Outdoor experten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Outdoor experten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Outdoor experten

Hej!

Någon som handlat från Outdoor Experten via nätet? Tänkte köpa ett ekolod där.

Synpunkter, leveranstid, problem...??? Vad tycker ni, skall man chansa på att beställa eller skall man knalla ner till den lokala handlaren och betala ett par hundra extra?

Ha det!

handlat gps och plotter där, snabbt och enkelt.

Kommentera

Beställde en handburen gps från Outdoorexperten för 2 veckor sedan, leveranstiden var ganska exakt 1 dygn och då bor jag över 40 mil ifrån. Det är riktigt bra. Allt var välemballerat och i ordning. Rekommenderas starkt!

Mvh / CERO

Kommentera

Känner mig manad att komma med ett motbud kring förträffligheten... sedan ovan skrevs för nästan ett år sen.

Skulle köpa ett nytt ekolod. Var in i outdoorexperterns kopia marinhandlen.se (samma företag bara en annan hemsida)

På sidan finns ett Lowrance som jag tänkt köpa. Åker ner till Västerås för att köpa det (skulle handla annat också) Väl i butiken så är det bara att konstatera att det knappast är en fiskebutik utan snarare en minifriluftsbutik. Ok, de heter ju outdoorexperten så det är väl rätt. Men var finns marinhandeln?? Naturligtvis finns inga av de ekolod jag önskat på lager. Så beställning lägg på plats. "- Jadå, vi skickar på en gång.."

2 veckor senare ringer telefonen: Hej, outdoorexperten. Du ekolodet som du skulle ha har utgått. Men du kan köpa det här istället (1500 kr dyrare). Nej tack säger jag och funderar. Dum som jag är gör jag ett nytt försök med samma butik men ett annat ekolod. Lowrance X135. Mailar först till kundtjänst och frågar om den verkligen kan få fram detta lod nu. Önskar svar asap. Efter 3! dagar kommer ett mail som säger nej det går inte. Observera att de hade alla lod jag frågat om i webshopen.

För det första så är det ju bissart att ha produkter i webshopen som inte finns. Det andra och nästan ännu allvarkligare är handläggningstiden. Det ska inte ta 2 veckor att komma på att man inte har en grej. Och det ska förbaske mig inte ta 3 dagar att svara på en enkel mailförfrågan.

Nu provar jag 24Hbutiken.se Men det verkar faktiskt vara lika illa där kring kund/mailhantering. Återkommer med en egen tråd kring dom senare. Vill först se hur det går.

En lärdom i allt det här är att aldrig någonsin betala i förskott. Lägg istället på postförskottspriset när du jämför priser etc.

Micket

Kommentera

Som handlare själv (som ni vet) så tänker jag delvis försvara Outdoor experten och delvis berätta om en märklig liten historia som innefattar Outdoor experten hämtad från den senaste veckan..

När det gäller just marineletronik så går det oerhört snabbt framåt. Det kommer nya produkter ibland upp till 4 ggr per år och produkterna utgår oerhört snabbt! Vi har gjort samma misstag själva på Wallins och det är lätt hänt när man har ett sortiment på webben med stort antal artiklar som skall hanteras och uppdateras både vad gäller priser och tillgänglighet.

Så långt är alla med... att sedan få beskedet att varan utgått efter flera veckor är ju inte bra. Får man beskedet snabbt, kanske dagen efter att "Aj aj, vi har missat, den har ju faktiskt utgått.." så är det väl också okej...

Faktum är att jag idag skickade iväg en Lowrance 5150c till en kund som först varit i kontakt med Outdoor Experten. Svaret han fick av dem var att leveranstiden var en dryg vecka, vilket jag såg som oerhört märkligt med tanke på att jag får leverans dagen efter om jag beställer en Lowranceprodukt före kl. 14.00 från Svenska leverantören Sportsmanship (tidigare Navpoint.)

Jag tog hem den till honom och även om leveransen faktiskt tog en dag extra då han ringde mig och beställde det efter 14.00 så har han det faktiskt på totalt 4 dagar och då är det inte en lagervara hos oss...

OBS!! Jag vill med detta inlägg inte på något sätt klanka ner på en konkurrent eller påstå att vi själva är bäst i hela världen, bara bidra med fakta.
          Min blogg

Kommentera

dubbelpost
            Min blogg

Kommentera

Förstår och vet att det går framåt snabbt och att det kan bli fel. För mig blev det dubbelfel mm mm och då har man passerat gränsen anser jag.

Någonting är märkligt just nu (allt ändras snabbt även hos handlare) hos Outdoorexperten. X135 fick de ju inte heller fram. Men det fick 24H... Sen det du skrev om att det skulle ta tid från dom och inte dig kan ju mycket väl bero på betalningsviljan/historiken som du säkert vet. Sköter man sig inte får man betala allt i förskott och det är klart det tar tid då. Säger inte att det är så i det här fallet men visst kan man väl vara lite extra vaksam.

Lovade en rad ang 24H. Bekräftningsmailet kom till sist. Och efter det så sköttes allt som förväntat=OK! Så de får godkänt, åtminstone för den här leveransen.

En tanke kring det här med webbutiker, (blir lite offtopic nu med tanke på rubriken men ändå) Har man bestämt sig för att köra en webbutik så bör man i min värld vara väldigt kundaktiv. När du står "över disk" har du en person du kan se i ögonen, få råd samt bestämma handeln etc. I en webbutik finns inget sånt. Du vet alltså inte hur säljaren reagerar/agerar på din beställning/förfrågan. Därför är det oerhört viktigt med snabb respons, oavsett om man först måste kunna kontrollera med sin egen leverantör etc. Skicka ut ett mail och då inte bara ett opersonligt som säger "din order är mottagen". Sånt ska förstås finnas men efter det menar jag. Skicka ut ett mer personligt mail tex "vi jobbar med din order på xyz och beräknas ha leveransbesked i morgon osv.." Håll kunden informerad! Den extra tid det tar har ni igen. Se det som säljaren över disk och kundvård som i sin tur ger merförsäljning. Inget är så frustrerande som att lägga en order och sen inte få höra nåt än autogenererade mail om ingenting. Den firman handlar man knappast av igen. Blir mer en "hit & run" affär.

Micket

Kommentera

Jag råkade ut för nästan samma sak, skulle köpa ett batteri till båten och dom hade ett gäng batterier på hemsidan.
                Kommer dit och märker att det inte finns en enda båt-attiralj alls i butiken förutom flytvästar.
                Dom sa att dom inte har såna grejer på lager och det mesta beställs med 1-2 veckors väntetid.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                130 svar
                25 586 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Startad av nybörjare-igen, 2024-04-07, 21:17
                10 svar
                1 947 visningar
                0 gillar