XXL och fiske ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

XXL och fiske ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• XXL och fiske ?

Är det någon som har någon erfarenhet av xxl och fiskeprylar? ... jag har inte provat själv ...men har en vän som inte skräder orden ...att det mest är skräp och för den som vill ha ett spö för 199 kr som ska användas en gång och sedan stå i garaget ....

Jag har köpt lite beten (lottospinnare framförallt) därifrån, ingenting att anmärka förutom att dom är oftast billigare än den lokala fiskebutiken här i Sundsvall..
    Allt går bra, tills det börjar gå åt helvete

Kommentera

XXL säljer tex nils masters 15cm wobblers för 129:- vilket e mindre än många "kända" butiker. Mycket abu beten också. Så de kan finnas nån liten skatt där

Kommentera

Abu, Savage Gear, Nils Master osv är inte skräp i mina ögon.
        Däremot så kan jag tycka att sortimentet är lite galet uppbyggt, men skräp är det inte.

/ HenkeW

Kommentera

Dom har en ganska ok lineup på beten som redan nämnts.
          De riktar sig mer till söndagsfiskaren och äventyrsresande än till vana sportfiskare.
          Jag kan tycka att det är lite onödigt mycket "hyllvärmare" som exempelvis jätte-utbud på torskpilkar i butiker som inte ens har nära till kusten.
          Ett bättre utbud på spön och rullar hade inte varit helt fel.
          När jag behöver förbrukningsvaror som krokar och tafsar så åker jag knappast till XXL.

Kommentera

I örebro har de mest saker från ABU, bios, savage gear och shimano men de tar list priser för allt så billiga är de inte, om dem inte tok rear ut grejjer för att göra plats för annat.

Kommentera

Jag tycker de har ett helt ok utbud, speciellt med tanke på att det inte är en sportfiskebutik först och främst. Jag kan tycka att de kanske borde anpassa utbudet lite mer efter butikens geografiska läge, men jag brukar handla på XXL ganska ofta. De har riktigt bra kampanjer med jämna mellanrum och om man prenumererar på nyhetsbrevet får man 25% rabatt på hela utbudet 1-2 gånger per år. Det går ofta göra fina fynd när säsongen tar slut också.

Kommentera

Den på Hamngatan har väl ett okej sortiment. Fördelen är att det är den enda butiken innanför tullarna som har söndagsöppet. Annars föredrar jag renodlade fiskebutiker. Mysigare, bättre service o.s.v. Ang. Priserna så är det oftast listpriser. Men ibland har de schyssta priser på vissa grejer.

Kommentera

XXL här i Karlstad har faktiskt väldigt bra utbud till bra priser tex svartzonker mcmio, mcmy och mccelly och en helvägg med nils-master håller med om att de har kanske lite väl mycket hyllvärmare men vi får inte glömma att det är ju ingen "riktig" fiskebutik! Perfekt för en svensson som ska ha fiskegrejer till bra priser och som skiter i om det är 3 eller 9 kullager i rullen för han fiskar bara 4 grr om året

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                  130 svar
                  25 310 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
                  6 svar
                  1 228 visningar
                  0 gillar