Vad och var fiskar du i helgen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad och var fiskar du i helgen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Everflow
    hahahahahaha... fy fan vilken syn:, det skulle jag definitivt vilja ha sett.

jo jag märkte det där med stören du.. de måste ju skaffa ett par åror alltså.

laddade hem eran film ifrån hemsidan.

vem utav nissarna är det som är du då?
    vet inte om jag är med på filmen då det nog är jag som filmar nästan allt. tror jag tar upp ngn gädda ur vattnet.
    kolla på mina bilder här på fiskesnack annars, jag som håller i en gös på bilden "kilos gös på botten ".
    http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Ursprungligen postat av Lazinko
      idag fiskade jag i lommas hamn. gick rättså bra.
      Vad innebär "rättså bra"? Har fiskat mycket där och är därför intresserad.

Tight lines!

Kommentera

Ursprungligen postat av trashmasta
        vet inte om jag är med på filmen då det nog är jag som filmar nästan allt. tror jag tar upp ngn gädda ur vattnet.
        kolla på mina bilder här på fiskesnack annars, jag som håller i en gös på bilden "kilos gös på botten ".

allright... skall kolla in den

Kommentera

Ursprungligen postat av Christofer
          SMaster, vad hade du i änden av linan? Wobbler? Typ? Färg?

Jag var själv ute kring Vaxholm i söndags med väldigt klent resultat. Visserligen brände jag så gott som hela dagen på att jaga HÖ, men med 11 grader i vattnet borde jag ha räknat ut att det skulle bli bom, men är man sugen så är man. Sent på eftermiddagen bytte jag till Zam och började dra runt i vikarna men med en rackare som vände inne vid båtem och en landad kring 1,5 och i urdålig kondis så var det en riktigt kass dag. Gäddan som landades hade förmodligen suttit i munnen på någonting som var betydligt större, hade gamla halvläkta bitmärken över hela buken.
          Vi funderade också på att köra havsöring, men kom fram till att det fortfarande var lite för tidigt.

9 gäddor tog på Zalt, 7 på attraktionsfärger och 2 på svart. 3 gäddor tog på en orange judas och den sista gäddan tog på en grön cyrano.

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow
            Jag tänkte trolla efter gädda och gös i alkvettern på lördagen både med wobbler och till viss del lite bottombouncing och flötestrolling, beroende på hur sugna betesfisken är

under kvällen skall några polare och jag försöka få nån lake i klarälven även om det är lite tidigt än, men man vet aldrig.

på söndag blir det en heldag i gapern efter gädda och gös på ungefär samma sätt som alkvettern.

jag blir faktiskt nöjd bara jag får nån liten rackare. det sköna är faktiskt bara att få komma ut
            Lyfter lite.

Du verkar ha koll på Alkvettern.
            Tänkte ta mig en titt på Alkvettern, Ullvettern och Frövettern när isen går upp.
            Känner du till reglerna för detta vattensystem?
            Har fått för mig att motordriven trolling är förbjuden i Ullvettern och att fisket i Karlskoga Kommuns del i Alkvettern har fritt fiske.
            Har letat info överallt på nätet och mailat två fiskeklubbar men ej fått några svar.
            Undrar också över ramp/ramper.
            //Cole
            http://sportfisher.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
            22 svar
            3 433 visningar