Kört fast i Skåne. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kört fast i Skåne.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tror skräbeån öppnar ngn gång i november. så man kan fiska siken som går upp. mer om ån kan du hitta här

Kommentera

Fiskar ni något i P&T-vatten? Själv brukar jag inte göra det så mycket men nu är det dags att få ett nytt pb på regnbåge. Vilka vatten anser ni är bäst runt malmö/lund, själv har jag provat Rögle dammar, Sallerups dammarna och Tegelbruksdammen. Känner ni till fler här nere?

Tight lines!

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikael
        Fiskar ni något i P&T-vatten? Själv brukar jag inte göra det så mycket men nu är det dags att få ett nytt pb på regnbåge. Vilka vatten anser ni är bäst runt malmö/lund, själv har jag provat Rögle dammar, Sallerups dammarna och Tegelbruksdammen. Känner ni till fler här nere?

Tight lines!
        Tyvärr, jag känner inte andra! Jag har fiskat bara i Rögle och Tegelbruks.
        Tight lines!
        CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Lagen om allts jävlighet spelar in igen...
          Tordde i min enfald att jag kunde se fram emot en trevlig helg, men nej. En lärare ringer mig och berättar surt att jag måste skriva en tenta klockan 8.30 på lördag (lördag?!). Det betyder att ett hel-helgsfiske är uteslutet. Hela fredagen måste gå åt till hårdpluggande. Men jag ska fiska i helgen på ett eller annat sätt. I värsta fall går jag ner till stadsparken och tjuvfiskar i parkdammen.

Att dra ihop ett gäng fiskesnackare och fiska låter som en trevlig idé. Vi får bygga vidare på den.

Trevlig helg.

Kommentera

fiska i lödde då, var i skåne bor du. finns mängder med vatten och åar.
            /Lazinko

Kommentera

HAHAHAHA!! Nu ska jag ut och fiska gädda hela söndagen. Vädret är grått, men jag tror jag slipper den skånska blåsten.

Kommentera

HOHOHO! Nu har jag fiskat och det var en härlig dag som avslutades med en skräll.
                Läs på "helgens tävling"-tråden för att se hur det gick.

Skåne är ett underbart fiskelandskap ändå...

Kommentera

Ursprungligen postat av Johnny no5
                  HOHOHO! Nu har jag fiskat och det var en härlig dag som avslutades med en skräll.
                  Läs på "helgens tävling"-tråden för att se hur det gick.

Skåne är ett underbart fiskelandskap ändå...
                  Va? Var då? Hittar inget...berätta!

Tight lines!

Kommentera

ska jag vara helt ärlig så har jag också kört fast med fisket i skåne har bommat nästan alla pass, och efterosm jag e 15 så har jag inte så stor valmöjlighet eftersom det är jbbigt att köra flera mil på moppe med packning o brossan där bak...
                    men är väldigt intresserad av det där med att samla ihop och åka på fiske tur.

adda msn vem de nu va som va intresserad: andreasenglesson@hotmail.com
                    varför nappar det aldrig?

Kommentera

Jag skrev en lång och spännande text om dagens fiske, men den försvann..
                      Sammanfattning:
                      Var och poppade i en tokgrund sjö med min bror som aldrig tidigare fiskat. Efter övertalning så har han köpt utrustning så nu var det premiärtur.
                      Jag drar några gäddor och någon abborre. Ingen storlek, men rekordroliga hugg som vanligt vid popperfiske.
                      Min bror fick dock inget så när det började skymma åkte vi tillbaka till bryggan. När vi var framme så plaskade en gädda 5 meter från båten. Min bror kastade dit poppern och drog en gädda på 11.7 kilo. Helt sjukt! På abborrspö!
                      Jag landade, krokade av, poserade med fisken framför kamera (min bror som är minst sagt ovan ville inte) och slutligen återutsatte jag den.
                      Man får respekt för en sådan gädda. En insjögädda från ett så litet vatten måste ju växa långsamt. Bred över ryggen med ett enormt huvud.
                      Fantastiskt coolt att se en så stor gädda hugga en popper på blank yta.
                      Bilder kommer.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 142 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen