UT-rulltrim? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

UT-rulltrim?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• UT-rulltrim?

Kan inte alla ni som har UT trimmade rullar kommentera lite... bra/dåligt... är det värt pengarna? Blir rullen så pass mycket bättre?

Mvh Robban

Det är väldans mycket pengar för små drev och lager eller vad det nu är han pillar i rullen.. Men gillar man prestanda får man betala, Att det blir skillnad är jag helt säker på, han vet vad han pysslar med!
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Jag har själv trimmat en ProRocket 6500 med hans delar, det blev inte alltför dyrt och rullen är klasser bättre. Jag kommer att trimma en ProRocket 5500 på samma sätt vid tillfälle. UT är mycket hjälpsam och svarar utförligt och snabbt på alla frågor du kan tänkas ha. Det är både kul och lärorikt att göra jobbet själv, åtminstone en gång.

Kommentera

För min del började det med att jag skulle ha en ny rulle, varpå jag besökte Sportfiskeboden i Täby. Där kan man få prova det mesta vid deras brygga. Jag testade en standard och en reel performance trimmad C4 sida vid sida.
        Det var som två helt olika rullar med den trimmade i en klass för sig. Behöver jad säga att jag köpte den trimmade C4an?
        Senast lät jag UT pike performance trimma + växla ned + byta vev på Recorden så den skulle passa bättre till det lite tyngre fisket. En del av detta gjordes på UTs inrådan när jag förklarat vad jag ville ha. Den är nu en dröm för stora Zalt, spigg och HT.
        Det nämns ett antal fördelar med trimningar men för mig handlar det om kontroll och känsla. Det blir helt enkelt enklare och roligare när allt funkar.

Nackdelarna då?
        Jag kan faktiskt inte komma på någon just. Skulle kanske vara priset om man tänker ny rulle + trim. Fast jag tycker det har varit värt varenda krona.
        Att trimma en begagnad rulle borde är inte dyrt om man jämför med att köpa ny.
        Jo, en nackdel är att man får höga krav på sina rullar
        Det var inte bättre förr, det är bara värre nu.

Kommentera

Glömmde säga att det i första hand är UT pike performance kitet på både JB och record 51 jag är nyfiken på...

Kommentera

Jodå, min trimmade 5500 C3 funkar bra, jag är nöjd.
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

UT Reel RCN 51

jag fick min rulle trimmad av UT idag, jag hade först varit på Lundgrens för att köpa UT Reel Performane Record RCN Conversion, men då Lundgrens inte hade några på hyllan blev det brått, då jag ville ha med rullen ut på fiske i helgen.. så jag mailade UT och han ringde upp bara några timmar senare och så idag var jag hos honom och skulle köpa kitet, men fick allt monterat, och många bra tips och dessutom trevligt sällskap.. så då jag inte kan säga nått om rullen än, då jag inte hunnit testa så kan jag ju börja med att recensera service och denna delen av helhetsintrycket till 10/10.. mer om rullens prestanda kan jag berätta på måndag

Kommentera

Jag har ju några Ambisar som jag tycker är jäkligt fina - även att kasta med självklart!!! Märker man verkligen skillnad?
                Jag är beredd att pröjsa för mer prestanda, absolut. Men det är ju ångest att betala ett par tusen ifall man inte känner skillnad. Är det placebo-effekt?

Berätta gärna lite mer, även UT.

Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Jag monterade UT reel performance kit igår på en 5500 cs pro rocket efter att bestämt mig för att det var dags att börja kasta med multi (efter 30 års fiskande).
                  I förrgår stod jag på gräsmattan och kastade med ett 35 grams päronsänke och lyckades få mer eller mindre allvarliga skatbon på nästan varje kast, det var bara när jag hade c-bromsen så pass hårt ställd så att kasten blev alltför korta som rullen inte övervarvade.
                  Idag stod jag med trimmad rulle och dängde iväg sänket över halva gräsmattan, 8500 kvm totalt så det är en stor gräsmatta. Bytte till sexstifts bromsen istället för två.
                  Visst, det är skillnad att dänga på en gräsmatta med noll vind men jag måste säga att skillnaden var oerhörd.
                  På söndag ska jag ut och firra, då får vi se hur det fungerar i praktiken.
                  //Cole
                  http://sportfisher.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Cole Visa inlägg
                    Jag monterade UT reel performance kit igår på en 5500 cs pro rocket efter att bestämt mig för att det var dags att börja kasta med multi (efter 30 års fiskande).
                    I förrgår stod jag på gräsmattan och kastade med ett 35 grams päronsänke och lyckades få mer eller mindre allvarliga skatbon på nästan varje kast, det var bara när jag hade c-bromsen så pass hårt ställd så att kasten blev alltför korta som rullen inte övervarvade.
                    Idag stod jag med trimmad rulle och dängde iväg sänket över halva gräsmattan, 8500 kvm totalt så det är en stor gräsmatta. Bytte till sexstifts bromsen istället för två.
                    Visst, det är skillnad att dänga på en gräsmatta med noll vind men jag måste säga att skillnaden var oerhörd.
                    På söndag ska jag ut och firra, då får vi se hur det fungerar i praktiken.
                    //Cole
                    Vad sackar du om? C-bromsen hårt ställd? menar du inte mek-bromsen?
                    Du menar alltså att jag kan "kasta" iväg 2000:- och bli nöjd? Jag är tyvärr en oerhörd perfektionist av sällan skådat slag(lider av det). Men då får jag väl beställa detta kit
                    Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                    130 svar
                    25 350 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
                    6 svar
                    1 233 visningar
                    0 gillar