Ngfrptskt. Att handla på Cabelas?... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ngfrptskt. Att handla på Cabelas?...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ngfrptskt. Att handla på Cabelas?...

Fråga till er som handlat på Cabelas;

Hur har det gått att betala?

Jag har handlat mycket från USA, både via eBay o butiker via nätet sen 1997. Nu skulle jag köpa en stor jävla tingest via Cabelas. Fyllde i VISA kortnumren (inte den tresiffriga på baksidan dock eftersom den inte efterfrågades) och apparaten sa typ "vi måste verifiera ditt kort". Kollade senare kontot o pengarna var dragna.

Frid o fröjd.

Tills jag nån vecka senare upptäcker att pengarna är tillbaka på kontot. Mailar Cabelas som säger att de faxat min bank (eh...?...ett Vasaskepp nån?) för att få verifierat av kortutgivaren att jag är kortets ägare. Mailar tillbaka till Cabelas o undrar om detta verkligen är rutin varpå de påpekar att de alltid gör så med första gångs internationella köpare.

Ringer min bank, Handelsbanken, som berättar att de aldrig hört talas om en liknande rutin och därtill lägger till att de FÅR inte bekräfta eller dementera kortets ägare via fax.

I vanliga fall hade jag vänt mig till en annan butik (eftersom det verkar gå troll i detta), men problemet är att ingen annan verkar vilja skicka det jag ska köpa. Utom just Cabelas varpå jag måste vara extra snäll o inte ranta loss angående betalningsrutiner från sekelskiftet.

Så. Ni som HAR handlat från Cabelas, hur har betalningsförfarandet sett ut?
    [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
    -Ta med skräpet hem.
    -Var ödmjuk.
    -Njut. Sluta hetsa o stressa.
    -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]

http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

Har inte handlat just från cabelas men mycket i USA och verifiering av betalkort är inte alls ovanligt.
    Har dock aldrig hört talas om förfarandet ovan.
    Vanligt brukar vara att faxa eller maila en kopia av en giltig legitimation. Alternativt tillsammans med ett påskrivet avtal där man styrker att man är den man påstår sig vara.
    Kolla om du inte kan skicka en kopia av ID bara.

Kommentera

Inga problem

Inga problem med något. Vet ej när det hände första gången(men det måste vara några år sedan jag gjorde första köpet där), men jag har uppgett även den tresiffriga kod du nämner. Man brukat ju hamna hos SHB:s "betalningsrutin" iaf.
      Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Jag har handlat därifrån. Och jag hade inga problem med sånna saker.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
        130 svar
        25 291 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
        6 svar
        1 225 visningar
        0 gillar