Nummer 4 av fiske-feber - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nummer 4 av fiske-feber

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av BeBest
    De inledande annonserna var i mitt tycke intressantast. Men layouten börjar i allt högre grad sänka sig till samma nivå som ”sköna hem” och liknande fjolltidningar. Men det gjorde den snabbt genombläddrad!

Undrar hur det kommer sig att alla nummer av Fiskefeber ligger underst högen på bordet här bredvid. Till och med under förra årets redskaps kataloger!
    Tycker du är helt fel ute. Synnerligen gillar "den nya skaran" av fiskare FF bäst av dom Svenska magasinen. Men jag tror även det är den tidningen som vänder sig till ganska inbitna fiskare. Det är vidareutvecklingar på fiskmetoder, Jerk, Specimenmete.

FJ kan ju berätta om hur man fångar kilosfiskarna i vassen, i en artikel. Den gläder ju inte oss redan inbitna ett piss! FFA anser jag mera som en flugfisketidning med inslag av gäddfisken+trolling.

Ett stort tack till FF för att dom ger oss en RIKTIG fisketidning!
    sigpic

Kommentera

Bebest, allt kan inte falla alla på läppen... Den tidningen som kan det är aldrig publicerad ;-) Jag kan t o m ha en viss behållning med flugbindningen i FF, otroligt fina och krispiga bilder som lyfter en annars ointressant del (för mig då alltså) av fisket.
      Senast ändrad av Guest; 2004-11-22, 16:25.

Kommentera

tycker detta nummret var ganska tråkigt jag är inte förtjust i vinternummren av någon fiske tidning iochmed att det då oftast inte är ngånting om mete. men annars så är väll fiske feber helt okej man kan ju läsa nångon artikel per nummer samt recsensinerna =)

Kommentera

Är det bara jag som tycker att FF är lika dålig som dom andra svenska fisketidningarna?
          Och kom i håg, Håll det enkelt...

Kommentera

helt OK nummer, men dem har höjt priset nu, från 25 till 47 kr?? kanske bara var första för 25 iofs?
            /Lazinko

Kommentera

Ursprungligen postat av GuTe
              Är det bara jag som tycker att FF är lika dålig som dom andra svenska fisketidningarna?
              Tycker du verkligen det? Jag förstår vad du menar vad det gäller inriktningar och tekniker, men bilderna är SÅÅ mycket bättre i FF. Men man köper ju inte en fisketidning bara för bilderna.
              De tidigare nummren av FF tyckte jag var mycket bättre än övriga svenska alternativ men detta senaste numret ger jag inte mycket för......
              Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

Dåligt hit och uselt dit... Nån tycker den artikeln är bra, en tredje anser hela skiten suger.

Själv är jag glad att det finns ytterligare en tidning på marknaden för mig som fiskare. Vad gör det sen att alla artiklar inte faller mig på läppen. Som någon skrev, smala tidningar överlever inte länge.

Läs och njut. Eller ge tusan i det...
                [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Kommentera

Kul att man känner igen sig i kritiken av fisketidningar. Redan för över 10 år sen bojkottade hela Farsta FF tidningarna. Största missen vi gjorde var att inte skicka in repotage själva. Grejen var ju att det ältades samma stuk hela tiden. Ett gäng jönsar som tog smågäddor på skeddrag och var kungar. Eller nån äldre farbror som satt och drog småpinnar på isen. Och sen talade om att det var Ekorr-Johan pimpelspö som gällde. Eller nåt utlands repotage om svärdfisk. Eller nåt segt om torskfiske. Ja listan kan göras lång på tråk repotage. Blev bättre för cirka 5 år sen. Då det kom in riktigt med kunniga sportfiskare. Som inte träskade i vasskanten. Den värsta trenden var nog allt om flugfiske som helt eller nästan tog över fisketidningarna. Nu har det i varje fall jämnats ut en hel del. Bästa tidningen har ännu inte skrivits. Fast gamla storys ur Svenskt Fiske. Där Curt Linde med flera skrev går det ju inte att få fram. Dom var ju riktiga författare. I klass med Nils Färnström. Den som inte läst dom gamla klassikerna har missat mycket av fantasin och tjusningen med fisket. Ger till den yngre generationen ett tips. Hyr nån av dom gamla författarnas böcker på biblioteket. Kul att nya killar som P-U dyker upp med kul skriverier. Fast det är såna grabbar med brinnande intresse för sportfisket som driver det framåt. Går man tio eller 15 år tillbaks, har ju utvecklingen på sportfisket gått ordentligt framåt. Såg det tydligt när jag blev kompis med en fiskelirare. Hans prylar var av stenålders karaktär. Och ändå fiskade han ofta. Hans ögon glödde när jag talade om nymodigheterna som fanns nu. Han vill nu ladda med allt som jag snackar med honom om. Ta bara flätlinan som revelutionerat fisket. Alla fina spön som är billiga men ordentligt bra. Rullar som inte heller är dyra men ger en ny dimension till fisket. Lättvevat och känsligt gemfört med dom gamla kaffekvarnarna. Ja det mesta i fisket har ju rusat på. Krokarna är väl just sånt som är en grym grej. Tänk bara på gamla Mustard där dom först rostade på ett nafs. Trubbiga från start.Men filen fixade det mesta. Och då oftast bara efter ett par kast. Vad är nästa steg. Ska bli kul att följa framtiden. MVH Gunnar J.
                  Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen
                    Kul att man känner igen sig i kritiken av fisketidningar. Redan för över 10 år sen bojkottade hela Farsta FF tidningarna. Största missen vi gjorde var att inte skicka in repotage själva. Grejen var ju att det ältades samma stuk hela tiden. Ett gäng jönsar som tog smågäddor på skeddrag och var kungar. Eller nån äldre farbror som satt och drog småpinnar på isen. Och sen talade om att det var Ekorr-Johan pimpelspö som gällde. Eller nåt utlands repotage om svärdfisk. Eller nåt segt om torskfiske. Ja listan kan göras lång på tråk repotage. Blev bättre för cirka 5 år sen. Då det kom in riktigt med kunniga sportfiskare. Som inte träskade i vasskanten. Den värsta trenden var nog allt om flugfiske som helt eller nästan tog över fisketidningarna. Nu har det i varje fall jämnats ut en hel del. Bästa tidningen har ännu inte skrivits. Fast gamla storys ur Svenskt Fiske. Där Curt Linde med flera skrev går det ju inte att få fram. Dom var ju riktiga författare. I klass med Nils Färnström. Den som inte läst dom gamla klassikerna har missat mycket av fantasin och tjusningen med fisket. Ger till den yngre generationen ett tips. Hyr nån av dom gamla författarnas böcker på biblioteket. Kul att nya killar som P-U dyker upp med kul skriverier. Fast det är såna grabbar med brinnande intresse för sportfisket som driver det framåt. Går man tio eller 15 år tillbaks, har ju utvecklingen på sportfisket gått ordentligt framåt. Såg det tydligt när jag blev kompis med en fiskelirare. Hans prylar var av stenålders karaktär. Och ändå fiskade han ofta. Hans ögon glödde när jag talade om nymodigheterna som fanns nu. Han vill nu ladda med allt som jag snackar med honom om. Ta bara flätlinan som revelutionerat fisket. Alla fina spön som är billiga men ordentligt bra. Rullar som inte heller är dyra men ger en ny dimension till fisket. Lättvevat och känsligt gemfört med dom gamla kaffekvarnarna. Ja det mesta i fisket har ju rusat på. Krokarna är väl just sånt som är en grym grej. Tänk bara på gamla Mustard där dom först rostade på ett nafs. Trubbiga från start.Men filen fixade det mesta. Och då oftast bara efter ett par kast. Vad är nästa steg. Ska bli kul att följa framtiden. MVH Gunnar J.
                    Menar du gamla danska FF?

Mustads krokar är vad jag vet precis lika trubbiga idag, fattar inte hur dom kan ha en försäljning på dom. Speciellt dom stora Havsfiskekrokarna, ungefär lika spetsiga som mina gafflar här hemma. Skamligt! Till och med Svendsen marknadsför ju vassare krok!
                    sigpic

Kommentera

Jag tror Elanen menar krokarna över lag som fanns förr, dvs. 15 år och längre tillbaka. Ljusårifrån dagens otroligt fina krokar.
                      Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                      22 svar
                      3 432 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline