Vad stör ni er mest på inom fiskevärlden? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad stör ni er mest på inom fiskevärlden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vad stör ni er mest på inom fiskevärlden?

    Som rubriken lyder. Vad stör ni er mest på ?

    Är det dåligt väder?. Prylfiskare som har de dyraste grejerna men knappt fiskar?

    Det jag stör mig på är folk som har kvar plasten över korken/foamen på sina nya spön.

    När man ska "tackla upp" flugspöt och tappar linan vid toppöglan så hela linan åker tillbaka genom alla ringar. Och när man ska klippa spillet när man knyter på en fluga men råkar klippa fel så man klipper av själva tafsen.. kanske bara jag som är så klantig som råkar ut för det.

    mvh Helsing

  • #2
    Det som stör mig mest är utan konkurrens rovfisket. Sedan kommer ingenting, sedan kommer ingenting, och sedan kommer linor som trasslar sig och beten som tappar lacken.

    Kommentera


    • #3
      Jag stör mig nåt vansinnigt när jag inte får nån fisk trots att jag tycker mig ha provat allt vid dessa tillfällen. Lyckligtvis händer det inte särskilt ofta

      Kommentera


      • #4
        När man köper saker som folk tycker är bra,som jag tycker är skit...

        Kommentera


        • #5
          nätfisket i sjön vid sommarstugan. Sjön är inte stor och 2 st lägger ut nät över grynnorna för abborre e gott på mackan.....

          Kommentera


          • #6
            Folk som hela tiden har mobilen igång. Och vilken tutar i ett med div. störiga ring signaler och folk som snackar högt och ljudligt i dem. Annars: Tjuvfiskare, trasslande tafsar och hård vind.
            What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

            Kommentera


            • #7
              Att många sportfiskare inte står upp för varandra utan gärna ger en törn eller försöker sänka fiskestilar dem själva inte idkar. Sportfiskets största problem idag är att sportfiskare sinsemellan inte samsas även fast alla företräder samma sak.

              Kommentera


              • #8
                Kom på en sak till, att många sportfiskare inte förstår att man skall vara med i Sportfiskarna. Utan förbundet hade det knappt funnits fiskevård, inget fritt handredskapsfiske, knappt något ungdomsarbete, ingen talan för sportfisket inom politiken m.m.

                Helt obegripligt att många valt att blunda för det förbund som endast arbetar med att förbättra förutsättningarna för vår främsta hobby, sportfisket.

                Kommentera


                • #9
                  Helt klart det mest störsamma är när man träffar på någon som skryter om att dom fått en gädda 10+ på nät... Hatar allt nätfiske i sjöar

                  Kommentera


                  • #10
                    Generellt folk som är fanatiska eller rent dum... dom brukar stå för större delen av problemen inom fisket..

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 584 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 604 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 467 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 335 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 577 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X