Vad kör ni för termos och hur länge håller den - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad kör ni för termos och hur länge håller den

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad kör ni för termos och hur länge håller den

Termos är ingen dyr utgift men det är jävligt störande när dom inte håller värmen .
    Nu har min 2:a Clas ohlson termos på 5-6 år pajat . Efter 6 timmar är det pissljummet . Märket är termos jag trodde dom var bra . Jag är iof medeveten om att Clas ohlson är en lågpriskedja.
    Man är väll dum å inte sparar kvittot ska göra det nästa gång .
    Spelar det nån roll om man glömmer en skvätt i termosen till helgen efter för värmefunktionen .

Är det nån som vet?? eller byter ni också termos vart annat år .

/Fredrik

Jag har en rostfri termos från Ica som heter easyline den funkar bra. dessutom behöver man inte skruva av hela locket för att hälla upp, det finns en liten öppningsbar pip.

Kommentera

JAg har några olika märken, termosar som man fått/vunnit, och kvaliten på dom är sådär.
      Men det återkommande problemet är att "locket" muggen alltså, delar på sig, den släpper i limningen.
      Annars så håller de värmen bra, men det är viktigt att värma upp termosen först.
      Jag kör antingen lite vatten i tekokaren, eller i en kastrull och fyller upp termosen.
      Sen brygger jag kaffet. Sen ur med vattnet och i med kaffet.
      Då brukar temperaturen hålla sig länge.

Kommentera

Hej
        Köp en av märket "THERMOS" Jag har köpt dom på Ica jag har hatt den sedan i börgan av 2000 talet och har varit med på div olika aktiviteter.det går att dela locket och rengöra det smidigt åxå..Jag förvärme med vanligt kranvatten.sen är det så att en full termos håller mycket längre.är man tex två ute och har en varsin termos så drick upp den ena först innan man öppna nästa.

mvh m

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
          Termos är ingen dyr utgift men det är jävligt störande när dom inte håller värmen .
          Nu har min 2:a Clas ohlson termos på 5-6 år pajat . Efter 6 timmar är det pissljummet . Märket är termos jag trodde dom var bra . Jag är iof medeveten om att Clas ohlson är en lågpriskedja.
          Man är väll dum å inte sparar kvittot ska göra det nästa gång .
          Spelar det nån roll om man glömmer en skvätt i termosen till helgen efter för värmefunktionen .

Är det nån som vet?? eller byter ni också termos vart annat år .

/Fredrik
          Har provat flera men Thermos orginal är outstanding

Kommentera

Precis dom jag köpt kan hända att clas ohlsson säljer nån billig kopia .

Kommentera

Jag kör också Thermos och jag är nöjd. har haft lite olika varianter tidigare men de var sådär.
              MJ4x4 säger så är man två så öppna en i taget så håller den oöppnade sig varm längre.
              //C
              http://sportfisher.se

Kommentera

Clas ohlson säljer både Thermos och Asaklitt. Den senare gillar jag mycket och använder både till vanlig termos och mattermos. Dom är nästan alltid identiska med Primus produkter så inte omöjligt att det är samma fabrik i botten.

Kommentera

Hittade test av termosar:

Test av mattermosar. Jämnför utseende på flera av dom:

Kommentera

Hade tre stycken Thermos och de borde varit mellan 15-20 år alla tre....fungerade hur bra som helst ända tills en av dom åkte in i diskmaskin för några år sedan...så var den paj...tillfällighet? vet ej,men de andra två fungerar fortfarande hur bra som helst
                    och diskas för hand.Fyll termosen med varmvatten och lägg i en halv diskmaskinstablett under natten så ser ni hur den såg ut som ny inuti...
                    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                    7 svar
                    1 522 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                    Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34