Storsloken 2011. Att leta upp Indalsälvskrokodilerna har blivit en riktig klassiker! Nu kör vi igen - för 9:e året i rad! Varmt välkomna den 4 Juni!

För mera info klicka här
            Hej Jon;

Eftersom er Gäddfisketävling "Storsloken" emellanåt betraktas som ganska kontroversiell bland många av Sveriges tävlingsinriktade Gäddfiskare föreslår jag att ni till 10-årsjubileumet 2012 inför en Catch & Relase-klass där de fem tyngsta invägda eller längsta med måttband uppmätta Gäddorna ger det högsta priset och en Catch & Kill-klass där bara hälften av sammanlagda vikten eller längden får räknas för att vinna något av de fem första priserna.........

Ändrar ni reglerna till att motsvara mina förslag ovan vill jag, Leif Engström http://www.trumman.com/fisketips.htm personligen gärna vara med och deltaga i tävlingen tillsammans med några nya eller gamla "Team Saida"-medlemmar...

Go for the Big Northerns!

Old Firehand
            www.trumman.com - http://www.trumman.com/ck/cisco_kid.htm

Kommentera

Seriösa gäddfiskare som vill tävla i gäddfiske lite längre norröver i landet och dessutom samma helg kan ju alltid delta i Pike Challenge (www.pikechallenge.com) istället, ett helt C&K-fritt alternativ. Kanske något för Old Firehand och Team Saida-medlemmarna, samt er andra med såklart, att fundera på?
              Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

varför inte skicka ut en inbjudan till baltländerna, där har ni riktiga förebilder när det gäller rovfiske.

Kommentera

Varför är det ingen som hoppar på sportfiskarna och deras pimpel dm & sm, hur många ton abborre bryts det nacken av varje år för att någon fiskare skall kunna säga att jag har dödat med abborre än dig idag. Så fort det är en gädda som ligger på durken på en båt så skrivs det löpmeter av klagomål. Vad gör gäddan så speciell.?

Team Gäddexpressen

www.kingofmälaren.se

Kommentera

Har man pikedreams så finns denna tävling inte på världskartan, det är som från en annan planet där man slösar bort naturens resurser. Catch and Release forever!

Juha Kaihoranta
                    Team Pikedreams

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Fiskefuralles, 2025-01-07, 09:18
                    15 svar
                    962 visningar
                    4 gillar