Attackerad av en råtta! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Attackerad av en råtta!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Attackerad av en råtta!

Det här har iof inget met fiske att göra.. eller iof, på vägen hem för att få mig lite sömn inför morgondagens tidiga fiske, blev jag attackerad av något råttliknande djur! Skulle svänga in (cyklade) mot parkeringen på området jag bor, får syn på vad jag först tror är en igelkott, men ser sedan att djuret har en lång svans. Stannar upp, parkerar cykeln en bit ifrån djuret och närmar mej långsamt. Ca 1,5 meter ifrån det, hukar jag mej ner för att se efter närmare vad det kan vara, då plötsligt, gör djuret värsta språng attacken mot mina ben!!! Jag hinner precis hoppa undan men djuret fortsätter att springa mot mej. Jag småspringer bakåt och efter ett par meter stannar den.

Chockad från den plötsliga attacken, står jag blixt stilla och ser på när djuret vänder sig om, går iväg lugnt och stilla och sätter sig under min cykel!

Jaha.. va fan gör jag nu då tänker jag. Jag provar att skrika åt det, hjälper inte, tar upp en stor sten o slänger den brevid cykeln, hjälper inte. Så jag går närmare mot cykeln.. o vad händer om inte ca 1,5 m ifrån.. den gör en ny språng attack. Jag backar och nu känner jag mej riktigt less. Jag börjar leta efter en pinne eller liknande för att kunna mota bort djuret. Efter lite letande finner jag en lång vägpinne på 2 meter, vänder mig om och märker att djuret är borta..

Någon som har en ening om vad detta kan vara för djur??? Inte en vanlig råtta va? Det var ca 20 cm långt och hade en svans som var minst lika lång, dock inte platt som Bisamråttans. Känns grymt skumt att ha träffat på denna attackråtta. Så om någon har en aning.. vad fan var det för nåt???
    Ohh shoo, ain´t this a fine howdy doo!

Varför inte en råtta? 20 cm plus svans låter inte alls orimligt.

Jag kan tänka mig att de kan bli kaxiga i grupp. Han kanske hade missat att polarna dragit...
    I de grundaste vatten simmar de djupaste fiskar

Kommentera

hehe! fasen va jag skratta när jag läste ditt inlägg =)
      Du har det ju bra som blir jagad av musar, ja menar råttor

Kommentera

Det är inte omöjligt att det är en råtta!!! Vi har haft en kommpost råtta på ca 20-25 cm kropp!! Man skrattade när man läste det inläg, bli jagad av någontig som är litet!! Du skulle ha haft en vidio kammera!!

Kommentera

Hehe..

Jodå, det kan nog ha varit en råtta.

Har själv blivit uppjagad på en vägbom av en råtta i jämförbar size med en APK-limpa.

Kände mig förvånadsvärt ynklig när jag klamrade mig fast grensle över bomen med en sådan best kraxande nedanför...
          [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Kommentera

hehe visst låter det komiskt men jag hade nog oxå aktat mig.. man vet ju inte vad råttan satt tänderna i innan.. nog kan det va en råtta.. det kan bli ganska så stora
            Tight lines.
            /Andreas

Kommentera

Nog var det en äkta råtta! just sättet att hota/attackera något som kommer in i dess säkerheyszon stäämer väl. Vissa gnagararter är mera tuffa än mar tänker sig. jfr lämlar!

Ritade följande bild för länge sen men tyckte den, om än en aning elak, var en lämplig gåva till er som känt sig attackerade av råttor. Bäst ni tar en kopia innan Bergman städar undan den!
              Bifogade filer
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Haha attackerad av en råtta var något nytt Men var säkert nån liknade råtta som det brukar finnas på soptippar eller i kloaker dom brukar vara grymt stora och aggresiva
                Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

jag viste inte att bebest var en hejjare på att rita
                  //Me

Kommentera

Den här bebest är en lurig kille Han kan massor av trix som han tar fram när ni minst annar det
                    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 125 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen