Hur har era butiker öppet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur har era butiker öppet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur har era butiker öppet

Jag har faktiskt svårt att förstå hur vissa butiker tänker ang öppet tider .

När jag ska handla nåt får man snudd på lämna in kompledigt då dom butikerna jag handlar i stänger redan kl 18.
    Jobbar man 8-17 så är det rätt svårt att hinna till affärren innan dom stänger .

Hur har era butiker öppet lördagar vill man fiska .

10-18 verkar vara standard konstigt att ingen har öppet till kl 20 allafall nån dag i veckan .

På vintern kunde nån ha öppet tidigt så man hinner köpa mört samma dag man ska ut .

I söndags pajade min ambassduer tanke på att jag sällan kommer från jobbet före halv sex hade jag bara en butik att lämna in rullen på .

Märsta fiske han öppnar 16 å stänger 19 dvs har öppet när folk inte jobbar smart grej å väldigt trevlig .

Visst han har inte lundgrens häftiga drag å coola spön men han hjälpte mig med rullen å nu är den lagad tog 3 dagar hur bra som helst .

/Fredrik

Antar på ditt inlägg att du aldrig jobbat i butik. Skulle deras tider anpassas efter folks önskemål så skulle butikerna få ha öppet 24/7. I en butik jag jobbade i för några år sedan så hade vi innan jul öppet till 22 men likförbannat så var det folk som gnällde över att vi kunde ha öppet längre.

Personalen som jobbar har faktiskt oxå familjer som dom garanterat vill spendera tid med. Stänger en butik kl 18 så har dom lite att syssla med efteråt vilket oftast gör att dom inte kommer ifrån förens 18.30, sedan så har dom kanske 30min hem vilket gör att dom inte är hemma förens kl 19. Har dom då mindre barn så får dom inte träffa dom många minuter innan det är dax för barnen att sova.

Så innan ni gnäller på öppettider så tänk på dom som jobbar där och sätt er själva in i deras tider....
    Senast ändrad av Testis; 2012-04-21, 15:07.

Kommentera

Butiksjobb suger. Jobbade sju år på ett köpcentrum, öppet till 20.00 varje vardag och helg till 18.00.
      Nu körde jag tiotimmarsdag så jag hade en del lediga dagar men komma hem 21.00 varje vardag blev jobbigt och jag träffade inte min dotter alls på kvällen. De som ägde köpcentret ville att vi skulle ha öppet på julafton men det lyckades vi rösta ner.
      //C
      http://sportfisher.se

Kommentera

Öppettider på vardagarna tycker jag är helt okej, förstår att folk inte vill jobba ända till natten. Dock har jag svårt att förstå hur det tänker med sina helger. Öppet till 14 på lördagar och STÄNGT!? på söndagar. Hade väl varit mycket bättre att ha stängt på måndag och har öppet på söndag när folk faktiskt har tid att åka och handla.
        Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Ursprungligen postat av Rubik Visa inlägg
          Öppettider på vardagarna tycker jag är helt okej, förstår att folk inte vill jobba ända till natten. Dock har jag svårt att förstå hur det tänker med sina helger. Öppet till 14 på lördagar och STÄNGT!? på söndagar. Hade väl varit mycket bättre att ha stängt på måndag och har öppet på söndag när folk faktiskt har tid att åka och handla.
          Okej, men vad har du för arbetstider?

Kommentera

Ursprungligen postat av Testis Visa inlägg
            Antar på ditt inlägg att du aldrig jobbat i butik. Skulle deras tider anpassas efter folks önskemål så skulle butikerna få ha öppet 24/7. I en butik jag jobbade i för några år sedan så hade vi innan jul öppet till 22 men likförbannat så var det folk som gnällde över att vi kunde ha öppet längre.

Personalen som jobbar har faktiskt oxå familjer som dom garanterat vill spendera tid med. Stänger en butik kl 18 så har dom lite att syssla med efteråt vilket oftast gör att dom inte kommer ifrån förens 18.30, sedan så har dom kanske 30min hem vilket gör att dom inte är hemma förens kl 19. Har dom då mindre barn så får dom inte träffa dom många minuter innan det är dax för barnen att sova.

Så innan ni gnäller på öppettider så tänk på dom som jobbar där och sätt er själva in i deras tider....
            Absolut jag jobbar på posten det är ingen fest ibland börjar man kl 09:00 å kommer hem halv åtta på kvällen . Men jag har inte sagt att det ska vara så hela tiden .
            Några dagar i månaden kunde dom ha öppet längre å då kan man väll öppna senare . Antar att det är rätt trist att jobba i butik om det inte är några kunder.

/Fredrik

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
              Absolut jag jobbar på posten det är ingen fest ibland börjar man kl 09:00 å kommer hem halv åtta på kvällen . Men jag har inte sagt att det ska vara så hela tiden .
              Några dagar i månaden kunde dom ha öppet längre å då kan man väll öppna senare . Antar att det är rätt trist att jobba i butik om det inte är några kunder.

/Fredrik
              Visst skulle dom kunna ändra sina öppettider vissa dagar under en månad. Men då skulle folk gnälla över att dom öppnar senare just den dagen dom tänkt handla och att dom nu inte kunnat köpa det dom behövde m.m m.m m.m
              Och rätt vad det är så slutar det med att butiken har öppnat en timma tidigare än de gjorde innan och stänger 2 timmar senare för att tillgodo se alla gnällande idioter till kunder.

De flesta butiker har öppet mellan 45-50 timmar i veckan. Och hinner man inte göra sina inköp på den tiden så får man antingen vara utan eller så får man beställa från nätet. Kommer personligen ALDRIG känna någon sympati för de som säger att dom inte hinner. För om bara viljan fanns så hade de någon gång under veckan kunnat göra sina inköp.

Kommentera

Som nämts är butikstider ofta rätt tungt att få ihop med "övrigt liv". värsta öppettiderna vi haft där jag jobbar är 10-20. Då är mer eller mindre dagen förbrukad hos jobbet. Man hinner inte göra något innan och hinner knappt äta innan man ska sova.
                Jag hade gärna jobbat 7-15 eller nått men det fungerar ju inte med branchen

Samma gäller säsonger, överlägset tyngsta sässongen är när man själv vill vara ledig (sommarhalvåret)

Det finns en annan anledning till att de flesta butiker stänger runt 18snåret och det är att handels kollektivavtal ger 50% OB efter 18:15 vardagar.

Dvs det blir dyrare för butik att hålla öppet efter 18 så det är ett ställningstagande man får göra om det är värt att ha öppet längre än så (hur mkt man säljer) det är också vanskligare att få ihop scheman på arbetsplatser med få anställda om den som jobbar inte vill jobba ett grymt långt pass utifall man skulle stänga sent.

Kommentera

Ursprungligen postat av Testis Visa inlägg
                  Visst skulle dom kunna ändra sina öppettider vissa dagar under en månad. Men då skulle folk gnälla över att dom öppnar senare just den dagen dom tänkt handla och att dom nu inte kunnat köpa det dom behövde m.m m.m m.m
                  Och rätt vad det är så slutar det med att butiken har öppnat en timma tidigare än de gjorde innan och stänger 2 timmar senare för att tillgodo se alla gnällande idioter till kunder.

De flesta butiker har öppet mellan 45-50 timmar i veckan. Och hinner man inte göra sina inköp på den tiden så får man antingen vara utan eller så får man beställa från nätet. Kommer personligen ALDRIG känna någon sympati för de som säger att dom inte hinner. För om bara viljan fanns så hade de någon gång under veckan kunnat göra sina inköp.
                  Skön syn på kunder....
                  Däremot håller jag med dig om att man till slut hamnar i dygnet runt öppet för att tillfredsställa alla kunders behov. Men med din inställning så dör den fysiska butiken då man som kund tvingas att handla på nätet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pajkulan Visa inlägg
                    Skön syn på kunder....
                    Däremot håller jag med dig om att man till slut hamnar i dygnet runt öppet för att tillfredsställa alla kunders behov. Men med din inställning så dör den fysiska butiken då man som kund tvingas att handla på nätet.
                    Man blir ganska luttrad när det gäller kunder och deras idiotiska tankar kring öppettider om man jobbat 6 år i butik.
                    Någon gång är det dax att sätta ner foten och få kunderna att acceptera att det inte är ok att tro att butikerna skall ha öppet hur länge som helst. Jag jobbar själv inga drömtider på mitt nuvarande jobb men nog fan kan jag handla det jag behöver någon dag i veckan. Om jag sedan inte kan åka och fiska på tisdag för att rullen gick sönder på måndagen och jag inte hinner in tills affären stänger så får man acceptera det. Och kan man inte det så bör man söka hjälp för då har det gått över gränsen till vad som kallas sjukligt beroende....

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                    130 svar
                    25 574 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av nybörjare-igen, 2024-04-07, 21:17
                    10 svar
                    1 933 visningar
                    0 gillar