Kompetens och service hos Fishonnet.se? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kompetens och service hos Fishonnet.se?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kompetens och service hos Fishonnet.se?

Jag köpte en stor håv dimensionerad för stora gäddor och liknande hos Fishonnet.se av märket Spro. När jag för en dryg vecka sedan tog en 10+ gädda med håven så vek sig skaftet när jag lyfte in gäddan över båtkanten. Jag kontaktade då Fishonnet.se och förklarade artigt situationen och ville få en håv i ersättning för den som inte höll måttet. Jag fick då detta svar via mail:

" Jo, jag våran håv är avsedd för att håva stora gäddor men själva skaftet är inte alls dimensionerad för att lyfta så stora fiskar med. Det är inget lyftnät utan helt enkelt en vanlig håv. Jag är verkligen ledsen om det har blivit missuppfattningar kring detta."

Då undrar jag lite vad man har en håv till om man endast får "håva" gäddor men inte lyfta in dem i båten? Ska man byta till ett "lyftnät" i vattnet och sedan lyfta in dem i båten? Jag påtalade detta via mail och fick svaret att han skulle ta en funderare. Det har nu gått ungefär en vecka och jag har, inte särskilt förvånande, inte hört något ännu.

Jag vet inte om denne person (som jag av artighet inte nämner vid namn på Fishonnet.se) helt saknar fiskeerfarenhet eller om han antar att jag som kund är oerhört lättlurad med tanke på citatet ovan. Faktum kvarstår i vilket fall som helst att kvaliteten på service och bemötande är det sämsta jag stött på i branschen under de senaste åren. Aldrig mer Fishonnet.se för mig.

låter ju helt värdelöst, tack för att du skrev, då slipper man ju komma i samma situation som dig. Man kanske måste handla av lokala butiker för att få någon service =(

Kommentera

Man håvar inte in stora gäddor vågrätt då hävstångsefffekten blir för stor, antar att materialet är gjort i aluminium och skaftet var utdraget till max vilket ger ett enormt tryck, du bör istället håva upp gäddan lodrätt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Blue Visa inlägg
        Man håvar inte in stora gäddor vågrätt då hävstångsefffekten blir för stor, antar att materialet är gjort i aluminium och skaftet var utdraget till max vilket ger ett enormt tryck, du bör istället håva upp gäddan lodrätt.
        Ja, helt riktigt. I och med nivåskillnaden mellan vattenyta och reling så blir det ett lodrätt lyft egentligen oavsett hur man gör. Sägas bör också att denna gädda (12,7 kilo) inte är min första 10+ gädda och jag är försiktig och belastar inte skaftet mer än absolut nödvändigt när jag håvar stora gäddor. Jag undviker så långt det är möjligt all form av hävstångseffekt, men det blir alltid ett visst tryck på skaftet, som skaftet bör tåla, i och med att den är gjord för stora gäddor.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pixies Visa inlägg
          Ja, helt riktigt. I och med nivåskillnaden mellan vattenyta och reling så blir det ett lodrätt lyft egentligen oavsett hur man gör. Sägas bör också att denna gädda (12,7 kilo) inte är min första 10+ gädda och jag är försiktig och belastar inte skaftet mer än absolut nödvändigt när jag håvar stora gäddor. Jag undviker så långt det är möjligt all form av hävstångseffekt, men det blir alltid ett visst tryck på skaftet, som skaftet bör tåla, i och med att den är gjord för stora gäddor.
          Då är det inte så mycket att snacka om, du skall ha en ny håv.

Det är nog så att många har knäckt håvarna pga av fellyft då kan ju denna affär tro att du gjort likadant eftersom du inte beskrev hur du lyft den, se till att nämna att du vet hur du lyfter så kanske de förstår att du inte är en rookie.

Kommentera

Ursprungligen postat av Blue Visa inlägg
            Då är det inte så mycket att snacka om, du skall ha en ny håv.

Det är nog så att många har knäckt håvarna pga av fellyft då kan ju denna affär tro att du gjort likadant eftersom du inte beskrev hur du lyft den, se till att nämna att du vet hur du lyfter så kanske de förstår att du inte är en rookie.
            Ja, fellyft kan säkerligen knäcka många håvar. Jag förklarade för representanten för Fishonnet.se att jag fiskar väldigt mycket och att håvning inte är något nytt för mig men det har inte hjälpt tyvärr! Det som stör mig mest är inte att jag slängt ut pengar på en dålig håv utan det trista och nonchalanta bemötandet från Fishonnet.se. Det finns ju gott om nätbutiker med duktigt folk som exempelvis attitudebaits och Lundgrens så om det blir ett nätköp så blir det från något seriöst ställe.

Kommentera

Låter väldigt tråkigt, är det håven med det blåa skaftet? Jag har en sån köpt hos dom. Håller för det mesta, men jag har ju inte iofs håvat en stor gädda med håven utdragen. Ang. deras service kan jag bara säga: toppen bra! När jag råkade halka på en klippa första dagen jag använde mitt Lemax G7 spö, så slog jag sönder en ring. Jag ringde och klagade. Jag tyckte att spöt borde klara mer än en fisketur. Efter som säljaren skulle vara i Göteborg nästa dag så, kom han upp till lägenheten och gav mig ett nytt spö. Jag fick behålla det gamla, lagade ringen så nu har jag två. Efter det har jag handlat mycket av dom.

Men det är ändå tråkigt att du inte fick en ny håv.

Kommentera

Ersättning

Efter att denna tråd skrevs har jag nu fått pengarna tillbaka för håven. Tydligen så lyssnade de till slut på logik! Men det blir nog en Beckman nästa gång...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                130 svar
                25 767 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Startad av nybörjare-igen, 2024-04-07, 21:17
                10 svar
                2 067 visningar
                0 gillar