Röda prislappar = rea? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Röda prislappar = rea?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Röda prislappar = rea?

    Är det fler än jag som tycker att alltför många handlare i vår branch ligger på gränsen eller passerat den med råge om vad som är tillåtet för rea? Dvs att vissa har satt i system att ha röda reaprislappar konstant på det mesta i butiken. Och jämför man prisnivåerna med andra så skiljer det ytterst lite eller att de tom kan vara dyrare trots den röda prislappen. Om man till detta lägger till att man enligt "reglerna" ska få rabatt via medlemskap i sportfiskarna som givetvis faller då "de röda priserna gäller" så blir fusket än mer uppenbart.

    Detta dök upp nyligen igen för mig då jag läste i SvD om vad lagen säger om realisationer.

    En annan iakttagelse är att prismärkningen ofta är usel. Främst på spön men även generellt.

    Jag tänker inte hänga ut någon negativt. Tror att de som utnyttjar detta garanterat känner igen sig. Jag reser runt väldigt mycket i mitt yrke och brukar titta in hos olika handlare tämligen ofta. En paus i arbetet helt enkelt. Hos många blir det bara en titt pga att jag inte gillar deras sätt att tänja på vad jag accepterar i sättet att göra affärer. Andra handlar jag gärna av även om priset inte alltid är det lägsta tack vare att de är reko och schysta i allt.
    "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

  • #2
    Ja, det är ju så det fungerar. Undviker en del handlare som jag inte tycker ha vettig prissättning.
    Vissa värre än andra. En som är bra.
    Ingen fisk är chans för fisk.
    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

    Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

    Kommentera


    • #3
      Tycker dogger skriver det bra

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
        Tycker dogger skriver det bra
        Dom jag syftade på med.
        På andra sidan som motpol sitter Intropris och skryter med 40% rabatt på fiktiva listpriser.
        Ingen fisk är chans för fisk.
        https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

        Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
        https://www.youtube.com/user/jurgenjons

        Kommentera


        • #5
          Blir ngt irreterad då en känd butik har haft Shimano Rarenium i sin nätbutik som slutsåld väldigt många månader och nu när det är svart fredag så reas den ut fast den fortfarande inte finns.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av KN Visa inlägg
            Blir ngt irreterad då en känd butik har haft Shimano Rarenium i sin nätbutik som slutsåld väldigt många månader och nu när det är svart fredag så reas den ut fast den fortfarande inte finns.
            De borde kanske döpa om rullen till Unobtainium istället ?

            Kommentera


            • #7
              Blir rent av förbannad. INTROPRIS vilka skojare alltså. Ni får ursäkta om jag "hänger ut" ett företag men deras sk. realisation är ju rent av bluff o båg. Dom skyltar med 40% rabbat vid ett helt köp, sedan läser man det finstilta (gäller endast ordpris och ej på massa delar i deras sortiment) Fine, det är väl ok tänker jag då. Det är bara det att ALLA grejer dom har under kategori fiske är med röda priser alla spön, alla rullar, alla beten, till och med mössorna, vilket så gör att denna fantastiska rabatt inte går att nyttja... Eller det gör det, men då åker priserna upp till ordinarie (vilket dessutom är betydligt högre än konkurrenternas priser) och rabatten blir helt onödig, eftersom priserna då ändå är högre än hos många andra UTAN BF ERBJUDANDEN. SUCK

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
                Blir rent av förbannad. INTROPRIS vilka skojare alltså. Ni får ursäkta om jag "hänger ut" ett företag men deras sk. realisation är ju rent av bluff o båg. Dom skyltar med 40% rabbat vid ett helt köp, sedan läser man det finstilta (gäller endast ordpris och ej på massa delar i deras sortiment) Fine, det är väl ok tänker jag då. Det är bara det att ALLA grejer dom har under kategori fiske är med röda priser alla spön, alla rullar, alla beten, till och med mössorna, vilket så gör att denna fantastiska rabatt inte går att nyttja... Eller det gör det, men då åker priserna upp till ordinarie (vilket dessutom är betydligt högre än konkurrenternas priser) och rabatten blir helt onödig, eftersom priserna då ändå är högre än hos många andra UTAN BF ERBJUDANDEN. SUCK
                HAHAHAHAHA!

                Helt absurt. Jag ifrågasatte ju det och länkade en artikel från Aftonbladet om hur företag luras vid rea. Där slutade svaren.
                Jag vägrar handla på sådana ställen.

                Dom jag håller högt är väl dessa:
                Fiske.se
                Stockholms fiske
                Dogger
                Upplev

                Blev besviken på Söder denna vändan. Många saker har samma pris som dom alltid är. Många saker som ligger som rea har inte funnits på flera år.
                Detta är som jag ser det avgörande för hur jag kommer handla i framtiden.
                Jag köper mycket från Fiske.se, dels på grund av fri frakt men även att dom är så sjukt hjälpsamma när det behövs.

                Upplev är väl en relativt ny uppstickare och dom gör ju allt för att bygga en bra krets med kunder. och det gör dom bra.

                Nu blev det många namn, men det får ni leva med.

                Nej, nu ska jag beställa lite saker från Stockholms fiske.
                Hur bra kan ett 40-120gr spö för 300kr vara? Återstår att se!
                Ingen fisk är chans för fisk.
                https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av joens Visa inlägg

                  HAHAHAHAHA!

                  Helt absurt. Jag ifrågasatte ju det och länkade en artikel från Aftonbladet om hur företag luras vid rea. Där slutade svaren.
                  Jag vägrar handla på sådana ställen.

                  Dom jag håller högt är väl dessa:
                  Fiske.se
                  Stockholms fiske
                  Dogger
                  Upplev

                  Blev besviken på Söder denna vändan. Många saker har samma pris som dom alltid är. Många saker som ligger som rea har inte funnits på flera år.
                  Detta är som jag ser det avgörande för hur jag kommer handla i framtiden.
                  Jag köper mycket från Fiske.se, dels på grund av fri frakt men även att dom är så sjukt hjälpsamma när det behövs.

                  Upplev är väl en relativt ny uppstickare och dom gör ju allt för att bygga en bra krets med kunder. och det gör dom bra.

                  Nu blev det många namn, men det får ni leva med.

                  Nej, nu ska jag beställa lite saker från Stockholms fiske.
                  Hur bra kan ett 40-120gr spö för 300kr vara? Återstår att se!
                  Söder är fortfarande nummer ett hos mig. Läst att många är besvikna på deras BF-rea. Jag handlade ett gäng varor jag ändå tänkt att köpa med 20% rabatt. Duger åt mig! Enda minuset var att de inte hade rabatt på sin Söder keps.

                  Fiske.se är bra. Var riktigt schysta när jag pajade ett spö och fixade en ny spötopp till det. Deras utbud är väl det som är deras nackdel då då sällan har det man behöver i lager. Dock perfekt när man bara behöver någon enstaka grej och vill slippa frakt.

                  Upplevs BF-rea borde du väl gnälla på om du gnällde på Söder. Väldigt mycket som inte fanns i lager. Knep dock en Revo Beast.

                  La en beställning på intropris förra veckan när deras rea startade. Var som sagt svårt att hitta något som blev billigare med deras rabattkod. Blev iaf ett gäng bulletvikter till riktigt bra pris till slut. De skickade dock inte beställningen förrän idag och det var en veckan sen jag beställde.

                  Ett köp på skittfiske och ett nytt nät till LRF-håven från ebay senare så är det slutshoppat för ett bra tag framöver.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av crowax Visa inlägg
                    Fiske.se är bra. Var riktigt schysta när jag pajade ett spö och fixade en ny spötopp till det. Deras utbud är väl det som är deras nackdel då då sällan har det man behöver i lager. Dock perfekt när man bara behöver någon enstaka grej och vill slippa frakt.

                    Upplevs BF-rea borde du väl gnälla på om du gnällde på Söder. Väldigt mycket som inte fanns i lager. Knep dock en Revo Beast.
                    Ja, utbudet är ju lite sådär. Men för min del som inte kan småhandla enstaka beten i butik så är det ett bra komplement till dom mindre impulsköpen.

                    Upplev hade mycket i lager på dom bästa klippen. Tittade en del på rullar till både mig och en kompis. men dom gick snabbt. Slutade med att han fick köpa en Tatula ltd på Stockholms fiske istället.

                    Det jag rent så känner som gäller alla är att om det inte finns i lager och man inte kan beställa det som beställningsvara så ska det fan inte vara med i listan.
                    hur spännande är det att se saker man inte kan köpa? Tar bara onödig tid att skrolla igenom.

                    Just med Söder så var dom sakerna som jag hade tittat på inte billigare alls. Men har man saker man ändå tänkt köpa och får 20% så är det ju perfekt. Det är ju ett riktigt bra företag. Sen att dom inte hade riktigt bra deals detta året är ju bara en liten detalj. Men känns som att hypen detta året är mindre överlag.
                    Ingen fisk är chans för fisk.
                    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                    Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2011-09-08, 21:27
                    99 svar
                    26 375 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Startad av Detanvändarnamnetanvändsredan, 2015-01-28, 13:39
                    134 svar
                    29 659 visningar
                    18 gillar
                    Senaste inlägg JontaK
                    av JontaK
                     
                    Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                    112 svar
                    22 936 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Johaan
                    av Johaan
                     
                    Startad av engqvist, 2022-12-31, 11:17
                    23 svar
                    3 553 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg BrainDisorder  
                    Startad av Young Waterfoot, 2023-04-27, 14:00
                    22 svar
                    1 373 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Arbetar...
                    X