Normark - kom in i matchen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Normark - kom in i matchen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det är väl bara att kolla var den danska butikern köpt rullen.
    Är det från Normark så är det ju inget konstigt.

Är det inte från Normark så är det ju inte heller dem som håller den garantin.
    Men sen finns det ju även en annan variant. Många tillverkare erbjuder en global garanti där alla deras återförsäljare mer eller mindre är tvungna att hantera eventuella reklamationer.

Så:
    1. Kolla var Wittlock köpt rullen.
    2. Kolla den återförsäljarens garantivillkor
    3. Kolla Shimanos Garantivillkor
    4. Kolla Normarks garantivillkor om de inte går enligt punkt 1 och 2

Då har man svart på vitt vad som gäller och sen får man ju hantera ärendet utefter det.
    Ingen fisk är chans för fisk.
    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Konstigt argument. Då kan ju alla tillverkare till alla fabrikat skita i att tillverka rullar i det dyraste segmentet om ingen ändå bör köpa för att det finns billigare rullar. Sen att lägga 7000kr på en rulle (som jag personligen aldrig skulle göra) är en annan femma. Har man ekonomi för det och känner att det är värt det så kör bara. Och jag förstår att man vill ha bra service från tillverkaren eller den som representerar märket.
      Men sen är det också upp till var o en att se till att man har koll på garantier mm

Kommentera

Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
        Det är väl bara att kolla var den danska butikern köpt rullen.
        Är det från Normark så är det ju inget konstigt.

Är det inte från Normark så är det ju inte heller dem som håller den garantin.
        Men sen finns det ju även en annan variant. Många tillverkare erbjuder en global garanti där alla deras återförsäljare mer eller mindre är tvungna att hantera eventuella reklamationer.

Så:
        1. Kolla var Wittlock köpt rullen.
        2. Kolla den återförsäljarens garantivillkor
        3. Kolla Shimanos Garantivillkor
        4. Kolla Normarks garantivillkor om de inte går enligt punkt 1 och 2

Då har man svart på vitt vad som gäller och sen får man ju hantera ärendet utefter det.
        Han har inte köpt rullen av wittlocks, utan en butik i danmark, Men han lät Wittlocks betala servicekostnaden ändå (kreds till wittlocks som fått mycket skit här)

Kommentera

Jag känner också med Peter B (trots mitt tidigare inlägg). Självklart inte kul när (dyra) grejer strular eller går sönder.

Men, om du nu köpt den i Danmark, kan du inte då reklamera den till den danska agenten? Det kanske inte är Normark, men någon i Danmark är väl garantiansvarig?
          Det vore väl det självklara alternativet.

Kommentera

Ursprungligen postat av jonasby Visa inlägg
            Jag känner också med Peter B (trots mitt tidigare inlägg). Självklart inte kul när (dyra) grejer strular eller går sönder.

Men, om du nu köpt den i Danmark, kan du inte då reklamera den till den danska agenten? Det kanske inte är Normark, men någon i Danmark är väl garantiansvarig?
            Det vore väl det självklara alternativet.
            Verkar finnas en dansk normark som antagligen är avdelad från svenska.

Jag förstår också att det känns piss med söndriga saker och brukar också ha problem med sånt, men hade tagit det med säljande butiken.
            Senast ändrad av daikai1; 2017-03-02, 20:53.

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
              Han har inte köpt rullen av wittlocks, utan en butik i danmark, Men han lät Wittlocks betala servicekostnaden ändå (kreds till wittlocks som fått mycket skit här)
              Ok, vet inte vad Wittlocks är så jag utgick från att det var den danska butiken.

Kommentera

Danska butiker är inte svårare att ha med att göra en Svenska snarare har jag fått uppfattningen att det är tvärt om så det förefaller mig konstigt att Ts inte vände sig till butiken han köpt rullen i först före han började skicka runt rullen via en Svensk butik.

Kommentera

Hej o tack för all respons. Visst, vilket jag skrev i första mejlet, så jag borde jag med facit i hand kollat upp att olika garantier gällde. Var väl naiv o trodde helt enkelt att ett stort brand som Shimano hade samma regler för de skandinaviska länderna . Jag var övertygad om att Normark var generalagent för Shimano i hela Norden. De kunde skött det smidigare , de kunde returnerat rullen till mig via Wittlocks eller skickat den direkt till Effektlagret eftersom faktura/köpeavtal fanns bifogat.Nu ställdes jag inför fullbordat faktum att de ville ha nästan 600skr för reparationen , illa skött tycker jag.
                  Att Wittlocks tog kostnaden var inget jag krävde, de gjorde det för att upprätthålla en bra kundkontakt eftersom jag handlat massor hos dem , snyggt gjort tycket jag.
                  Förtydligande , beträffande rullen så är jag mycket nöjd med den. Den lägger linan suveränt och har en broms som är kattmjuk när jag matchar fisk. Jag fiskar 150-170dgr per år( allt i saltvatten) då krävs det kvalitet på rullarna. Mina inlägg handlade inte primärt om rullen utan om bemötande.
                  Peter B

Kommentera

Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
                    Ok, vet inte vad Wittlocks är så jag utgick från att det var den danska butiken.
                    Hej Jöns;

Wittlocks är en välrenommerad sportfiskebutik i Halmstad...

Efter de här turerna om en rulle köpt av ..... svensk konsument från fiskebutik i Danmark kommer Wittlocks att få ännu bättre rykte och ökat antal kunder i framtiden...

http://www.trumman.com/fisketips.htm
                    Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                      Hej Jöns;

Wittlocks är en välrenommerad sportfiskebutik i Halmstad...

Efter de här turerna om en rulle köpt av ..... svensk konsument från fiskebutik i Danmark kommer Wittlocks att få ännu bättre rykte och ökat antal kunder i framtiden...

http://www.trumman.com/fisketips.htm
                      Old Firehand

www.trumman.com
                      Ja, jag insåg det efteråt. Det var jag som antog istället för att kolla upp fakta.

Men ja, de kommer absolut att tjäna på detta i längden. Den sortens hantering är ett föredöme för andra butiker.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                      130 svar
                      25 763 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av nybörjare-igen, 2024-04-07, 21:17
                      10 svar
                      2 058 visningar
                      0 gillar