Stenbrott 30m stup ner till djupet Fiske Hjälp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stenbrott 30m stup ner till djupet Fiske Hjälp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Alla typer av småfisk ska nog funka. Att ditt spö klarar av <40 är mer än tillräckligt. Fäst ett par blyhagel ca 40 cm framför en hyfsat stor enkelkrok (storlek 4 eller så). Sen är det bara som stefan1 sa att fästa kroken i överläppen. Se till att betesfisken kan hålla munnen öppen så att den kan andas, då kan du släppa tillbaka den ifall det inte nappar. (Jag brukar ta med mig mycket betesfisk och släppa tillbaka de som klarat 20 min eller så utan att bli uppätna ^^)

Kommentera

Jag skulle kört dropshot med mask. Ruggigt effektivt. kolla i denna tråden https://www.facebook.com/groups/234004213380178/
      Där finns flertalet najsiga abborrar som är tagna på dropshot med mask, och den metoden funkar på de flesta arterna. har fått flertalet gäddor och gösar på den metoden med!

Kommentera

Får läsa lite mer om droppshot då Kan inte så mycket om det man ska ha en vikt längst ner skarva in en krok 30-40cm ovanför vikten med en lina ut med en krok med mask på sen bara släppa ner o sen veva lite ryckigt upp eller?
        Gädda 2kg, Abborre 0.7kg

Kommentera

Atomic de lät som en rätt bra idé, problemet är att jag vet inte om de finns någon betes fisk i stenbrottet inte sett en mört där på år o dar. Så måste iväg o meta upp lite små fisk då dagen innan eller så. Men ett problem är ju att jag inte har något bra sett o förvara dem på riktigt. Men aou =/ Funkar mört bra till detta? för de kan jag få tag på i mängder här runt.

Som sagt väldigt ny inom fiske jag vet hur man kastar ut ett drag o vevar in basiclly. Jag vill ju utöva nya metoder testa nya saker osv. Så väldigt glad om ni kan berätta hur ett tackel för just den fiske metoden ser ut med.

Alla har vi varit nybörjare!
          Gädda 2kg, Abborre 0.7kg

Kommentera

Ursprungligen postat av PGCBAmse Visa inlägg
            Får läsa lite mer om droppshot då Kan inte så mycket om det man ska ha en vikt längst ner skarva in en krok 30-40cm ovanför vikten med en lina ut med en krok med mask på sen bara släppa ner o sen veva lite ryckigt upp eller?

Ja typ, Enkelt som en kaka och grymt effektivt! ingen jigg i världen med smak klår en smarrig mask :-) och det ska helst va en riktigt fet lövmask, det älskar abborren :-)

lägg 15 minuter på denna videon så behärskar du dropshot sen :-) http://www.youtube.com/watch?v=3pyEO3V4yO8
            Senast ändrad av FlueJonas; 2012-08-01, 06:02.

Kommentera

tackar för de klippet! men tror du verkligen abborren står på så djupt som 30m?
              Gädda 2kg, Abborre 0.7kg

Kommentera

hmm både ja och nej. men man fiskar ruggigt effektivt längs branten. och man märker vilket djup fisken står vid

Kommentera

sant sant får försöka blir nog o kolla upp de får åka till fiske shoppen eller binda en fet sten i änden hahaha
                  Gädda 2kg, Abborre 0.7kg

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 441 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art