Sportfiskarna! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sportfiskarna!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

trist att man inte har någon nytta av de 15%, ingen butik i Malmö kopplad till det ju.

försäkring har man redan också

Kommentera

Ursprungligen postat av fogelberg
      trist att man inte har någon nytta av de 15%, ingen butik i Malmö kopplad till det ju.

försäkring har man redan också
      Har antagligen redan låga priser vilken är den stora anledningen till att inte vara med!
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
        Har antagligen redan låga priser vilken är den stora anledningen till att inte vara med!
        finns andra anledningar att vara med, vilka näms några postningar upp...
        Jag kommer gå med även om det inte gynnar mig med rabatter, vissa av butikerna har ju iofs webshoppar.

Kommentera

Japp! Medlem sen ett par år, kommer fortsätta vara medlem även i fortsättningen men har ingen direkt koll på hur sportfiskarna arbetar konkret. Utnyttjar sällan rabatterna eftersom de butiker jag oftast besöker inte kör med den rabatten. Annars är ju rabatter ett bra incitament för nya medlemmar.

Sportfiskare unite!

Kommentera

Sportfiskarna

Självklart är man enskild medlem, för mej är inte frågan om vad man får för rabatter och andra förmåner, utan det är vad som sker i samhället när det gäller miljön och fisket och om vi skall kunna idka våran hobby i framtiden. Då finns det bara en organisation som företräder oss sportfiskare och det är Sportfiskarna, att inte ha "råd" att betala 175 kr per år (det höjs till nästa år till 250 kr har jag för mej) är snålt, när de flesta kan lägga ut en förmögenhet på fiskegrejer.
            Tumlaren
            trolling är livet

Kommentera

Det är inte alls självklart att vra medlem i sportfiskarna då de under ett antal var helt misslyckade. Man inledde blåögda samarbeten med vattenkraftsbolag och liknande. Detta var inte så många år sedan men eftersom jag inte själv är så gammal så bespara mig frågorna om konkreta detaljer i detta. Det är vad jag hört från äldre medlemmar i min klubb men även då man läst äldre artiklar i oberoende FFA. Jag ska faktiskt ta och bli medlem nästa år.
              jibbida jibbida- tur att han inte är svensk

Kommentera

Jo Tjorven du har rätt i att Sportfiskarna under en tid tog emot pengar från Vattenfall. Man tyckte att pengar som pengar och det är vad vi gör med dem som räknas, inte varifrån de kommer. De slantarna hade en oerhörd repulsiv kraft! Det blev strömhopp bort från Sportfiskarna och det resulterade i en del ombildningar i stryrelsen också. Undrar hur många av dem som var med då på slutet av 90-talet som fortfarande sitter kvar?
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

sportfiskarna

Tjorven, vad jag kan komma ihåg så var inte Sportfiskarna blåögda när samarbetet med Vattenfall ingicks utan det föregicks med diskussioner på förbundet innan. Ett skäl att pengarna togs emot var att ett omfattande ungdomsssatsning kunde påbörjas i hela Sverige, tyvärr fick hela projektet läggas ner då samarbetet avslutades.
                  Tumlaren
                  trolling är livet

Kommentera

Inte medlem orsak okänd... bara inte blivit så. Var medlem en gång i tiden i ungdomen när man fick tidningen sportfiskarna.

Har anmält mig nu.

Kommentera

Då har jag skickat in en ansökan om medlemskap! Borde ha gått med för länge sedan...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 123 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen
                      av uditsen