Fiskebutik i new York? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskebutik i new York?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskebutik i new York?

Som topic, söker en fiskebutik i new york med framförallt trollingprylar.
    Undrar också om någon vet vad som är bäst, handla där och sedan skicka hem till Sverige eller ta med sig på flyget.
    //Cole
    http://sportfisher.se

Jag känner själv inte till någon billig, välsorterad butik där men det kanske någon annan här gör. Om du ändå inte hittar nå'n så köp från någon pålitlig webbshop istället och fixa så att dom skickar prylarna till hotellet (eller var du nu ska bo).

Skickar du hem prylarna så använd USPS om du vill försöka undvika tullavgift+moms - ju dyrare, större pryl desto större chans att dom lyfter ut och kontrollerar - fast smuggling är ju olagligt så det tänker du väl inte göra...

Billigast blir det ju om du ser oskyldig ut och har is i magen när du smugglar in prylarna själv - fast smuggling är ju olagligt så det tänker du väl inte göra.......

Shoppar som jag personligen handlat av och litar på:
    Shop for the fishing tackle and gear you need online at Alltackle.com! We offer high-quality products for both recreational and professional fishermen.

http://www.jollyannsales.com/ (gps, ekolod, elmotorer mm - fri frakt continental US)

åssågivetvis:

Senast ändrad av Hejan; 2006-04-23, 15:43. Anledning: Stavar så illa

Kommentera

Tar du med prylarna själv över gränsen så är det INTE smuggling. Du får köpa prylar i andra länder och ta hem dem om det är för "personligt bruk".

Man köper ju alltid en massa kläder etc. om man är utomlands, det är inget olagligt i det.

Men om du börjar ta hem 10 st likadana haspelrullar och 15 spön etc. så kan ju tullen börja undra om de stoppar dig.

Sist jag var i USA(nov -05) så hade jag med mig ca. 25 kg fiskeprylar hem, hade tullen stoppat mig då så hade det nog inte blivit så kul. Hade med mig saker åt en massa kompisar.
      Jag brukar beställa från Basspro och de levererar till det företaget jag är där och jobbar på.

Angående fiskeaffärer i New York så verkar det skralt med det. Jag sökte efter några och hittade 2 st på Internet. Men den ena verkade ha gått i KK eller bara stängt ner för sidan såg rätt död ut och det var något knas med adressen om jag inte minns helt galet.
      Den andra hade inte öppet på söndagen jag var där.
      Jag sökte reda på dem via nån sorts Gula Sidorna från USA, kommer dock inte ihåg vilken.

Cabelas skall öppna en butik i Norra delen av New Jersey, men det är först i slutet av detta år om jag inte minns galet. Det blir nära över från NY.
      Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Tack för era svar.
        Jag personligen ska inte dit utan det är en polare.
        Det jag vill att han ska köpa/skicka är en Cannonrigg.
        Vi får väl se hur det blir.
        //Cole
        http://sportfisher.se

Kommentera

Jag köpte en Cannon-rigg av mindre modell från Basspro. Det är modellen med fast bom och räknare i "toppöglan" längst ut på bommen. Kan heta Sports Troll, minns inte så noga.

Jag tror att jag betalade 130 $ för den, alltså runt 1000:- med den dollarkursen som gällde då. Tror att jag såg samma modell i Sverige för runt 3000:- om jag inte minns galet.

Det är väl alltså en av de saker som de har snuskigt höga påslag på i Sverige.

Kom just på att jag inte ens har testat min djuprigg, bara skruvat fast den i båten.
          Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose
            Tar du med prylarna själv över gränsen så är det INTE smuggling. Du får köpa prylar i andra länder och ta hem dem om det är för "personligt bruk".
            För att citera Brasse - FEL,FEL,FEL,FEL,FEL - Nåja, iaf inte helt rätt...

Nedstående är saxat från tullverket.se:

För resande från icke EU-land, samt Åland, Kanarieöarna och liknande områden får andra varor än alkohol- och tobaksvaror (resanderansonen) endast införas tull- och skattefritt till ett sammanlagt värde av 1700 kr (175 ecu).

Följande varor är också mängdbegränsade från icke EU-land:

50 gram parfym
            0,25 liter luktvatten
            500 gram kaffe eller 200 gram kaffeextrakt eller essens
            100 gram te eller 40 gram teextrakt eller essens
            Observera
            - Att även värdet för den starköl och snus som införs från icke EU-land, Åland, Kanarieöarna och liknande områden inräknas i 1700 kr.
            - Att det inte finns någon begränsning för det sammanlagda värdet för resande från EU-land.
            - Att det för vissa varor finns särskilda införsel- och utförselrestriktioner. Det innebär att det krävs tillstånd, eller särskilda villkor, för att föra in eller ut sådana varor.

Själv skiter jag fett i hur han gör - tänkte bara det kunde vara bra att veta.

Kommentera

Intressant, då är man alltså en skurk trots allt.

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

Hehehe - Ja det är vi.

Kommentera

man kan ju köpa en billig låda och öppna förpackningarna och lägga dragen där i, då kan dom ju inte säga nått i tullen. man har ju varit på fiskeresa

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av nybörjare-igen, 2024-04-07, 21:17
                  10 svar
                  2 156 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Westley Richard  
                  Startad av Alfa75, 2025-05-27, 19:46
                  23 svar
                  2 109 visningar
                  0 gillar