Sveriges första street fishing-tävling i Malmö-kanalerna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sveriges första street fishing-tävling i Malmö-kanalerna

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sveriges första street fishing-tävling i Malmö-kanalerna

Saxat från Hampus-Fiskeblog:

Fredagen den 18:e november arrangerar vi Sveriges första street fishing-tävling, Giganten Street Fishing Challenge. Tävlingen äger rum runtom i Malmös kanalsystem och här utkämpas fighten om vem ska bli Malmös street fishing-kung! Anmälningsavgiften är låg, reglerna enkla och priserna feta. Så tveka inte, utan anmäl dig idag!

Läs mer på

Vill inte vara näsvis, men det är inte första tävlingen av den sorten i Sverige.

Kommentera

Jag kommer var med

Kommentera

Är det all slags fisk som räknas som fångst?

Kommentera

Ursprungligen postat av EsoxToni Visa inlägg
          Är det all slags fisk som räknas som fångst?
          Längsta abborren.
          I näst kast så .....

Kommentera

Vansinnigt mycket fiskare ute i kanalen nu om kvällarna. Kanske delvis pga av butikernas hårda marknadsföring av kanalfisket och dropshotprylar till detta? Tyvärr ser man en hel del "hink- och kassfiskare" också, men ja, låt oss hoppas att det trots allt finns lite abborrar kvar i vattnet till tävlingen den 18 november.

Kommentera

Jaaa...vi får hoppas att det finns några stackars fiskar kvar i kanalen efter detta ohämmade "Catch & Kill" som pågår nu i Malmö... De flesta som står där har ju nästan en större "roffa-åt-sig-mentalitet" än självaste Mr Juholt...men de flesta röstar väl abborrblodsrött oxå...

Föresten...är det bara spinnfiske eller är det tillåtet att använda fiskenät på tävlingen den 18 november??? Jag har hört att det har blivit ett lika populärt fiskesätt som dropshot-fiske i kanalen numera....

Kommentera

Ja, det är helt sjukt. Alla som fiskar i kanylen tar med sig fiskarna hem. Jag såg här om dagen flera par pensionärer som flötmetade efter abborre. Fast att det var lite gulligt att äldre håller sig aktiva med fiske (som i för sig är bra med tanke på att man går ut) men det var hemskt att de tatt med alla fiskar utan hänsyn till storlek. För att inte prata om alla andra tiotals ”yngre” som gör likadant.

Ovanpå allt detta att många som fiskar för att hem fisken kommer det med att det finns idioter som lägger nät. Hur f_n ska det bli med fisket i kanalen då? Helt ofattbar!

OBS: Jag menar att de pensionärerna var gulliga (kanske inte rätt ord) med tanke på att de var nästan 70 år gamla, att det var damer också och att de körde flötmete och dessutom på ganska långt avstånd. De var jätte bra på att kasta. Bra gjort, med tanke på det. Jag jag vet inte om jag skulle kunna köra flötmete på så långt avstånd när jag ska vara i deras ålder.
                Senast ändrad av CDan; 2011-10-13, 16:02.
                Tight lines!
                CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                3 svar
                417 visningar