Till att börja med: Jag lägger denna tråd på Ljugarbänken, då det gäller kommuner som ligger i tre olika av de regionsforum (Jönköpings, Kalmars och Kronobergs län) som finns.
Till själva frågan:
Om ca en vecka ska jag hem till mina föräldrar och spendera en vecka där med förhoppningsvis massor av givande fiske. När jag varit där tidigare om åren har det mest blivit fiske i "barndomssjön", en liten skogssjö utan gös.
Numera har jag dock snöat in rejält på det här med vertikalfiske, så jag tänkte vidga vyerna lite och testa lite olika sjöar i närheten. Tre krav finns: 1) det skall finnas gös, 2) det skall gå att hyra båt och 3) måttlig storlek då jag bara har elmotor att ta mig runt med.
Jag har kollat runt en hel del på nätet och funderar på följande sjöar:
Tjurken
Flen
Hjortesjön
Välen (vid Fagerhult)
Saljen
Boskvarnasjön
Specifika tips avseende vertikal efter gös för dess sjöar mottages tacksamt!
Givetvis är även förslag på andra sjöar intressant!
Om ni inte vill bräka ut era knep å knåp på ett öppet forum så funkar PM fint också
Till själva frågan:
Om ca en vecka ska jag hem till mina föräldrar och spendera en vecka där med förhoppningsvis massor av givande fiske. När jag varit där tidigare om åren har det mest blivit fiske i "barndomssjön", en liten skogssjö utan gös.
Numera har jag dock snöat in rejält på det här med vertikalfiske, så jag tänkte vidga vyerna lite och testa lite olika sjöar i närheten. Tre krav finns: 1) det skall finnas gös, 2) det skall gå att hyra båt och 3) måttlig storlek då jag bara har elmotor att ta mig runt med.
Jag har kollat runt en hel del på nätet och funderar på följande sjöar:
Tjurken
Flen
Hjortesjön
Välen (vid Fagerhult)
Saljen
Boskvarnasjön
Specifika tips avseende vertikal efter gös för dess sjöar mottages tacksamt!
Givetvis är även förslag på andra sjöar intressant!
Om ni inte vill bräka ut era knep å knåp på ett öppet forum så funkar PM fint också

Kommentera