Bara o äta? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bara o äta?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av LazziLax Visa inlägg
    Låter härligt,nästan så jag blir avundsjuk,jag ska också börja äta gäddor med mycken mask
    Tror faktiskt inte den hade mask, gör inte så mycket om den nu hade det.
    Mask innehåller väl proteiner?

Kommentera

Ursprungligen postat av Aborrjägaren Visa inlägg
      Tror faktiskt inte den hade mask, gör inte så mycket om den nu hade det.
      Mask innehåller väl proteiner?
      Maskar innehåller nog ganska mycket proteiner

Kommentera

men när jag verkligen kände efter med smaklökarna kunde jag urskilja en lite metallisk smak?
        Är sjön brun/rödaktig i vattnet?
        Det är ju inte ovanligt med hög järnhalt i vissa sjöar.

Haha, fan va jobbigt att nojja över vad man är på väg att stoppa i munnen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
          Är sjön brun/rödaktig i vattnet?
          Det är ju inte ovanligt med hög järnhalt i vissa sjöar.

Haha, fan va jobbigt att nojja över vad man är på väg att stoppa i munnen.
          Sjön är mer klar och grönaktig i vattnet, gäddorna man får där brukar oftast vara mörkgröna men det finns gulaktiga också.
          Vattnet håller kräftor som för övrigt det verkar dött en del av i vattnet eftersom jag såg några på botten.
          Fick förklarat för mig att den där pikanta lite metallaktiga smaken är smaken av gädda.

Kommentera

Finns det kräftor i sjön har du bra Ph i vattnet och stor abborre,dom gillar kräftor precis när kräftan ömsar skal och har kräftkalas.
            Jig-fishing är roligast.

Kommentera

då kan du dra några abborrar i stället så slipper du käka slempellar....
              Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Jag vill faktiskt gå och dra lite abborrar men jag vet inte vad de har för sig just nu.
                De verkar ju helt osynliga nu på våren.
                Har någon lite tips att avvara ?

Kommentera

Sluta nojja över mask! Fisk innehåller en massa "hidden treasures" steks den väl eller kokas ordentligt så ska man inte vara orolig.

Man kan dock oroa sig för kvicksilver och annat kemiskt skräp. Kan vara ganska svårt att veta (eller ta reda på) vilken vattenkvalitet sjöar håller.

Själv föredrar jag sushi. Kanske inte gjord på dynggäddor, dock...
                  sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Jag vet att de flesta fiskar bär på någon form av parasit men jag tänker på om det är något fel på själva vattnet eftersom det låg massa döda kräftor på botten.
                    Det är ju inte trevligt att få sig fisk som är förgiftad på något sätt.
                    Hursomhelst har jag kommit fram till att det är lugnt, jag mår bättre än någonsin ( Tror jag ).

Kommentera

Jag vet att de flesta fiskar bär på någon form av parasit men jag tänker på om det är något fel på själva vattnet eftersom det låg massa döda kräftor på botten.
                      Det är ju inte trevligt att få sig fisk som är förgiftad på något sätt.
                      Hursomhelst har jag kommit fram till att det är lugnt, jag mår bättre än någonsin ( Tror jag ).
                      Massa döda kräftor ? Är du verklighetsförankrad,tycker din trovärdighet dalar betänkligt.
                      Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Frida Berg, 2026-02-09, 08:06
                      1 svar
                      248 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg HarpoonMan  
                      Arbetar...
                      X