UT-rulltrim? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

UT-rulltrim?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur5000
    replied
    Jag har ju några Ambisar som jag tycker är jäkligt fina - även att kasta med självklart!!! Märker man verkligen skillnad?
    Jag är beredd att pröjsa för mer prestanda, absolut. Men det är ju ångest att betala ett par tusen ifall man inte känner skillnad. Är det placebo-effekt?

Berätta gärna lite mer, även UT.

Lämna en kommentar:

• pigge
    replied
    UT Reel RCN 51

jag fick min rulle trimmad av UT idag, jag hade först varit på Lundgrens för att köpa UT Reel Performane Record RCN Conversion, men då Lundgrens inte hade några på hyllan blev det brått, då jag ville ha med rullen ut på fiske i helgen.. så jag mailade UT och han ringde upp bara några timmar senare och så idag var jag hos honom och skulle köpa kitet, men fick allt monterat, och många bra tips och dessutom trevligt sällskap.. så då jag inte kan säga nått om rullen än, då jag inte hunnit testa så kan jag ju börja med att recensera service och denna delen av helhetsintrycket till 10/10.. mer om rullens prestanda kan jag berätta på måndag

Lämna en kommentar:

• Alessandro
    replied
    Jodå, min trimmade 5500 C3 funkar bra, jag är nöjd.

Lämna en kommentar:

• RobertPallin
    replied
    Glömmde säga att det i första hand är UT pike performance kitet på både JB och record 51 jag är nyfiken på...

Lämna en kommentar:

• IKAROS
    replied
    För min del började det med att jag skulle ha en ny rulle, varpå jag besökte Sportfiskeboden i Täby. Där kan man få prova det mesta vid deras brygga. Jag testade en standard och en reel performance trimmad C4 sida vid sida.
    Det var som två helt olika rullar med den trimmade i en klass för sig. Behöver jad säga att jag köpte den trimmade C4an?
    Senast lät jag UT pike performance trimma + växla ned + byta vev på Recorden så den skulle passa bättre till det lite tyngre fisket. En del av detta gjordes på UTs inrådan när jag förklarat vad jag ville ha. Den är nu en dröm för stora Zalt, spigg och HT.
    Det nämns ett antal fördelar med trimningar men för mig handlar det om kontroll och känsla. Det blir helt enkelt enklare och roligare när allt funkar.

Nackdelarna då?
    Jag kan faktiskt inte komma på någon just. Skulle kanske vara priset om man tänker ny rulle + trim. Fast jag tycker det har varit värt varenda krona.
    Att trimma en begagnad rulle borde är inte dyrt om man jämför med att köpa ny.
    Jo, en nackdel är att man får höga krav på sina rullar

Lämna en kommentar:

• Kolnej
    replied
    Jag har själv trimmat en ProRocket 6500 med hans delar, det blev inte alltför dyrt och rullen är klasser bättre. Jag kommer att trimma en ProRocket 5500 på samma sätt vid tillfälle. UT är mycket hjälpsam och svarar utförligt och snabbt på alla frågor du kan tänkas ha. Det är både kul och lärorikt att göra jobbet själv, åtminstone en gång.

Lämna en kommentar:

• Bowen
    replied
    Det är väldans mycket pengar för små drev och lager eller vad det nu är han pillar i rullen.. Men gillar man prestanda får man betala, Att det blir skillnad är jag helt säker på, han vet vad han pysslar med!

Lämna en kommentar:

• RobertPallin
    started a topic UT-rulltrim?

UT-rulltrim?

Kan inte alla ni som har UT trimmade rullar kommentera lite... bra/dåligt... är det värt pengarna? Blir rullen så pass mycket bättre?

Mvh Robban

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av nybörjare-igen, 2024-04-07, 21:17
10 svar
2 174 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Westley Richard  
Startad av Alfa75, 2025-05-27, 19:46
23 svar
2 139 visningar
0 gillar