Nummer 4 av fiske-feber - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nummer 4 av fiske-feber

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

BBRF, har du hittat ett sånt vatten. Hemliga är ju på gränsen hela tiden. Men nu tänker jag köra på två nygamla vatten i stället. Där man kan smyga utan att bli upptäckt lika lätt. Då menar jag dom som klubbar allt som rör sig. Ett gäng matfiskar upp till runt 8 hg bryr jag mej inte om. Utom dom som ligger över kilot är kul att få igen. Nästa helg kan det gå att prova grunda delar av sjöar. Och då även just grunda sjöar också.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen
      BBRF, har du hittat ett sånt vatten. Hemliga är ju på gränsen hela tiden. Men nu tänker jag köra på två nygamla vatten i stället. Där man kan smyga utan att bli upptäckt lika lätt. Då menar jag dom som klubbar allt som rör sig. Ett gäng matfiskar upp till runt 8 hg bryr jag mej inte om. Utom dom som ligger över kilot är kul att få igen. Nästa helg kan det gå att prova grunda delar av sjöar. Och då även just grunda sjöar också.

Hittat och hittat.....Har man stora öron så......Är du sugen att prova så skrik till, kan vara intressant med en gammal pimpelrävs synpunkter på var man ska testa. Djupkarta har jag, tror att det är större chans på 2-kilos där än hemliga.....Tyvärr så vankas det nog plusgrader och regn i veckan, så pimpel lär dröja....
      Hälleflundrafiskare

Kommentera

Kan vara nåt om det inte ligger i Hotahejti nånstans. Är inte sugen att åka långt och sedan ändå gå bom. Men visst är det nåt vatten jag missat kan det vara nåt.
        Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Hotahejti och hotahejti......Ligger i Dalsland, inte så långt bort......
          Hälleflundrafiskare

Kommentera

Skämt åsido.....Ett par mil längre än hemliga sjön bara...
            Hälleflundrafiskare

Kommentera

absolut den bästa fisketidningen enligt min smak.

därför jag är prenumerant

Kommentera

Bebest, inte för att jag vet vad du uppskattar för typ av tidningar, men FF har ju åtminstonde ambitioner att ge både text och bild det utrymme de förtjänar. Fjolltidningar, är du fördomsfull kanske? ;-) Att bläddra i FJ gör ju knappast nån glad om man har lite koll på vad som gör en tidning bra. Jag kan räkna upp x antal exempel på varför, men avstår... Sen att det saknas artiklar hit eller dit, tyvärr ser marknaden för små nischade tidningar dyster ut. Mainstream är ordet och det gäller knappast bara för fiskeblaskorna, tyvärr. Får specimensnubben sitt, ylar det nån annan i andra änden... Därför blir det lätt en medelväg, till förtret för den som söker riktigt djuplodande artiklar. En smal tidning skulle inte överleva länge, eller åtminstonde inte generera pengar till att växa nämnvärt.

Kommentera

har inte läst nått än men ögade igenom den härom dagen betydligt bättre än senaste fiskejournalen så var helt jävla värdelös

Kommentera

Ursprungligen postat av carpfenmazter
                    Ny specimenprofil?? Den räven har ju varit i gång i 1000 år
                    Har aldrig sett att han medverkat i en Artikel under dom åren jag läst Tidniungar. Bara i Storfiskreg utav olika slag, ofta i topp

Jo, jag känner till honom ganska väl faktiskt! Vem gör inte det!?

Bor någon kilometer från mig, och man träffas lite då och då på den lokala sportfiskebutiken och det händer väl att man byter ett par ord. Alltid lika lärorika!

Han kom in en dag och jag frågade; Hur gick med med kustsatsningen då?
                    Han säger lite lamt; NJa, två nya arter bara.
                    Jag; Jo, det är väl bättre än inget.

Haha, 2 nya storfiskregg. visade det sig senare att han menade
                    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av m@
                      Bebest, inte för att jag vet vad du uppskattar för typ av tidningar, men FF har ju åtminstonde ambitioner att ge både text och bild det utrymme de förtjänar. Fjolltidningar, är du fördomsfull kanske? ;-) Att bläddra i FJ gör ju knappast nån glad om man har lite koll på vad som gör en tidning bra. Jag kan räkna upp x antal exempel på varför, men avstår... Sen att det saknas artiklar hit eller dit, tyvärr ser marknaden för små nischade tidningar dyster ut. Mainstream är ordet och det gäller knappast bara för fiskeblaskorna, tyvärr. Får specimensnubben sitt, ylar det nån annan i andra änden... Därför blir det lätt en medelväg, till förtret för den som söker riktigt djuplodande artiklar. En smal tidning skulle inte överleva länge, eller åtminstonde inte generera pengar till att växa nämnvärt.
                      Det var när jag kom till flugbindningen som jag storknade. Lakespecialarna har jag läst. De kan jag ha nytta av. Det var något om gäddor också få se om jag kollar det. Resten är ”totally indifferent to me!”
                      Senast ändrad av BeBest; 2004-11-22, 13:58.
                      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                      22 svar
                      3 432 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline