Hejsan, har på senaste tiden blivit många trådstarter från min sida, men så är det när man undrar mycket och inte sökfunktionen kan hjälpa.
Nu till saken då som jag hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mej med.
Jag och några polare hade tänkt att dra iväg och fiska gädda i skärgården/landnära i vänern då vi inte har en speciellt stor båt.
Anledningen till att torsö/mariestad kom på tal var för att jag fann en sida där man kunde boka fiskecamp på Torsö i mariestads skärgård, och då tänkte jag att likväl som de kunniga guiderna kan navigera sig där kan väl vi också det som knappt vart i en sjö större än en vik på Vänern
Detta är ju troligtvis inte fallet, vad jag då söker svar på är om man som en ambitiös gäddfiskare men med ingen erfarenhet av Vänern. Sätta i båten på Torsö och sedan "cruisa" runt där kring vikar och öar och helt enkelt "fiska och lära"?
Det jag funderat över är om man har underskattat de stora ytorna och avstånden och man inte riktigt kan åka från ställe till ställe snabbt och enkelt med en mindre båt och motor som man kan i den lokala sjön.
Fisket som kommer bedrivas är Jerk/vanligt spinnfiske.
Jag listar frågorna rakt upp och ner om ni inte orkar läsa min långa text!
Vart på torsö kan man sätta i båten?
Är det realistiskt att åka ut med mindre båt utan att ha varit där tidigare?
Hur ser området ut, är det lämpat för spinn/jerk?
Har jag föreställt mej skärgården där som ngt helt annat än vad det är kanske?
Detta är sidan jag fick upp intresset av: http://www.vastsverige.com/sv/maries...ket-Gaddfiske/
Tack på förhand!

Nu till saken då som jag hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mej med.
Jag och några polare hade tänkt att dra iväg och fiska gädda i skärgården/landnära i vänern då vi inte har en speciellt stor båt.
Anledningen till att torsö/mariestad kom på tal var för att jag fann en sida där man kunde boka fiskecamp på Torsö i mariestads skärgård, och då tänkte jag att likväl som de kunniga guiderna kan navigera sig där kan väl vi också det som knappt vart i en sjö större än en vik på Vänern

Detta är ju troligtvis inte fallet, vad jag då söker svar på är om man som en ambitiös gäddfiskare men med ingen erfarenhet av Vänern. Sätta i båten på Torsö och sedan "cruisa" runt där kring vikar och öar och helt enkelt "fiska och lära"?
Det jag funderat över är om man har underskattat de stora ytorna och avstånden och man inte riktigt kan åka från ställe till ställe snabbt och enkelt med en mindre båt och motor som man kan i den lokala sjön.
Fisket som kommer bedrivas är Jerk/vanligt spinnfiske.
Jag listar frågorna rakt upp och ner om ni inte orkar läsa min långa text!
Vart på torsö kan man sätta i båten?
Är det realistiskt att åka ut med mindre båt utan att ha varit där tidigare?
Hur ser området ut, är det lämpat för spinn/jerk?
Har jag föreställt mej skärgården där som ngt helt annat än vad det är kanske?
Detta är sidan jag fick upp intresset av: http://www.vastsverige.com/sv/maries...ket-Gaddfiske/
Tack på förhand!
Kommentera