Jiggen som alla talar om... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jiggen som alla talar om...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Elanen, de finns på sportfiskecompaniet, kanske inte står om dem på hemsidan men de finns där
    Ligger på Polhemsgatan 5 på Kungsholmen.

Kommentera

Ursprungligen postat av knota
      Sportfiskecompaniet skall ha dessa giggar enl mail jag skickat till dom.
      Jag har fått tag i en del direkt från Polen, är ca halva priset mot här.
      http://www.sportfiskecompaniet.se/catalog/

Du menar att det inte går att beställa direkt från hemsidan fishmania? har mailat dom om detta, men inte fått nå svar än!

Kommentera

Som jag skrev tidigare, Fishmania är generalagent säljer inte till privatpersoner.
        frågade dom med mail en gång. se svaret nedan.

Mail svar från Fishmania
        Hej
        Visst har vi jiggen!
        Jiggen finns att köpa på

tel:+ 46 8 441 00 92
        polhemsgatan 5 i sthlm.
        Fishmania är bara grossist.
        Men titta gärna in på www.fishmania.se
        där finns alla möjliga jiggar.
        (sida är under utveckling.
        M V H
        ???
        Scandinavian Fishmania.

Kommentera

Tittade på jiggarna. Blev inte imponerad tyvärr. Är klart anpassade för gös. Just på grund av storleken. Men det finns andra jiggar som knäcker dom. Catterpillar Grub i den stora storleken är giftigare. Med då när vattnet är lite kallare än vad gösen gillar. Annars finns det Shad modeller som lätt matchar dessa polenbeten. Är väl mer att polacken Tomek är duktig som man kopplar ihop det med betena. Är väl alltid nyhetens behag när nån är i Tv och drar fisk. Då tänker man att bara man har dessa beten får man massor.
          Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen
            Flodebanan, det beror mer på att du inte varit med om sådana fisken. Har själv haft sådana. Är du bara på rätt ställe. Och då gäller det skärgården. Har själv dragit många hundra på en dag själv. Men då tog man nära på en på varje kast. Men det stället är idag dött. Beror på att bottnen blivit täckt av grönt slem. Nu är det många som tar dom på vinterståndställena. Och tänk själv vilka mängder som packar ihop sig där. Precis som abborrarna och gäddorna gör. Vill inte låta överlägsen. Men fiskar man mycket och tänker fiske. Alla ställen i skärgården ger ju inte dom där gösfiskena. Utan det är oftast bara visa delar av Östersjön som kan ge mängder. Bor man inte nära där tycks det nästan onaturligt för vissa att få sådana mängder. Att polackerna påstås göra egna spön låter väldigt onödigt. För till jiggfiske är det ju inte svårt att hitta ett bra spö. Och spön man bygger är ju en personlig grej mer i så fall. Polen har ju inte mycket vatten att fiska i. Så det är nog Sverige som är deras bas för fiske. Samma för tyskar. Rent bedrövliga vatten. Knappt att fisken går att äta. Flodebanan, jiggfisket bygger mest på teknik. Inte vilka redskap man har. Du slår inte J-O Waldner med det bästa pingisracket, även om han har träplanka i handen.
            Jag tyckte jag betonade att jag INTE hakade upp mig på 200fisk/dag, men tydligen inte tillräckligt.

Elanen läs t.ex. Hans Nordins Nyheter och du ser hur viktigt det kan vara med specialbyggdaspön. Och eftersom detta kan bedrivas som driftmete med jiggar över stora djup förstår jag dom om dom vill ha specialspön

Men det är klart du vet bäst som alltid Elanen. Åk ut och fiska med Tomek en gång och visa honom hur man fiskar Gös.
            sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av knota
              Som jag skrev tidigare, Fishmania är generalagent säljer inte till privatpersoner.
              frågade dom med mail en gång. se svaret nedan.

Mail svar från Fishmania
              Hej
              Visst har vi jiggen!
              Jiggen finns att köpa på

tel:+ 46 8 441 00 92
              polhemsgatan 5 i sthlm.
              Fishmania är bara grossist.
              Men titta gärna in på www.fishmania.se
              där finns alla möjliga jiggar.
              (sida är under utveckling.
              M V H
              ???
              Scandinavian Fishmania.
              Finns även på Olssonsfiske
              sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Rasmus
                Polackerna är födda till gösfiskare, hur mycket man änn tränar så kan man inte ens bli lika bra som den sämsta polacken. Fiske har som vi alla vet med nationaliteten att göra. Engelsmännen är ju tex de bästa på karpfisket, amerikanarna äer bäst på abborrfisket osv osv. Sen är det ju så att det skall vara män också, kvinnor kan inte fiska hur de än gör.

Observera att inlägget kan innehålla en viss ironi.
                Och sedan ett par team ryssar och finnar som läxar upp dom svenska trollingfiskarna med hjälp av naturbeten
                sigpic

Kommentera

Flodebanan, var du som började med att polackerna var bäst på att jigga gös. Det är ju klart om du kanske gemför med ditt eget fiske. Men många med mej blir inte imponerade av honom. Jag såg honom på TV och tyckte att han var duktig. Inte att han var världsbäst för det. Finns i så fall många som jag känner som är bra på jiggfiske. Verkar som om man varit med i TV är men fiskekung. Sen om dom knappt vet hur man gör spelar ingen roll. Bengt Öste ( vila i frid), var heller ingen bra allroundfiskare. Men många tyckte att han var jätteduktig. Han var jättebra på flugfiske. Och ingenting annat. Blir trött på dessa överdrivna påstående att bara för att nån har ett visst bete som är nytt är det jättebra. Det behövs nån bakom spöet också.

Kommentera

Flodebanan, du har väldigt lätt för att generalisera. Att om jag skulle ta med mig Tomek ut på vatten som jag känner till skulle jag ju piska upp honom. Och vise versa. Svenskar är bra på sina vatten. Och andra länder är bra på sina. Man kan inte översätta bassfiske direkt på svenska vatten som exempel. Inget vatten är det andra likt. Sen att nån ryss slår nån svensk är väl inget konstigt. Frågan är mer hur många gånger ryssar. polacker, engelsmen får pisk av oss.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen
                      Flodebanan, var du som började med att polackerna var bäst på att jigga gös. Det är ju klart om du kanske gemför med ditt eget fiske. Men många med mej blir inte imponerade av honom. Jag såg honom på TV och tyckte att han var duktig. Inte att han var världsbäst för det. Finns i så fall många som jag känner som är bra på jiggfiske. Verkar som om man varit med i TV är men fiskekung. Sen om dom knappt vet hur man gör spelar ingen roll. Bengt Öste ( vila i frid), var heller ingen bra allroundfiskare. Men många tyckte att han var jätteduktig. Han var jättebra på flugfiske. Och ingenting annat. Blir trött på dessa överdrivna påstående att bara för att nån har ett visst bete som är nytt är det jättebra. Det behövs nån bakom spöet också.
                      Har Tomek varit på tv? när?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 122 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen