Undersökning av webb butiker - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Undersökning av webb butiker

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Undersökning av webb butiker

Har under dagarna varit i kontakt med ett flertal sportfiske handlare med webb butik då jag har haft frågor om diverse produkter i min jakt efter ett trevligt UL-set.

Under all denna kontakt har jag dock stött på ett problem, det är nämligen så att flertalet av de svenska sportfiske handlarna verkar vara allt annat än snabba att svara på e-post. Då jag är av den uppfattningen att service och ett vettigt sortiment är bra mycke viktigare än att alltid jaga lägsta priset så tycker jag det är ganska tråkigt att man inte kan få svar på sina e-post samma dag eller iaf tidigt dagen därpå.

Detta har lett mig in på spåret att jag skulle vilja göra en undersökning av hur snabba de svenska sportfiske webb butikerna är att svara på frågor via e-post och kanske även telefon. Så nu undrar jag om det är någon mer som tycker att detta är av intresse? Någon som har förslag på fler parametrar som man kunde ta med i undersökningen, jag vill dock att detta ska vara saker som är enkelt att mäta så att man kan leverera fakta och inget annat .

Skulle vi här i tråden kunna skapa en lista på alla svenska handlare med webb butik, jag känner till ett 10-tal tror jag men jag är säker på att det finns fler.

Skit fiske på alla!
    13
    Ja jätte bra!
    61,54%
    8
    Visst...
    23,08%
    3
    Bry mig inte...
    0,00%
    0
    Nej!
    7,69%
    1
    Varför?
    7,69%
    1

The poll is expired.

Ja, det vorre bra så man vet vilka som är seriösa och mindre seriösa

Kommentera

Är rätt säker på att ni skulle få olika snabba svar från företagen beroende på om det är i Juli (högsäsong) eller i November (lågsäsong) ni gör undersökningen.........åtminstone bland de företagen som både har fysisk butik samt webshop. Kunderna i en fysisk butik går ju alltid före mot att svara på mail. Sen ska det ju inte behöva dröja 3 dagar till svar heller kanske.....

Kommentera

Uppföljning

Det verkar som att det finns en del som är intresserade av undersökningen så den blir nog av, jag väntar dock till efter semestern så att det inte är en faktor iaf.

Kan dock säga att jag fortfarande inte har fått svar på alla frågor, har snart gått en vecka. Jag kanske ställer jobbiga frågor?

Kommentera

Skulle vara riktigt intressant att se hur "vi" sköter oss.

Några punkter som är vettiga att ha med i en jämförelse..

- Tid för mailsvar
          - Telefon tillgänglighet
          - Leveranstid lagervara
          - Leveranstid beställningsvara/icke lagervara
          - Betalningsmöjligheter, fraktkostnad
          - Leverantörer/varumärken
          - Specialiteter

Vissa av sakerna ovan görs rättvist och enkelt via identiska, rättvisa tester. Mailar alla butikerna samma tid t.ex. kl xx en viss dag och klockar tiderna på mailsvar. Samma med leveranstider och telefontillgänglighet, bara genomföra rättvist test. Sedan beställa produkter och kolla leveranstider osv.

Fraktpriser och betalningsmöjligheter är bara jämföra och lista upp.

Detta kanske vore något för sportfiskepressen till och med?

Vissa av sakerna behöver man kanske intervjua oss handlare om, något som jag skulle välkomna mycket varmt...
          Min blogg

Kommentera

Hej mascot och tack för alla bra tips, tycker det är jätte roligt att du är intresserad i form av att du är handlare.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
            130 svar
            25 594 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av nybörjare-igen, 2024-04-07, 21:17
            10 svar
            1 959 visningar
            0 gillar